Lipo's/ Brushless steeds goedkoper

• Topicstarter Topicstarter xanderdude
  • Startdatum Startdatum
Maar als je 13 Amp wil trekken dan zit je toch net op de grens, en daar ben ik niet zo happy mee.
Ik heb inmiddels al wat geregeld.

Hans.

Dat klopt. Ik draai hier dan ook een 7x4 op. Als uiteindelijk de 15C weer beschikbaar zijn, stap ik over op 8x4.

Btw, hij ziet er helemaal hyper uit, Hans !!

even weer wat nieuws op het ele regelaar vront.
17a ele regelaar 2 cellen lipo 2200. werkt prima met een mega 16-15-03
en 16-15-06 loopt mooi aan en regelt prima ,
doet het zelfs wat beter als op een buitenloper aanlopen ed .
dus ik ben weer blij.
hopende dat jullie hier weer wat verder mee komen
getest met vip-er en aalie
groeten wiebe.

mooi ;) da's goed nieuws :)

Ik vindt het opstart geluid trouwens heeeeeel zwak. Ik moet echt goed lusiteren wil ik iets horen. Zal wel komen omdat de hyperion X-22 maar een kleine binnen loper is. Hij loopt trouwens ook super, lipo afslag werkt ook goed, hij regels netjes terug. Waar zit alleen de afslag grens? Ik vermoed 9V voor 3 lipo's...

Tadango zei:
mooi ;) da's goed nieuws :)

Ik vindt het opstart geluid trouwens heeeeeel zwak...

8O 8O 8O Zwak??? Ik schrok me rot... Het was of er een heel orkest in huis zat. :music:

Even later toen Vip-er er ook was... weer hetzelfde. We hebben smakelijk gelachen om het kabaal wat het geheel produceerde bij het aansluiten van de akku :mrgreen: .

Maar eerlijk... Die regelaar lijkt potentie te hebben, die motoren draaien er goed mee... rendement lijkt ook goed (werd niet warm, al hebben we niet zo lang getest :wink: ).

Gr.A.

geluid verschilt per motor ;)

rendement weet ik nog niet, bij 6-7A werd hij warm maa rniet heet, de motor werd minder heet en das maar een speed 300 formaat. We zien wel hoe hij is na een vlucht ;)

aalie of vip-er wanneer proberen we een 16-15-02 ????
volgens aalie de moeilijkste motor om aan de praat te krijgen
groeten wiebe ik probeer zo de pletty nog wel even .
groeten wiebe

Heb ook de 15 euri motor binnen :) Ding draait erg lekker. Alleen die lange as snap ik niet... dat was dus effe ijzerzagen. Ook de draden waren was losjes, heb ik met het lijm piestool even veranderd :)

hee tadango dat van die draden klopt .
en die lange as is voor gws props en spinner dacht ik .
nog even het laatste nieuws plettenberg hp220/20a3p4
werkt ook prima .
ik kreeg van marijn het antwoord dat deze regelaar geen timing verandert ed ,maar het lijkt er op dat hij alle,s wel slikt .
de assan moest wel een regelbare timing hebben .
na ja het zal wel niet heel veel uitmaken .

maar toch heeft iemand een idee waar deze regelaars het beste/meenste rendement op hebben.
wat voor timing er op zit ed ????
groeten wiebe

ps op de pletty hoor je ook bijna niks

ik heb mijne ook binnen gehad, alleen, mijn asje zit niet stevig vast aan het motorhuis.....iemand enig idee hoe ik die goed vast krijg? anders wordt het even een nieuwe bestellen.

Over goedkope lipo gesproken, Ik ben nogsteeds opzoek naar een goedkope manier om mijn microbee aan de lipo te krijgen. De motor trekt stall 8A, en loopt op 7.4v. de maximale ruimte die beschikbaar is, is 85x32x20mm. Hoe kan ik daar zo goedkoop mogenlijk nog iets van maken?

Je vergeet dat de microbee klein is, en dat ik em liever niet wil gaan verkrachten om er n batterij in te wrikken. :P

verkrachten is toch net wat anders :wink:

ik heb het model nooit in mijn handen gehad, maar iets groter kan toch niet zo veel kwaad? desnoods wat balsa of carbon omheen.

in mijn ogen is het nogal makkelijk en ben je niet strikt gebonden aan die afmetingen. Maar de kans is groot dat ik het mis heb :P

Helaas heb je het inderdaad mis. ;) Et vleugeltje is ongelofelijk klein en dus ook dun. Ik kan et bakje wel breder maken, maar dan steekt et onder zn kap uit. Langer kan de accu beslist niet, dan steekt ie simpelweg uit de neus. :)

Mischien is er wat te doen met van die HELE kleine lipo packs? Ik zag Tito er n paar in zijn fighter stoppen, en Twan had ze geloof ik ook in zn hydrofoam. Dat zijn lekkere kleintjes die je dr desnoods 2s3p in kunt puzzelen. :) Maar helaas ken ik geen dealers voor dat kleine grut, en weet ook totaal niet wat dat zou kosten.

Ik heb ook zitten denken aan Li-Ion, maar dat spul lijkt me een beetje zwaar.

En breder kan niet. :P Dus helaas. ;)

90x35 is de ABSOLUTE max, dan zit ik al onder onder et kaprandje, als ik nog verder ga, heeft et kapje geen houvast meer, en kan ie vrij rond zwenken. Iets wat ik liever niet heb dus. :lol:

Back