Lipo 3/4 jaar = 9 maanden oud staat bol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet uit ervaring dat winkeleigenaren in zulke gevallen de klant (zuchtend) geven waar die om vraagt. De kosten van een nieuwe accu wegen namelijk niet op tegen de tijd (en dus het geld) die er gaat zitten in het op (laten) stellen van brieven en betogen om in de rechtbank je gelijk te halen. Een winkelier heeft echt andere dingen te doen dan zich tegen dit soort claims in een rechtbank te verweren.

Vaak zegt men dan "Zie je wel, die winkelier wist dus best dat hij fout zat anders had hij niet zo snel toegegeven." Is dus niet altijd het geval.

Blijft toch jammer dat Jan belt CP niet even wat beter alles uitlegt, is ondertussen meerdere keren online geweest op het forum, maar geen uitleg / reactie ....

Laatst bewerkt:
En maar klagen dat in NL alles zo duur is. Met dit soort klanten moet je wel om uberhaubt nog een droge boterham op tafel te krijgen. Als ik een LiPo koop dan check ik of hij goed is, de eerste keren van het gebruik weet je dat al. Daarna schrijf ik hem direct af. Als hij nog drie jaar mee gaat dan heb ik mazzel, na een half jaar defect kan ook. Oorzaak ligt 9 van de 10 keer bij jezelf. Meestal een (paar) keer te diep ontladen.

Maar gefeliciteerd met je "overwinning" ik hoop dat je er nog lang plezier van mag hebben.

Met m'n mond open van verbazing heb ik deze topic gelezen.
Garantie claimen op een lipo van 9 maanden oud... Pfieuw, je moet maar durven!

Lipo's die ik aankoop test ik dadelijk of er geen cellen in onbalans zijn. Na het laden kijk ik dit ook op m'n lader eens na en dan is't vliegen maar. Wanneer ik dan nog niets speciaal heb gemerkt (bv. te korte vliegtijd) is de lipo "goed" bevonden. Geeft die dan binnen een paar weken de geest dan zal ik eerder naar mezelf (gebruik, laden,...) kijken of daar geen fout is gebeurd. Net als het aantal laadt - ontlaadt cycli nagaan.
Is er dan nog niet te veel tijd tussen aankoop en defect (laten we zeggen een maand) dan zou ik de verkoper ook durven vragen of er hier garantie op is. Blijkt dit niet zo (lijkt me het meest logische voor een modelbouw lipo) dan stopt daar het verhaal en koop ik een nieuwe.

Zelfs 3 maand na aankoop zou ik al geen garantie meer durven claimen.
Iedereen weet toch dat je een lipo zo om zeep kan helpen? Moet een winkelier dan maar opdraaien voor jou onkunde?
Ik geloof trouwens niet in lipo's die 10 - 20 laadbeurten goed gaan en dan plots defect zijn. Daar moet iets anders mee gebeurt zijn.

Ben ik blij dat ik niet de eigenaar van een modelbouwwinkel ben. Heb ondertussen ook al zaken gezien in mijn LHS net als gelezen op het web... Je moet dan je kalmte maar bewaren als verkoper...

*****door tussenkomst van een advocaat opgelost******
Helaas klopt dit niet helemaal. Dit is niet opgelost door tussenkomst van je advocaat.
Er geen garantie gegeven op deze lipo.
Dat wilde ik even duidelijk maken.
Groeten
Rob:grin:

Het probleem van de opgebolde Lipo is door tussenkomst van een advocaat opgelost, ik ben schadeloos gesteld rij inmiddels weer vrolijk met de Monstertruck met nieuwe lipo rond, wel van een ander merk ;) en geleverd door HobbyKing http://www.hobbyking.com/hobbyking/...S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2843_EU_Warehouse_.html 2 voor de prijs van een:D

De winkelier vertelde de advocaat dat hij in de meeste gevallen de lipo vervangt, mits hij de reden van het defect kent, nu moet je wel bijna helderziend zijn om dit achteraf nog te kunnen vaststellen:rolling:

Hier een aantal redenen waarom je kan fluiten naar garantie volgens de winkelier:cool:
De Lipo accu's kunnen niet tegen:
1 hoge temperatuur
2 Langdurig in de zon of warme ruimte liggen.
3 Te lang door gereden waardoor de accu extreem leeg word gereden
4 Verkeert laden. (Alle gebruikers zeggen altijd dat dat zeker niet gebeurd is...)
5 Accu aan de laden aangesloten laten zonder dat de lader aanstaat.
6 Niet gelden met een ballans kabel.
7 Te snel geladen. (Veel voorkomend probleem)
8 Laden terwijl de accu nog warm of heet is.
9 Overbelast. Niet de juiste accu bij een andere auto gebruikt.
10 Vorst.. Maar dat kunnen we uitsluiten deze winter.

Ik kan er niets aan veranderen, alles wat hier staat is de waarheid8O.

Maar misschien had ik dit hier niet mogen vertellen:rolling:

Dit melde ik aan de advocaat:
Goede morgen Dhr. M. ......

Ik kan de accu niet vergoeden. Deze is niet op de juiste manier gebruikt en is daardoor kapot gegaan.
Voor eventuele garantie zou U mij de accu moeten toesturen zodat de fabrikant kan beoordelen of deze voor vergoeding in aanmerking komt.

Met Vriendelijke Groet / Kind Regards,
Rob Coenraad

Het probleem van de opgebolde Lipo is door tussenkomst van een advocaat opgelost, ik ben schadeloos gesteld rij inmiddels weer vrolijk met de Monstertruck met nieuwe lipo rond, wel van een ander merk ;) en geleverd door HobbyKing http://www.hobbyking.com/hobbyking/...S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2843_EU_Warehouse_.html 2 voor de prijs van een:D

De winkelier vertelde de advocaat dat hij in de meeste gevallen de lipo vervangt, mits hij de reden van het defect kent, nu moet je wel bijna helderziend zijn om dit achteraf nog te kunnen vaststellen:rolling:

Hier een aantal redenen waarom je kan fluiten naar garantie volgens de winkelier:cool:
De Lipo accu's kunnen niet tegen:
1 hoge temperatuur
2 Langdurig in de zon of warme ruimte liggen.
3 Te lang door gereden waardoor de accu extreem leeg word gereden
4 Verkeert laden. (Alle gebruikers zeggen altijd dat dat zeker niet gebeurd is...)
5 Accu aan de laden aangesloten laten zonder dat de lader aanstaat.
6 Niet gelden met een ballans kabel.
7 Te snel geladen. (Veel voorkomend probleem)
8 Laden terwijl de accu nog warm of heet is.
9 Overbelast. Niet de juiste accu bij een andere auto gebruikt.
10 Vorst.. Maar dat kunnen we uitsluiten deze winter.

Dit melde ik aan de advocaat:
Goede morgen Dhr. M. ......

Ik kan de accu niet vergoeden. Deze is niet op de juiste manier gebruikt en is daardoor kapot gegaan.
Voor eventuele garantie zou U mij de accu moeten toesturen zodat de fabrikant kan beoordelen of deze voor vergoeding in aanmerking komt.

Met Vriendelijke Groet / Kind Regards,
Rob Coenraad

iemand verteld hier niet de waarheid ...

schadeloos gesteld ?
reden voor geen vervanging ?
tussenkomst advocaat ?

Naja ik vindt dit zeker ontoepasselijk dat dit hele verhaal als een triomf wordt gevierd door Jan belt cp , dit lijkt meer dat er uit coulance is gehandeld vanuit de winkelier.

In dat geval; hulde voor de winkelier , en een vette ban voor Jan.....
Maar ik krijg er ook een beetje kriebelig gevoel bij, dat er met een " dreiging" van een advocaat , wat meer een vriendendienst lijkt, en die zijn naam " misbruikt" voor zo'n relatief laag bedrag, de winkelier maar is " gezwicht".

Dag Jan Nota

Ik had de lipo graag vergoed. Het gaat niet om die 60 / 70 euro. Daar lig ik niet van wakker. Ook lig ik niet wakker van je advocaat. Maar met normaal nadenken en normaal praten had ik de lipo graag vergoed.

Verder maak ik nu hier geen woorden meer aan vuil. Dat ik gewoonweg jammer van mijn tijd. En zoals je ziet gebruik ik gewoon mijn eigen naam en niet een of ander rare naam: Jan Belt-CP V2.

Groeten

Rob Coenraad

En dit soort topics zijn dus exact de reden waarom Robert, na een korte periode, wijselijk besloot om winkelbesprekingen niet toe te staan.
Dit ontaard in moddersmijterij de ene kant uit, gevolgd door stenensmijterij de andere kant uit. Het lijkt me een goede zaak als dit topic gesloten wordt.

Jammer voor de nieuwsgierigen onder ons (waaronder ik zelf overigens) die benieuwd zijn naar "de waarheid"; Die zal, zoals gewoonlijk wel weer ergens in het midden liggen.

Jan, veel plezier met je accu, maar je reputatie heeft in mijn optiek een behoorlijke deuk opgelopen.

Ik kan hier alleen maar mee eens zijn Roel ! .

Maar de wijste geeft denk ik al geen commentaar meer , en laat het hierbij, de ander heeft zich op een verkeerde manier geprofileerd , en heeft blijkbaar een nieuwe hobby erbij voor zijn komende vrije tijd ..sorry maar dat is mijn mening .

*wel nieuwsgierig naar het gehele verhaal, gaat dit topic voor mij in de kliko*

Je kan als winkelier 2 dingen doen met zo'n klant.

De "dreiging" van een advocaat zien om de klant toch maar zijn zin te geven en de deur open zetten voor verder misbruik door die klant en ook anderen.
Maar wel een "tevreden" klant met een nieuwe lipo naar huis sturen. (en volgende keer diezelfde klant eens goed afzetten als je de mogelijkheid hebt :cool: )

Of hopen dat de klant de advocaat uit eigen zak moet betalen en je als winkelier gewoon bij de wettelijke garantie houden: dus "njet".
Maar je klant zal slechte reclame maken bij anderen. Al is de vraag of je diegene die voor zo'n verhaal wegblijven anders wel als klant wil.

Goed plan gewoon sluiten. Niemand word hier beter van...
Afz Rob

[mod]en zo zal het zijn. het is me niet eerder opgevallen anders had ik er al eerder een eindje aan geknoopt.

de reden voor het afsluiten, genoeg erover gesproken en de rest verwoord roel aardig.... [/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back