Hij loopt weer
Raadsels...
De uitgebrande motor is 12 polen stator met 14 magneten (1:7) 28mm diameter.
dLRK winding van 13T (ster) wordt aangeraden op internet ("blue wonder"), wikkelt moeilijk (0.5mm draad is best dik). Maar het werkt niet

uppydogeyes: (loopt schokkerig aan), onafhankelijk van ESC (3 types geprobeerd 10A, 12A en 25A) en LiPo (2S en 3S). Ik vermoed dat ik niet alle polen 13T heb, en de startproblemen door onbalans komen (klink trouwens onlogisch dat 1T meer of minder veel uitmaakt, want alle magneten zijn tenslotte ook niet even sterk) Maar ik begin gewoon opnieuw.
dLRK winding van 15T (ster) van 0.4mm draad (wikkelt makkelijker) werkt ook niet

(motor loopt helemaal niet aan). Ik ben er helemaal gefrustreerd van. Zeker omdat het zo'n geklooi is om die alle polen netjes egaal te wikkelen (weinig ruimte).
Laatste poging: LRK (dan hoef je maar 6 van de 12 polen te wikelen) van 30 windingen in driehoek. Hij doet het.

Maar wordt erg heet vol gas op 3S. Voorlopig laten we het hierbij, dan maar niet continue vol gas vliegen.
Soms houden eenvoudige dingen erg op. Ik voorzie soortgelijke obstakels bij het maken van de cockpitkap. Zodra ik in de gaten heb hoe ik hier een fotootje kan plaatsen, zal ik jullie laten zien hoe het vorderd.