LINN logging truck

Henk, is dit niet een hele moderne motor voor zo'n historisch voertuig, er zit zelfs een compressor op voor de lucht remmen?
Groet Leo.
 
De broers zijn zojuist in de garage komen kijken naar de vorderingen.
De voorwielen zijn definitief geplaatst. Ook de motor is geplaatst. Nog een aanpassing op het frame gemaakt. Deze stonden te wijd uit elkaar was 105mm is nu 85mm. De verhouding van de motorkap zou verkeerd uitkomen op deze manier. Met 85mm klopt het wel.
20210719_175845.jpeg
20210719_175928.jpeg
 
Hoe ga je dit laten sturen?


Die rupsen willen waarschijnlijk alleen maar recht uit.


Beetje hotrod idee met zoon motor
 
De aandrijving is op 1 rupsband die het minste weerstand bied. De snelheid van deze LINN halftruck is heel laag z'n 10 km per uur maar de kracht was enorm. Het model wat ik nu bouw moet dat dan ook een lage snelheid hebben maar veel meer kracht. Het sturen is dan ook geen probleem De huidige motor komt onder een kap dus daar zal straks weinig van te zien zijn. En ja wie er een beter bijpassende motor voor mij weet ik hou me aanbevolen!! [emoji16]
Lang aan het zoeken geweest naar beter bijpassende motor maar niet gevonden. Zo als al vermeld op vorige post beter een motor onder de kap als geen motor.

Zeg nou zelf al die truck die geen motor hebben...... dat is net zoiets als truck die rond rijden zonder chauffeur[emoji12]
Als hij klaar ga ik wellicht de motor na maken. Maar voorlopig blijf hij zoals het nu is
Linn-Tractor2.jpeg
 
Zo het is vrijdagmiddag de werkplaats is weer aan de kant. De broers komen weer effe langs voor bespreking. Ze zijn niet erg tevreden, te weinig vorderingen..... ja, ja... [emoji45]
Voor volgende week beloofd dat stuurinrichting werkt. Nu rupsbanden afgesteld, gespoten en frame buitenkant gemaakt
Nu weekend houden volgende week weer met frisse moed verder[emoji58]
20210723_152834.jpeg
20210723_151918.jpeg
 
Vanmiddag nog langs mijn hobby maat geweest.
Hij gaf me mij een paar tips voor de verdere opbouw. Mijn gedachten was de stuuras met servo aan te drijven met kettingen. Dit gaat echter niet werken! Door rechtstreeks aan te sluiten reageert hij veel te fel op sturen. Ga nu kijken met een servo die een grote slag heeft daarop een tandwielen plaatsen die een wormtandwiel aandrijft de stang van de wormtandwiel rolt de ketting 2a3 slagen op. (Idéé van foto dan met servo) Zo krijg je een veel betere besturing dan normaal met servo rechstreeks.
Verder gaf hij me nog een tip maak van ieder onderdeel een project.
Weer een leerzame en gezellige middag gehad.
20210708_115346.jpeg
 
Je kan servos langzamer laten reageren en draaien


Door in te stellen op je zender. Of een servo delay te monteren.
 
Je kan servos langzamer laten reageren en draaien


Door in te stellen op je zender. Of een servo delay te monteren.
Is een optie Arjan, maar in de praktijk zie ik deze optie niet zo vaak op filmpjes terug komen. Verder heeft de hierboven beschreven manier iets meer uitdaging. Ook niet onbelangrijk veel meer stuurkracht dan alleen servo.
 
Vandaag wat details aan de stuuras toegevoegd, de klinknagel aan de zijkanten en de kettingen voor de maximale stuuruitslag en de kettingen voor de besturing. Verder ook nog drukveren aangebracht bij stuuras.
Dit was het voor vandaag weer.
20210726_183425.jpeg
20210726_183412.jpeg
 
Nog wat gerommeld vandaag. Trekogen op de voorkant gemaakt met houten bumper.

Verder nog wat messing pas klaar gemaakt. Bij de cabine en motor wordt H balk (Is orgineel ook).
Morgen komen de lagers en tandwielen binnen voor stuuras. Heb een servo met een hele mooie slag, ben benieuwd. De broers belde me nog, ze hadden een radiateur voor de Linn truck gevonden op marktplaats kosten €5,- ben benieuwd ??? T'mag wat kosten!![emoji15]
20210728_193021.jpeg
20210728_193029.jpeg
 
Vanmiddag spulletjes opgehaald.
Tja de radiateur... een echt koopje [emoji1787][emoji23][emoji28] Het blijkt wel dat de broers niet overal van op de hoogte zijn. Eerst die CAT motor nu dit weer. Het is een CPU koeler van een computer..... WAT MOET IK DAAR NOU MEE!!...[emoji45].Nou zeiden de broers er hangt toch een tekst in je werkplaats. Maakt dat waar! PFFT..
20210729_093417.jpeg
20210729_120908.jpeg
20210729_120900.jpeg
 
De afkortzaag in de koelvinnen gezet vanavond. Orginele maat is 80mm x 80 mm en 70 mm dik. Nu 15 mm eraf gezaagd. Resultaat niet ontevreden. Hij moet nog iets lager worden, maar dat is simpel te realiseren. De ombouw wordt van messing. Maar eerst ga ik verder aan de besturing werken.
20210729_191440.jpeg
20210717_210315.jpeg
 
Back
Top