ik vind hier toch wel een paar rare dingen tussen staan...
in mijn ogen dan
Er wordt door iemand vermeld dat er niets anders wordt ingesteld aan de regelaar, omdat de fabriek dat vast wel goed gedaan heeft..
wie zegt dat?
als jouw esc af fabriek op nimh programma staat, zijn alle lipo's op voorhand al overleden..
dan gaat diepontladen vaker voorkomen.
Net als bij Nitro rijden, zijn er instellingen die gewoon gemaakt moeten worden.
daar zijn ze voor..
Brand in een lipo
Ik heb best wel een hoop gedaan met lipo's..
in mijn club wordt ook veel misbruik gepleegd.
maar brand tijdens laden?
In mijn club (60 man +/-) niet gebeurd.
en dan 2 lipo's, 2 laders bij 1 persoon?
dan moeten die lipo's toch een oplawaai hebben gekregen fysiek?
laden is, als je een beetje normaal doet, het minst belastend.. ding wordt netjes 1C of 0,5 c geladen..
als hij al weer is afgekoeld van zijn voorgaande ontladingssessie in de auto..
Qua instellingen: een lipo programma is beveiligd om niet te laden als een cel onder de 3 volt zit (meestal, voltage kan iets anders zijn)
vanuit de eerste lipo's weet ik nog dat de allerlaagste voltages rond de 2,4 per cel zit.
vanaf dat punt zullen de meeste laders nog wel aanslaan.
2,3 volt op een cel, en hij start niet.
Dit kun je dus nooit instellen, omdat het een beveiliging is.
de cut off voor het storage wegleggen kun je wel instellen. al zie je dit meestal rond de 3,8 volt zitten.
3,5 zit meer richting wat in een auto als leeg beschouwd moet worden.
leeg is ook niet goed om weg te leggen.. vol niet..
al is mijn ervaring dat leeg erger is dan vol..
halverwege is het mooist.
in mijn ogen dan

Er wordt door iemand vermeld dat er niets anders wordt ingesteld aan de regelaar, omdat de fabriek dat vast wel goed gedaan heeft..
wie zegt dat?
als jouw esc af fabriek op nimh programma staat, zijn alle lipo's op voorhand al overleden..
dan gaat diepontladen vaker voorkomen.
Net als bij Nitro rijden, zijn er instellingen die gewoon gemaakt moeten worden.
daar zijn ze voor..
Brand in een lipo
Ik heb best wel een hoop gedaan met lipo's..
in mijn club wordt ook veel misbruik gepleegd.
maar brand tijdens laden?
In mijn club (60 man +/-) niet gebeurd.
en dan 2 lipo's, 2 laders bij 1 persoon?
dan moeten die lipo's toch een oplawaai hebben gekregen fysiek?
laden is, als je een beetje normaal doet, het minst belastend.. ding wordt netjes 1C of 0,5 c geladen..
als hij al weer is afgekoeld van zijn voorgaande ontladingssessie in de auto..
Qua instellingen: een lipo programma is beveiligd om niet te laden als een cel onder de 3 volt zit (meestal, voltage kan iets anders zijn)
vanuit de eerste lipo's weet ik nog dat de allerlaagste voltages rond de 2,4 per cel zit.
vanaf dat punt zullen de meeste laders nog wel aanslaan.
2,3 volt op een cel, en hij start niet.
Dit kun je dus nooit instellen, omdat het een beveiliging is.
de cut off voor het storage wegleggen kun je wel instellen. al zie je dit meestal rond de 3,8 volt zitten.
3,5 zit meer richting wat in een auto als leeg beschouwd moet worden.
leeg is ook niet goed om weg te leggen.. vol niet..
al is mijn ervaring dat leeg erger is dan vol..
halverwege is het mooist.