Zit nog wel even met het dilemma van hoe ik de ventiel kan maken voor de ophanging. Dat wordt een speciaaltje.
Als ik het goed begrijp, heb je niet de mogelijkheid om in de ruststand de werkpoorten met elkaar te laten verbinden?
Dat is een heel standaard ventiel, in het groot, meestal wordt dat een motor klep genoemd, omdat een motor vaak een vrijloop heeft in de ruststand, denk aan een zwenkmotor.
Maar het is met die andere kleppen [cilinderkleppen dus] ook geen probleem, alleen, zorg dat de asophanging helemaal als laatste in het circuit zit, dan kan je het onderstaande schema gebruiken.
Linkerstand: assen optrekken tot ze helemaal omhoog zijn,
Middenstand: dan naar de ruststand in het midden, assen blijven omhoog
.
Rechterstand: =rijstand, cilinders verbonden met de tank en de pomp dumpt ook de olie in de tank. Assen veren dan.
Tsja dat is een uitdaging! heb al wat dingen geprobeerd maar uiteindelijk remt het eerste ventiel het volgende ventiel af waardoor ze niet gelijk naar buiten komen. En voel er ook weinig voor om met extra terug slag kleppen etc te gaan werken. Simpelweg de 4 servo's tegelijk de cilinders aan laten sturen is helaas geen optie.
Je kunt wel 2 cilinders tegelijk aansturen met die servo's?
Dan gaan er 2 cilinders tegelijk naar buiten, alleen gaat de 2e langzamer dan de eerste, omdat de 2e gevoed wordt door de stangkant olie van de eerste, en dat is dus minder. [Bij intrekken is het dus juist andersom.]
Het heeft ook invloed op de kracht van de eerste cilinder, omdat er een relatief hoge tegendruk wordt veroorzaakt door de 2e cilinder, maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn, omdat die twee cilinders toch al samen werken, om de kraan omhoog te drukken.
Maar echt fraai is het niet, maar het helpt wel.
Cor
PS: denk nog even aan de dumpleiding naar de tank van het overdruk ventiel, inbouw van het hoofdoverdruk ventiel en het slangbreukventiel met aansturing.