Limbo Cup 2007 Boshoverheide Weert

Bart,

mini = micro
Dus het antwoord is ja! Gewoon opgeven en meedoen dus.
Je mag met een micro zelfs in de F3K klasse meedoen (voor het NK). Doe ik ook :-)

Greetz,
Jurgen

hallo allemaal,

ik moet terugkomen op een eerdere uitspraak :(
vlieg svp de mini's in de mini klasse en niet ook nog eens in de f3k klasse. Wanneer meerdere mensen dat gan doen komen we in tijdnood.
Ik vraag begrip hiervoor.......dit wordt nou eenmaal de eerste wedstrijd in nl en ik weet niet precies waar we gaan eindigen wanneer meerderen gaan ins chrijven voor zowel mini als maxi terwijl het toestel thuishoort bij de mini's.......
svp begrip hiervoor.

arno

Deelnemers aangemeld tot nu toe in de klasse F3K .
Achter je naam de frekwentie voor die dag !

Kinds Arnold 61
Schoorl Martijn 62
Thijssen Goswijn 63
Kuiper Gerrit-Jan 64
Pietersma Henk 65
Dijken v Eric 66
Aanen Peter 66
Cuypers Peter 67
Volkers Theo 69
Schoorl Theo 70
Breier Bas 73
Kinds Rob 75
Vark vd Arjan 79
Hoekstra Alex 77
Doorn v Sietse 78
Wubbe Leon 82
Rotteveel Bart 83
Jong de Cor 71

Deelnemrs aangemeld in de klasse mini
Achter je naam de frekwentie voor die dag!
Doorn v Sietse 78
Wubbe Leon 82
Aanen Peter 66
Rotteveel Bart 83 (40)
Maassen Jurgen 72
Stuifzand Kees 64

De inschrijving is nog 4dagen open!!!
Aanmeldingen die ik na die datum krijg kunnen niet meevliegen !

Arno

Hallo Smijterts,

Jullie hebben nog 59 uur en 20 minuten de tijd om in te schrijven voor neerlands eerste, officiele, F3K wedstrijd 8)

Arno

Sow, weer lekker getrained met Leon :). was lache!
en lekkere Thermiek ook.

3e worp ofzo gelijk al doorgedraaid tot een stippie. Uiteindelijk maar erbij gaan liggen in het gras. Bleef maar stijgen :).

Positieve verder is dat ik ontwerp/denk-foutje in mijn gebogen vleugeltje heb ontdekt. Ik had boven meer carbon roofings dan onder. Dit met de gedacht dat als je een looping maakt, er meer drukkracht op de bovenkant komt. Klopt ook wel, alleen ff vergeten dat als je gooit, de vleugel eigenlijk recht wil zijn (ipv gebogen). Dan komt de drukkracht dus op de onderste roofings. Daar zei hij vanmiddag dus "krak"... Bleef nog wel beetje aan elkaar zitten, dus gewoon nog een tijd best lekker staan smijten :).

Nu snel in 1 week ff een heeeeeeeeeeleboel repareren/nieuwbouwen :).

Leon, succes ook met de verbeterde OFA :D.

Sietse,
Even een tip voor je nieuwe vleugel. Maak je liggertjes van standaard koolstof stripjes (3*0.6) . Deze liggertjes zijn waarschijnlijk veel lichter dan rovings en kunnen veel meer krachten aan met name op druk belasting.

Thnx voor de tip, is wel een goeie denk ik zo. Ziet er ook een stukkie strakker uit :).

On topic dan maar weer:

Nog een krap uurtje? hehe

de taken :!:

Ronde 1 5.K.8.10 Taak J (3 uit 6)

Gedurende de werktijd mag de deelnemer zijn model niet meer dan 6 keer starten. De maximaal

gemeten vliegduur is 3 minuten. De som van de drie langste vluchten wordt gebruikt voor de eindscore.

Ronde 2 5.K.8.2 Taak B (laatste vlucht)

Gedurende de werktijd mag de deelnemer het model een onbepaald aantal malen gooien maar slechts

de laatste vlucht is bepalend voor het eindresultaat. De lengte van de vlucht is beperkt tot 5 minuten.

Iedere navolgende start van het model doet de voorgaande score vervallen. Wanneer de deelnemer

aankondigt dat hij zijn laatste vlucht heeft voltooid (zijn officiële tijd voor die taak) dan moet hij het

landings- en startgebied verlaten samen met zijn helper en tijdwaarnemer

Ronde 3 5.K.8.5 Taak E (gelijk starten, laatste beneden, seconden)

Alle deelnemers van een groep moeten hun modellen gelijktijdig starten binnen drie seconden na het

signaal van de organisatie. De maximale gemeten vluchttijd is drie minuten. Iedere vluchtduur van de

drie pogingen van iedere deelnemer wordt opgeteld en wordt herrekend om een eindscore voor deze

taak te verkrijgen.

Ronde 4 5.K.8.13 Taak M (vijf langste vluchten; twee minuten maximale tijd per vlucht)

Elke deelnemer heeft een ongelimiteerd aantal vluchten. Slechts de vijf beste vluchten worden

opgeteld. Maximum per vlucht is 120 sec.

Ronde 5 5.K.8.3 Taak C (voorlaatste en laatste vlucht)

Iedere deelnemer heeft een onbeperkt aantal vluchten, maar alleen de voorlaatste en laatste vlucht

worden opgeteld. De laatste vlucht moet bij de tijdopnemer aan het einde van deze vlucht

aangekondigd worden. Vlieger en helper moeten het vliegterrein onmiddellijk na deze aankondiging

verlaten. De maximale tijd bedraagt 180 sec.

Ronde 6 5.K.8.16 Taak P (een één, twee drie en vier minuten durende vlucht in willekeurige volgorde)

Elke deelnemer heeft een ongelimiteerd aantal vluchten.

Arno

heeey,

(hier dragonf3b, heb mijn naam ff aangepast ;) ) ik heb dan vannochtend mijn blaster opgehaald op de beurs, en ik moet zeggen: wat een mooie kist!
nu wil ik volgende week wel naar weert komen en dan neem ik het model mee, dus als er mensen zijn die mij nog tips kunnen geven over het inbouwen van de blaster( of tenminste een DLG) alleen tips zijn welkom volgende week :D ik hoop(weet wel zeker) dat ik veel kan opsteken van weert.

gr niels

p.s. ff beetje offtopic, kan ik het model gewoon met 4 dymond D47's vliegen? de bouwbeschijving geeft andere servo's aan voor het richting en hoogteroer..

Volgens mij zijn er volgende week 3 Blasters in aktie. Van twee modellen weet ik dat ze geheel verschillend gebouwd zijn.
Wat betreft die servo's. D47 kun je gewoon gebruiken. Ik zou eerder andere servo's op de aileron zetten dan op hoogte en richting
Tot zondag

Hopen dat het ook zo blijft bij voorspellingen op lange termijn wil windfinder nog wel eens veranderen om de zoveel tijd. Gister een paar mooie vluchten gemaakt en de boel nog even goed afgesteld voor aankomende zondag.

Tot dan :)

Back