Lipoly met welke onderdelen?

Tadango

Forum veteraan
Ik wil dus een lipoly van artfantasie kopen maar wat zijn de beste onderdelen? Ik kwam uit op :

Ontvanger : R149DP (is al onderweg) (86 euro)
DS kristal : 16 euro ofzo
Gyro : Futaba 240 (ook onderweg) (70 euro)
Regelaar : Jeti 30p H (ivm programeer unit die ik ervoor heb) (80 euro)
Servo's : Hitec HS81 (waypoint W-150??) (120 euro voor 4)
Motor : Standaard torqman die erbij zit (0)
Bladen : CFK (50 euro)
Accu : 3s1p Kokam 2000 HD (heb ik al liggen)

Heli kost 329 dus totaal word het 751 euro.

Nu is mijn grootste vraag : Waypoint? Die zijn ook goed en maar net iets langzamer. Zelfde kracht alleen ze zijn net iets korter waardoor het misschien niet past. Wat is wijsheid? Waypoint zijn wel 50 euro voor 4 ipv 120 voor de hitec's :)

Hoi

Bladen GFK kosten 39 Euro voor deze heli....
Gyro zou ik toch de 401 nemen omdat die gewoon beter is. Of laat de gy240 omsolderen.

Verder kan ik vertellen dat de eerste lipoly heli's deze week bij mij aankomen..... Doordat die gedeeltelijk met de hand gemaakt worden in Duitsland is er een korte levertijd waar ik ook niks aan kan doen. Zodra ik ook meer info's / foto's heb van de heli laat ik het jullie weten

Groeten
Roel

Gyro zou ik toch de 401 nemen omdat die gewoon beter is. Of laat de gy240 omsolderen
dat heeft geen nut, weg garantie en dan nog kan ie niet zo snel uitsturen op een digitale servo als een echte 401.

de GY240 is al onderweg en beter betaalbaar en ook los verkrijgbaar enz. Wat is nu echt het grote verschil behalve de snelheid? En de remote gain?

ik heb toch liever cfk bladen denk ik. Zijn iets lichter.

servo's zijn toch hitec's geworden, 16,90 bij stauffenbiel :)

Ik wil de heli over ongeveer 3 weken hebben, als ik nu bestel dan komt het goed? Eerder heb ik nog geen geld bij elkaar ben ik bang :)

401 is ook los verkrijgbaar. Maar zo lang er geen digitale servo aan zit is er geen verschil tussen een 240 en 401 (Behalve dan die remote gain) Scheelt je lekker een kanaal :mrgreen:

ik denk dat die prijzen zonder verzendkosten en de eventueel nog te betalen invoer/heffing zijn.

reken je niet te snel rijk.

Invoerheffing? Als het goed is komt er op de doos te staan dat ze voor reparatie zijn geweest :) En 15 euro verzendkosten voor 2 ontvangers en 1 gyro valt ook wel mee :) Dus 5 euro bij die prijzen op als het mee zit....

dan heb je misschien toch echt pech, maar voor hetzelfde geld valt het erdoor.
ik heb laatst een hele flinke discussie gehad met meneer schiphol douane, als je GEEN uitvoerbewijs hebt voor spullen die gerepareerd zijn, betaal je opnieuw invoer.

hoop voor je dat het lukt :wink:
waar had je besteld ?

Tadango zei:
Invoerheffing? Als het goed is komt er op de doos te staan dat ze voor reparatie zijn geweest :)
Zulke dingen kan je het best voor jezelf houden Herman. Het is niet onwaarschijnlijk dat oom douane ook een modelbouwfreak is (Zelfs heel waarschijnlijk want ik ben ondertussen al 2 pakettjes verloren in de post :roll: ;) ) Ze pakken de frauderende bedrijven behoorlijk aan, en dan kan je je "mazzeltjes" voor de volgende keer vergeten :(

Als je nu gaat vertellen waar je deze "mazzeltjes" kan krijgen kan je dat beter met een pm-metje doen ;)

helikraft ;) nog geen bericht dat er iets met de bestelling gedaan is.... ik hoop dat ze een beetje opschieten :) en een uitvoerbewijs, wa's dat nu weer? Dat ik het verzonden heb naar hun en dat het dezelfde spullen zijn? Tja... dat zou jammer zijn. 20 % keer 263 euro :( weer 50 euro erbij. nog steeds niet te duur :) duurt het wel allemaal stukken langer....

Te laat.... waren deze jongens ook niet eens onderwerp van douane fraude? Geloof dat toen een Nederlandse modelbouwwinkel de douane getipt had.
"oneerlijke concurentie"

Hoi ,

Je moet gewoon geluk hebben, vorige week onderdeeltjes binnen gekregen via helikraft zonder een invoer factuur. Momenteel levert Helikraft ook facturen bij de pakketjes. Ik heb ook wel eens een paar euro invoer rechten moeten betalen op andere pakketjes blijft gopedkoper.

Succes

Ed

Dan zie ik die GY240 nog steeds voor 104.00$ staan. waar haal jij je 70€ dan vandaan?
104$ = 87,75€
Dan is helihut nog steeds goedkoper (100$)

een tijdje geleden was er een specials pagina, die stond nog bij de faforieten :) en werkte ook nog, bestellen wou ook dus ik heb de gok genomen. er staan nu alleen motoren, plugjes en een lader op :( kan zijn dat ze er niet in trappen maar als het wel werkt :)

sorry, gyro voor $90, ontvanger voor $102, ik had ook ontvangers nodig dus helihut gaat niet op. ik reken met euro = 0,845 keer dollar (incl verzend kosten ;)) dus 90 * 0,845 = 76. okee, is geen 70 maar toch...

Spullen zijn binnen :) Wat ik nu heb liggen :

4xHS-81
R149DP
GY240
3s1p KOKAM 2000HD

Wat nog moet:

Jeti / Master 30H-B
DS krital
Lipoly ;)

Nog even wachten dus....

Tadango

Zijn dat de nieuwe 2000's van Kokam, 10C continu en 15C piek. Afm. 8,5x43x74mm

Zo ja, waar heb je die vandaan en voor welke prijs.

Rick

Back