Limbo Cup 2007 Boshoverheide Weert

coordinaten kloppen volgens mij niet en moeten zijn:
51.14'25N
5.38'10E

Mijn tomtom kent de boshoverheideweg niet.
3 uur rijden, dat wordt dus al voor 8 uur in de auto 8)

wellicht een overbodige mededeling maar de
LIMBO CUP F3K - 2007
GAAT, morgen 29 april, DOOR!!

nog enkelijke huishoudelijke mededelingen:
Parkeer aan het einde van de bosrand (niet op de heide dus!)
De briefing staat gepland voor klokslag 12.00 uur. Met de eerste ronde wil ik aansluitend aan de briefing starten; 12.15 dus !
We vliegen in elk geval 5 ronden en wanneer we er in slagen het tijdschema aan te houden beslissen we na ronde 4 of we nog een zesde ronde vliegen.
De wedstrijd zal dus ergens rond 19.00 eindigen. (gelukkig is maandag een vrije dag)

Er hebben twee wijzigingen plaatsgevonde tov de jullie toegestuurde info.
1. Peter Aanen vliegt op kanaal 77; er is nu geen enkel kanaal dubbel in gebruik.
Het gebruik van de frekwentieknijpers is en blijft echter verplicht tijdens het warmdraaien!!!!
2. Door het wegvallen van onze belgische vriend Peter Cuypers is in die groep een plek vrijgekomen welke wordt ingenomen door Jurgen Maassen (met zijn 1 meter kistje)

Arno

hoi allemaal

jeeeeeeeee wat vroeg (en dat op je vrije dag he )
nou wij theo martijn rob en ik stappen zo in de auto richting weert

groeten (tot over een uur of 3 ongeveer )
arnold

.....ik ben nog aan het bouwen, het baggen is mis gegaan, gisteren daarom met een balsa vleugel begonnen.
Ik krijg het model wel af maar niet meer op tijd voor de wedstrijd. Ik kom wel kijken / fun vliegen

Cheers :cry:

Bart

Was het geen heerlijke dag, m'n nek is knalrood, maar dat mag de pret niet drukken.

Jammer van de wind, maar dat maakte het wel spannend.

Verbazingwekkend hoe volwassen de mini's geworden zijn. ik heb diverse mini's betere tijden zien maken dan de
"echte"

Ik ben weer aardig geinspireerd geraakt, vooral om eindelijk eens serieus te gaan trainen voor de volgende wedstrijd.

geweldige organisatie...bedankt Arno.

Groetjes Gerrit-Jan

Was zeker een lache dagje! Veel gevlogen, veel gezien, veel geleerd!!Ook veel ideeën weer opgedaan voor nieuwe modellen...

ook best wat mensen nog gecrashed door de aardstraling ofzo... maar dat mocht de pret toch niet drukken,

Thnx Arno! mooi georganiseerd :).

Prima dag gewesen, Danke arno voor de organisatie.
volgende keer gaat het dan beter met het gele petje op.

CU Henk

Het was weer een heerlijk dagje gisteren. Lekker weer met af en toe een stevig windje, maar niemand die daar over zeurde. Goswijn had wel de meeste pech door zend/ontvangst problemen. Altijd vervelend.
Zelf had ik met de Turbo nog nooit ontvangstproblemen gehad maar helaas ging het tijdens de eerste taak mis. Gelukkig heb ik de rest van de dag met de mini de taken kunnen vliegen en met de gehaalde score ben ik best tevereden.
Arno en zijn rekencentrum bedankt voor de perfecte dag!!

Alle foto's en standen staan inmiddels op de site.

Big Boss
normal_P4290124.JPG

Big Loss

Het was weer een heerlijk dagje gisteren. Lekker weer met af en toe een stevig windje, maar niemand die daar over zeurde. Goswijn had wel de meeste pech door zend/ontvangst problemen. Altijd vervelend.
Zelf had ik met de Turbo nog nooit ontvangstproblemen gehad maar helaas ging het tijdens de eerste taak mis. Gelukkig heb ik de rest van de dag met de mini de taken kunnen vliegen en met de gehaalde score ben ik best tevereden.
Arno en zijn rekencentrum bedankt voor de perfecte dag!!

Alle foto's en standen staan inmiddels op de site.

Big Boss
normal_P4290124.JPG

Big Loss

normal_IMG_0045%20%28Medium%29%20%28Small%29.JPG

Ik zie het al, ik heb wat gemist. :(
Zo aan de foto's te zien was het weer erg gezellig.

%%$#$#@$#@^%#^$#!$#%$#@^%$^%$#^&%*$
Oei da's een lelijke breuk.
(Is da jouw Turbo Theo?)

Groeten

Frans

Ja, da's mijn vleugel. Maar ik geef niet op. Hij heeft al eerder een klap gehad, en op deze manier haal je de zwakke plekken er uit 8)
Ik heb het mes er al in gezet vandaag en de delen die nog redelijk op elkaar pasten al met PU-lijm vast gezet. Daarna wil ik alle gaten vullen met XPS. Het geheel weer in profiel schuren en een glasmat erover.

De oorzaak van de crash is nog steeds niet achterhaald. Geen ontvangst inderdaad, maar na het ophalen van de kist werkte alles naar behoren. Ook op de werkbank thuis nog niets kunnen vinden.

Theo, het deed een beetje pijn om die kist zo te zien liggen eerlijk gezegd. (ook al wassie niet van mij), maar het ligt denk ik niet aan jouw elektra.

er zijn meerdere kisten op die plek (achter in de hoek) naar beneden gekomen. Ook mijn gebogen vleugeltje is daar recht de grond in gegaan. op ±15 meter dook hij ineens op z'n kop en recht naar beneden. Reageerde totaal niet meer. Gelukkig issie maar 100 gram en heeft een flinke heidepol de klap opgevangen. alles werkte weer erna. Gewoon weer gesmeten dus. Bleek alleen na het smijten (weer vol de grond in) dat de instelhoek radicaal veranderd is.... Zat namelijk op klemming vast. werkt prima, behalve dus bij zo'n crash. Maar aan elektro werkte dus alles weer.

Ik houd het dus vooralsnog op aardstraling... misschien voor de volgende meeting een paragnost ofzo menemen die de negatieve aardstralen weg kan mediteren ofzo ;).

in ieder geval succes met de reparatie. Moet ook nog ff een nieuw hoogtestab maken (of de oude repareren)...

Van mijn kant ook: Een heerlijke dag. 8)
Arno, bedankt voor de organisatie!
Veel geleerd, veel gezien. De worp van Peter zijn mini (3 keer zo hoog als mijn worp met de 'oer' OFA) staat nog steeds op mijn netvlies.
Ongelooflijk, wat een snelheid en hoogte :worship:

Ben een beetje gecoacht door Theo met het herkennen en gebruiken van thermiekbellen. Moeilijk hoor :?. Zeer veel respect voor de toppers die hun kist een flinke worp geven die je daarna als een klein stipje ziet verdwijnen. En dat bij die harde wind.

Ik ga trainen, trainen en trainen...

Tot ziens in Odoorn! :yes:

Leon

mja, idd veel trainen nog... Prachtig om te zien hoe ze zo hoog konden gooien.... Ook het thermiek zoeken en bochten draaien moet nog veel geoefend worden...

hoe sommigen zulke korte bochten ZONDER hoogteverlies konden maken met een 1.5m kist... prachtig!

en die tips ook man... super! Henk, ik zal een fladderdraadje aan mijn antenne plakken :).

Leon, we gaan flink trainer, dat is zeker!
Raymond gaat volgende keer ook meedoen (weet ie zelf nog niet :D ), dus dat word gezellig!

Oke Sietse, nu weet ik het wel :wink: . Lijkt me leuk en leerzaam. Ik heb afgelopen week al een paar hele goed worpen gemaakt, ik lijk het al beter door te hebben. Alleen is mijn kistje wat beschadigd door een harde landing bij te turbulent weer. Vanmiddag even plakken en hij kan weer. Ik kom dit jaar nog wel een keer een wedstrijd meemaken.

Back