LMH-120 Corona

• Topicstarter Topicstarter MikeV
  • Startdatum Startdatum
krislaes zei:
De robbe G200 servo is diegene die ik heb, die is eigenlijk verouderd, en ik krijg de staart daarmee in elk geval niet stil. In non-HH mode is die wel goed, maar dan kan je evengoed een nog goedkopere non-HH gyro kopen. Ik zou hem echt niet aanraden.

Op de robbe G200 zit geen Heading Hold dus dan klopt het wel dat ie in HH mode niet goed werkt :wink:

Gr Hans

Chopperhens zei:
krislaes zei:
De robbe G200 servo is diegene die ik heb, die is eigenlijk verouderd, en ik krijg de staart daarmee in elk geval niet stil. In non-HH mode is die wel goed, maar dan kan je evengoed een nog goedkopere non-HH gyro kopen. Ik zou hem echt niet aanraden.

Op de robbe G200 zit geen Heading Hold dus dan klopt het wel dat ie in HH mode niet goed werkt :wink:

Gr Hans

Ik ben net naar m'n corona gaan kijken.. Kunnen we met z'n allen doen alsof daar G300 stond? :oops: :oops:

krislaes zei:
Ik ben net naar m'n corona gaan kijken.. Kunnen we met z'n allen doen alsof daar G300 stond? :oops: :oops:

Ja dat is goed, echter op de G300 zit volgens de robbe handleiding ook geen
Heading-Hold.
Nu kunnen we alleen nog doen alsof er G-400 stond want daar zit wel een
HH op :wink:

Gr Hans

Chopperhens zei:
Ja dat is goed, echter op de G300 zit volgens de robbe handleiding ook geen
Heading-Hold.
Nu kunnen we alleen nog doen alsof er G-400 stond want daar zit wel een
HH op :wink:
Gr Hans

oeps.jpg

allez mannen slaapwel hé ik zal het morgen nog eens proberen...

Ik vind de PG03 van GWS de ideale gyro voor de corona! Geen heading hold nodig, laat hem gewoon crashen als je de staart kwijtbent :wink:

De mijne is tweedehands vanop The Ezone. Schrok wel even toen ik de prijs in "den albatros" zag :oops:

ps, brushless gaat ev. wel op 6 cellen. Gewoon iets snellere motor nemen, of groter pinion.

Niels

niels polfliet zei:
Ik vind de PG03 van GWS de ideale gyro voor de corona! Geen heading hold nodig, laat hem gewoon crashen als je de staart kwijtbent :wink:

De mijne is tweedehands vanop The Ezone. Schrok wel even toen ik de prijs in "den albatros" zag :oops:

ps, brushless gaat ev. wel op 6 cellen. Gewoon iets snellere motor nemen, of groter pinion.

Niels

Hopelijk ben ik vandaag iets klaarder in het koppie...
Akkoord, maar dan wel best de grotere pinion zou ik zo denken want met de snellere motor zit je aan die 6 cellen vast en dat is toch niet helemaal ideaal hé.
Ik had in het begin ook een GWS PG-03, die steekt nu in mijn schuif, maar ik moet toegeven dat die even nuttig was als mijn huidige gyro :wink:

Ik heb alvast een zender besteld via Duitsland http://www.modellbau-friedel.com
Een Sanwa (Airtronics) RD 8000
Gezien de mogelijkheden van het toestel en de prijs van 199 Euro (+8 Euro verzendkosten) incl 8 kanaals ontvanger, kristallen en 1 servo heb ik maar 3 dagen getwijfeld. Dat is minder lang dan normaal. :lol: Mogelijke andere kandidaten Eclipse 7 en FF9 vielen af door de hoge kostprijs (in vergelijking met dit toestel). De FX-18 viel af door zijn beperkte mogelijkheden.

Als me nu nog iemand aan een kabel kan helpen voor de flight-sim aub... :wink:

Ik zie dat die een 5-punts gascurve heeft... zijn er nog andere dingen die de FX-18 niet heeft?

de Szabo's vliegen er ook mee.

RD8000:
Servo Reversing, Servo Centering, Data Reset, 10 Model Memory, Aileron and Elevator Expo, PPM/INV PPM PCM1 PCM2 Modulation, Stop Watch, Integral Timer, Model Naming, Data Copy, Switch Reverse, Beep On/Off, Throttle Cut, Low Voltage Alarm, Stick Adjustment, Throttle High Warring, Stick Tension Adjustment, Trainer System, Digital Trims, Basic and Advanced Menu's, Aileron/Rud and Elevator Dual Rates, End point Adjustments, Auto Trim Memory, 4 Flight Modes, 2 Compensation Mixers, Trim Step, Fail Safe ing PCM Mode, Battery Fail Safe in PCM mode, 5 Point Pitch Curves, 5 Point Throttle Curves, 3 Point Revolution Curves, 2 Gyro Adjustment per Flight Modes, Dynamic Trim Memory, Standard Swash Plate types plus CCPM Mixing.

Heel veel zender voor dat geld.

Ik heb me dan uiteindelijk een Corona gekocht bij Shamrock. (Met dank aan alle forumleden die me advies gaven.) Honderden stukjes, schroefjes en tandwieltjes. 8O Dat ziet er iets ingewikkelder uit, dan alle auto's die ik ooit gebouwd heb samen ! :? help paniek

Het ziet er allemaal zeer degelijk uit. Metalen kogellagers, alu chassis. Het ziet er in het echt groter uit dan op foto. Het is een pak groter en zwaarder dan een micro. De 7 cell 2400mAh accu weegt bijna een halve kilo. :lol: De handleiding (kopies ?) is niet zo schitterend. :? De standaardmotor is een Graupner Speed.

Elk weekend "pruts" ik een beetje aan mijn Corona zoals jullie kunnen volgen in het bouwverslag. Vandaag was de elektronica aan de beurt.

Ik heb problemen met het programmeren van de snelheidsregelaar. En ik geraak de ontvanger batterijen nergens meer kwijt. Op sommige foto's op internet zie ik dat de accu onder de Corona hangt (ander landingsgestel ?), maar bij mij zit die tegen de zijkant van het frame en dat neemt zeer veel plaats in beslag. Heb ik die batterijen wel nodig of kan ik de accu hiervoor gebruiken ?

Ontvanger moet je voeden uit de grote accu, als het goed is heeft je snelheidsregelaar daar al een aansluiting voor. Je hebt geen plek voor een aparte ontvangeraccu, en je wilt ook het extra gewicht niet hebben.

Godver. :evil: Dus die aan/uit schakelaar van 10 Euro heb ik waarschijnlijk ook niet nodig. Waarom heb ik toch altijd van die lompe verkopers die nergens iets van kennen ?

Niet te snel conclusies trekken hoor. Niet elke BEC op de regelaar kan namelijk de gevraagde stroom leveren om een heli te voeden. Op een heli zit namelijk veel meer elektronica dan een auto / vliegtuig.
4 servo's gyro en een ontvanger. Daarnaast zijn de servo’s veel actiever in een heli.

Op mijn logo10 heb ik ook een aparte geschakelde BEC. Dus het gebruik van aan aparte ontvangeraccu is zeker niet onverstandig.

Een andere (slimmere) verkoper in dezelfde winkel heeft me alles goed uitgelegd en ik heb dan toch de BEC maar terug aangesloten wegens plaatsgebrek en om gewicht te besparen. :o

Hoe regel je de Corona best af ? Ik heb problemen met de gyro denk ik. De staart blijft tollen als een gek als de heli van de grond komt.

Hallo,

M'n eerste post, dus hier komt hij.

Graag zou ik willen beginnen met Heli vliegen en na veel lezen ( heel erg veel ) ben zowaar tot een besluit gekomen en zou ik graag willen beginnen met de Corona. De vele aspecten: het opbouwen van een heli, robuustheid en FP lijken me zeer interessant.

* Heel wat weggehaalt .

Zie volgende Post

Ok, ik heb weer wat verder gekeken en kwam deze link tegen :

http://www.geocities.com/bretnemeth/CoronaSetup.html?1092230896770

Die setup zou ik dan gaan kopen.

Maar 1 ding is me nog niet helemaal duidelijk.

Hij gebruikt een Hitec ontvanger in combinatie met een Futaba 7CH zender. Om die samen te laten werken moet er hetzelfde kristal in of welk ander compontentje ? ( Ben helemaal niet duidelijk met het zender-ontvanger principe.

Soms zie ik staan dat de "Pinion" Appart gekocht moet worden, wat is dat en zit ide er al bij ?

Wat zouden jullie nog aan die setup veranderen ?

Pinion is een tandwiel en normaal gezien zit dat er standaard bij.

De zender en ontvanger moeten voor vliegtuigen/helikopters liefst 35MHz zijn omdat deze frequentie daarvoor is voorbehouden. Deze frequentieband is dan nog eens opgedeeld in kanalen. Zender en ontvanger kristal moeten van hetzelfde kanaal zijn.

TheRaptor zei:
Pinion is een tandwiel en normaal gezien zit dat er standaard bij.

De zender en ontvanger moeten voor vliegtuigen/helikopters liefst 35MHz zijn omdat deze frequentie daarvoor is voorbehouden. Deze frequentieband is dan nog eens opgedeeld in kanalen. Zender en ontvanger kristal moeten van hetzelfde kanaal zijn.

Maar die mogen van een verschillend merk zijn ? Zolang het kanaal het zelfde is ?

Back