Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij zit het in een echt vliegtuig zo omdat je anders jezelf tegen de zwaartekracht moet in drukken. Nu helpt het juist mee in de juiste richting.
Een instructeur denkt altijd vanuit het model. Hoef jij niet moeilijk te doen over welke links of rechts. Na een tijdje went dat wel, gebruikt van rc auto's, bootjes of de spelcomputer helpen daar enorm in om naar je toe ook de juiste kant op te sturen.
Tjah en op zn kop is rudder en elevator weer net andersom, niet vergeten, vooral niet als je laag zit en omhoog wilt![]()
Hallo Hugo,Daarom zit bij een echt vliegtuig het richtingsroer op de pedalen, en niet op een tweede knuppel.
Vorige week nog een nieuwe Hangar 9 Corsair op de kop getikt. Daarmee staan er nu 3 nieuwe toestellen klaar. Nou nog even leren vliegen met de You Can Crash.
En dat komt op mij dan weer erg vreemd overHallo Hugo,
... maar ik zou verwachten dat als je je rechtervoet naar voren duwt, de neus van het vliegtuig naar links zou zwaaien. Helemaal in overeenstemming met jouw uitleg over de "vaste" stuurknuppel. Maar nee, hij draait precies andersom.
Vorige week nog een nieuwe Hangar 9 Corsair op de kop getikt. Daarmee staan er nu 3 nieuwe toestellen klaar. Nou nog even leren vliegen met de You Can Crash.
Om het maar even vlakaf te zeggen: De corsair ben je nog lang niet aan toe. Niet om je te ontmoedigen maar investeer liever in een tweede trainerstoestel zodat je verder kan als de UCF "onbruikbaar" mocht blijken. Verder komt het gewoon aan op veel vliegen. Je leert het niet in de huiskamer maar op het veld.
Daar heb ik ook over nagedacht, maar ten eerste is/was het niet zo moeilijk om de touwtjes te laten kruisen. Ten tweede gaat het bij het hoogteroer niet op, het draait precies tegengesteld aan de knuppel (dus met gekruiste touwtjesHou in het oog dat alles zijn oorsprong heeft in de manier waarop de stuurvlakken aangestuurd/ bediend worden.
Elevator: ja, maar rudder niet hoor.Tjah en op zn kop is rudder en elevator weer net andersom,
Elevator: ja, maar rudder niet hoor.
Ik ga ook hier weer geen vrienden mee maken, maar: ik bedoel echt: rudder.Aileron bedoel je. Rudder gaat echt wel omgekeerd hoor...