Hallo Hans Wat je hier ziet is het mechanisme om het voorste duikroer te bedienen en die blokjes zijn om de servo's ,via de micro schakelaartjes,in een bepaalde stand te blokkeren.De bovenste servo is om de roeren uit of in te klappen en de onderste om het roer te bedienen. Het roer mag alleen bewegen als het roer "volledig" uit geklapt is,en in klappen als het roer "neutraal" staat',vandaar die schakelaartjes. Die micro schakelaartjes onderbreken de zwarte draad van de servo. Ik hoop dat eea duidelijk is. Gr.Joop
@Commander Clumsy, Helaas heeft hij nog steeds geen website of e-mail adres ...... Hij is dan ook in het lineare servo-tijdperk blijven steken Mr. Green in mijn Walrusklasse die ik aan het bouwen ben komen ook lineaire servo's. En ik ben niet in dat tijdperk blijven steken hoor. Maar het is gewoon een veel betere oplossing voor in een duikboot waar weinig plaats is om alles te monteren. In de Walrus komen 4 servo's rond de motor in een cirkel van 10 cm met de doorvoeringen van Norbert. De stuurstangen verdwijnen met de lineair servo's mooi in een rechte lijn naar buiten. Geen extra wrijving van stangen doordat ze recht zijn. En ik gebruik "Oude" servo's van Robbe. Zou ze best van Becker willen kopen maar dat wordt me nu een beetje duur. Hein
Onderdelen zijn er bij de servicedienst nog steeds, hoor! Niet alles meer, dus wat heb je nodig? http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCJG6&P=7
Hallo, Zo maak ik een overbrenging; ik soldeer een messing buisje dat over de stuurstang dat een stukje oversteekt en dat knijp ik bij elkaar en boor er een gaatje van 1,5mm. De verbinding worden twee kwiklinks aan elkaar. Hans
Van de week zag ik in mijn opbergkastje nog een oude MPX lineare servo rondzwerven. Of hij nog werkt weet ik niet, kan ikk wel eens uitproberen. indien belangstelling dan mag hij gerust weg voor een vriendenprijs.....