Lijmverslag Mowe

Als je die schakeling van de 555 met de 4017 gebruikt, dan zou je een eind moeten komen. Zorg ervoor dat de 555 relatief langzaam gaat, zodat een uitgang een goede aan-puls geeft, en combineer uitgangen 1,3 en 5 op je led. Als je een andere led wilt die juist aan gaat als de eerste uit gaat, dan combineer je daar uitgang 2,4 en 6 voor. De overige uitgangen laat je los, en daardoor krijg je je langere uitperiode.

Als je meerdere leds parallel wilt zetten, dan kan het beter zijn om nog een transistor te gebruiken, om het uitgangssignaal van de 4017 te versterken.

VrGr,

Theo

Nou, ik ben al tevreden met een enkel of dubbel flitsende LED.
Want een knipperend LED dat is het net niet als zwaailamp vind ik.

Met zoveel info van jullie, dan moet het wel goed komen ;)

Anders slopen uit een stukje speelgoed van een paar euro. Daar zitten vaak leuke ledschakelingen in, menig modelbouwer heeft daar al een leuke signaalverlichting aan overgehouden.

de ledflitser prints van conrad voor het trein gebeuren zijn ook niet groot en zeker niet duur.. zal morgen effe t nr opzoeken. ligt beneden in een koffer

grrrrrrrrr heb ik toch geen 4017 meer liggen in smd zekers
de 555 heb ik nog wel want het afnemen van het signaal aan de ontvanger zijde was wel een goed idee maar het gaat over een signaal van 10Msec en das een beetje snel
als ik dan een 1000 deler ic moet zetten om het bruikbaar te maken dan kan evengoed een 555 gebruikt worden
en een printje ????? das echt niet nodig met zulk een schakeling
gewoon krimpkous en klaar
de voeding neem ik wel uit de ontvanger maar elke 6 volt voeding kan je der op aan sluiten
dan moet je wel de 555 opnieuw regelen voor de knipper snelheid

gr raf

Na een korte stilte heb ik voor jullie Mowe-fans weer een kleine update.

De voorreling is verdwenen,daar is een mooie boeiing voor in de plek geknutseld.
Kostte me wat moeite, maar ik ben erg blij met het resultaat.

Uploaded with ImageShack.us

De naam is ook al bekend, het bootje heet "TWAN"

De bolders zijn rondom klaar en gevuld met epoxy.

U
Uploaded with ImageShack.usploaded with ImageShack.us

De achterreling moet voor de zoveelste keer gesoldeerd worden (dat heb je he, als je hem er 20 keer af moet halen :( )

En ik heb met de zelfde letters de worden "survey" op de opbouw gemaakt.

Verder heb ik de roerkoning en roeras ingekort met 5 mm, dat komt net wat beter onderdeks uit.
Vanavond ga ik weer lekker verder met hobbyen, en wil ik alvast een begin maken met de romp te "teren".

Dit zou wel eens de mooiste Moewe kunnen worden die ik ooit heb gezien. Is het waarschijnlijk zelfs al. "Lijmverslag" dekt nu in ieder geval niet meer de lading, misschien even aanpassen?

Laatst bewerkt:
Bedankt Henk!

Kan helaas mijn beginpost niet meer aanpassen.
Als er een mod meeleest hoop ik dat ie de titel nog kan wijzigen naar "Bouwverslag Mowe naar eigen stijl" of zoiets ;)

Gr. Mark

Even de meldknop gebruiken, of Stevo of Puffin een pb sturen, en ze regelen het vast voor je.

En misschien een tipje om de letters de volgende keer nog strakker te krijgen, althans het "survey" deel, is de "pick-up" methode. Letters op iets plakken met weinig hechting, netjes recht zetten, en dan een plakbandje erover. Letters blijven daar aan zitten, en kunnen, zonder onderling verschuiven, op de ondergrond worden geplakt.

Maar dat zeg ik alleen omdat de rest zo ontzettend strak is, dat die letters net een fractie minder strak zijn, maar aan de andere kant, op deze kleine schaal, waar praten we over. Ik zou het waarschijnlijk niet zo netjes erop hebben gekregen.

Dat rooster oogt ook super, en is ook nog echt een luik. Is het folie, of dunne traanplaat?

Even de meldknop gebruiken, of Stevo of Puffin een pb sturen, en ze regelen het vast voor je.

En misschien een tipje om de letters de volgende keer nog strakker te krijgen, althans het "survey" deel, is de "pick-up" methode. Letters op iets plakken met weinig hechting, netjes recht zetten, en dan een plakbandje erover. Letters blijven daar aan zitten, en kunnen, zonder onderling verschuiven, op de ondergrond worden geplakt.

Maar dat zeg ik alleen omdat de rest zo ontzettend strak is, dat die letters net een fractie minder strak zijn, maar aan de andere kant, op deze kleine schaal, waar praten we over. Ik zou het waarschijnlijk niet zo netjes erop hebben gekregen.

Dat rooster oogt ook super, en is ook nog echt een luik. Is het folie, of dunne traanplaat?

Henk, de stuurboordszijde ziet er beter uit, het is net dit ene stukje wat net wat minder is.
Het is is ook echt een gepiel om met die dikke vingers van mij letters van 1 millimeter dik en 5 millimeter hoog recht op een streepje te plakken.
Die methode van jou die ga ik de volgende keer zeker even proberen, bedankt.

Wat betreft de traanplaat, er zijn 1:24 ITALERI bouwdozen te koop om je vrachtwagen model op te leuken met chromen details.
Daar zat dit spul in. De relingen op de STIJN en de werklampen achterop de stuurhutdak komen hier ook uit.
Even een link naar de Italeri site erbij gezet:

ITALERI - Modellismo in scala dal 1962

Het is dus dun kunststof plaat met "traanplaat" relief.
Ik heb het al eerder gebruikt bij de PARELDUIKER in de kuip.

Brecht, bedankt jongen. blij dat je het mooi vind.
Ik doe er mijn stinkende best op, net als iedere bouwer hier ;)

Inventief, om een truck kit te gebruiken voor een boot. En wat betreft de letters, ik denk dat menigeen ze minder netjes erop had gekregen. Ik vind het al een prestatie op zich om deze letters in relief aan te brengen, ipv puur een sticker te nemen. Alleen op kleine schaal, en als de rest er wel perfect tot op de 1/10 mm nauwkeurig uitziet, valt zoiets me, bij zo'n detailfoto, op. Op een halve meter zie je straks alleen maar die fraaie verhoogde letters, en denk je "wauw!".

Zojuist zijn dek en romp met elkaar getrouwd.
Alle elektronica zit weer op zijn plaats.

Het bootje ziet er nu echt niet uit met die dikke uitstekende kitresten en de halfgeverfde opbouw en dergelijke.
Het is in ieder geval de bedoeling dat ze morgen (zondag) haar maiden krijgt.

Ben erg benieuwd hoe en wat.
Als alles goed verloopt dan volgt uiteraard een filmpje.

Hier alvast een voorproefje:

Keep u posted.

Laatst bewerkt:
Vandaag erg genoten van het mooie weer en een geslaagde proefvaart.
Volgas trekt mevrouw haar derriere lekker in het water en de kop gaat mooi in de wind.
Ik denk als ik daar een trimvlak aan de kont maak net boven de tunnel dat ze misschien wel in planee gaat?

Eerst even wat foto's:

En de kleine man moest ook natuurlijk ff varen...

Er zijn ook nog filmpjes gemaakt, hier twee bruikbare:

GoklJ870fkA[/media] Robbe Moewe met eigen ontwerp opbouw deel 1. - YouTube

Testvaart Robbe Moewe deel 2 - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
ze wil wel hoor! :)

misschien een tip om de filmpjes om te zetten? vinden sommige leden wel makkelijker werken!

Groet,
Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Back