En daar heb je dus meteen het "probleem" van onze hobby te pakken:
Als ik een accu-stofzuiger koop, doe ik niets anders dan het ding in de (daarvoor bestemde en meestal tegelijk gekochte) lader stoppen. Als de accu vol is (controle lampje uit of juist aan) ga ik ermee zuigen of (liever nog) laat dat doen. Is de accu leeg begin ik van voren af aan. Ik ga het ding niet modificeren, ga er geen andere accu's inzetten, gebruik geen andere lader en ga er niet mee op straat racen, mee varen of vliegen.
Dat doen wij wel met onze schepen/auto's/heli's en vliegtuigen.
We kopen in het ernstigste geval een bos hout of een paar platen plastic, knopen dat met lijm aan elkaar tot een vaar/rij/vliegbaar geheel, zetten daar zélf de (volgens ons!) juiste elektronica in en gaan er gekke dingen mee doen, zoals varen/vliegen of rijden.
Als het gebakje niet snel/hoog of ver genoeg gaat, gaan we tot overmaat van ramp de hele aandrijflijn nog even modificeren.
Hetgeen soms desastreus afloopt, wat niet vreemd is, gezien de ronduit abominabele kennis van techniek in het algemeen en elektrotechniek in het bijzonder die ik af en toe langs zie komen.
En de winkelier moet daar, als het fout gaat, maar "coulance" voor opbrengen?
Ik hoop dat de meeste modelbouw-winkeliers een goed functionerende glazen bol hebben...8O
En ja, er zijn ook diverse winkeliers in deze branche die je van harte verwelkomen als je iets wilt kopen, maar zich achter in het magazijn of achter de telefoon verschuilen als een klant met een klacht komt. Maar goed, die weten we ondertussen wel te zitten...