LMH-120 Corona

• Topicstarter Topicstarter MikeV
  • Startdatum Startdatum
Nog een kleine tip: Voor de nick en roll servo's zou ik HS-81MG's nemen, die zijn toch heel wat sterker.
De rudder servo neem je beter de gewone HS-81, die zal in combinatie met de GY-401 toch iets preciezer zijn dan de versie met de metalen tanden.

Nog beter bij de GY-401 is een digitale servo, volgens mij heeft multiplex een digitale in micro-formaat die wel goed is, de mpx polo.

Tenslotte kan je ook de GY-401 met bijpassende servo kopen, de s9254, die is wel van normaal formaat maar het frame van de corona is van hout en kan dus vrij eenvoudig aangepast worden om er een normale servo in te laten passen, of je kan een servohouder aan de tailboom vastmaken zoals ze bij de zoom dikwijls doen. Met deze servo zal de GY-401 waarschijnlijk het beste presteren.

Ik heb gewoon zo'n GWS PG03 gyrootje met een Hs81. Houd samen met revo mix de staart verbazend goed stil, en is zeeer goedkoop...
It does the job....

Bij standaardmotor 7 cellen nemen.

Niels

had het meer over de prijs van de gyro, maar kom :wink:

Een cel bijzetten, dat zou ik zeker niet doen! Dan zijn binnen de kortste keren je accu's kaduuk.

Vlieg dan gewoon op 6 cellen, gaat ook. Als motor moet je dan een iets snellere dan 17 turns nemen (staat in de handleiding, zal even kijken indien nodig), en de pitch iets verlagen (2*4 ofzo)

Kwa vliegperstaties zal dit niet veel schelen, misschien minder vliegtijd dan 7 cellen, maar ik vlieg met 7 cellen 1700 mah al 10 minuten, dus zal dat met jouw accu's wel nog langer zijn.

Een cel bijzetten in een bestaand pakket mag je nooit doen...

Niels

akkoord, vlieg dan liever met 6 cellen en een 15 turns motor, dat gaat pefect, ik weet dat uit ervaring. ik had wel 2*2 grips gebruikt, want zo'n motor maakt erg veel toeren.

cellen bijzetten op bestaand pakket mag je echt niet doen, dan gaat alles kapot.

Hmm. :? Als ik dit hier zo lees is het misschien beter een Corona aan te schaffen ipv een Hummingbird... 't Is wel een pak duurder, maar crashkosten zijn blijkbaar veel lager. Corona (en onderdelen) trouwens verkrijgbaar bij www.shamrock-maastricht.nl

Welke zender, gyro, servo's,... raden jullie aan ?

EDIT : Ik heb ergens gelezen dat een Corona op auto batterijen kan vliegen. Klopt dit ?

TheRaptor zei:
Hmm. :? Als ik dit hier zo lees is het misschien beter een Corona aan te schaffen ipv een Hummingbird... 't Is wel een pak duurder, maar crashkosten zijn blijkbaar veel lager. Corona (en onderdelen) trouwens verkrijgbaar bij www.shamrock-maastricht.nl

Welke zender, gyro, servo's,... raden jullie aan ?

EDIT : Ik heb ergens gelezen dat een Corona op auto batterijen kan vliegen. Klopt dit ?

Als zender heb ik persoonlijk een FX-18, voldoet perfect voor de corona en kan ook voor een CP heli gebruikt worden. Een FF7 of 9 is wel beter omdat die meer instellingen voor de gascurve hebben, een FX18 heeft slechts een driepunts gascurve en dat zou wat weinig zijn (een gemis dat ik zelf nog niet ervaren heb.)

EDIT: Voor er nog reacties op komen, dit is natuurlijk niet het ENIGE verschil tussen de zenders onderling.

De servo's heb ik hitex HS-81 mg's voor de nick en roll, de staartservo is een HS-81, met de plastieken tandwielen zouden ze iets nauwkeuriger zijn.

Mijn gyro is één of ander goedkoop robbe ding met HH, maar die zou ik niet echt aanraden want ik ben er niet tevreden over. Eerder een GY-201 of 401 zou ik zo denken, wel een pak duurder maar het werkt dan wel echt zoals het zou moeten.

Zoals je al hebt kunnen lezen heb ik nu een multiplex brushless, de regelaar is uiteindelijk wel een Kontronic jazz geworden. Van de motor ben ik supercontent, 79€ en perfect voor de corona (je moet wel de motormount een beetje aanpassen, 't is namelijk een 400-size motor, maar dat is helemaal niet moeilijk, we zijn tenslotte modelbouwers niwaar? de regelaar voldoet maar ik had liever een CC phoenix gehad (40A of zo voldoet voor de corona), die hebben meer mogelijkheden, maar waren in Oktober zeer moeilijk (lees:niet) te vinden.

Je kan inderdaad de corona met auto-batterijen vliegen, dat zijn die 6 cellen van enkele posts hoger. Dan kan je wel niet brushless gaan, je moet dan ook een 540-size motor steken, iets van een 15-17turns, zodat je op een rotorspeed van rond de 3000 of lager uitkomt tegen max snelheid. de bladegrips pas je pest aan naar lagere hellingshoek, 2*4 graden of zelfs 2*2 graden, om te compenseren voor het hogere toerental. In feite moet je gewoon zorgen dat je ergens halfstick hovert, en dat je motor het kan trekken.
Uit ervaring: Als je motor na een paar minuutjes vliegen erg stinkt en er komt rook uit, dan kan je met enige zekerheid zeggen dat hij het niet kan trekken :lol: :lol:

krislaes zei:
Uit ervaring: Als je motor na een paar minuutjes vliegen erg stinkt en er komt rook uit, dan kan je met enige zekerheid zeggen dat hij het niet kan trekken :lol: :lol:
8O

TheRaptor zei:
krislaes zei:
8O

jaja, en van de schulze regelaar die ernaast zat was de plastieken hoes weggesmolten. Weet ik ook ineens waarom er altijd geadviseerd wordt de regelaar niet naast de motor te plaatsen :lol:

Mag ik weten waar jij je Corona gekocht hebt ? Ik vind het namelijk een hele dure grap en twijfel om ik 'm niet via http://www.helihobby.com zou bestellen. Daar heb ik'm brushless aan minder dan 620$ vliegklaar. Incl verzendkosten en taks zal dat ongeveer evenveel zijn in Euro denk ik. In België en Nederland vind ik hem ook aan die prijs, maar natuurlijk niet brushless. Dat kost ongeveer 200 Euro meer.

TheRaptor zei:
Mag ik weten waar jij je Corona gekocht hebt ? Ik vind het namelijk een hele dure grap en twijfel om ik 'm niet via http://www.helihobby.com zou bestellen. Daar heb ik'm brushless aan minder dan 620$ vliegklaar. Incl verzendkosten en taks zal dat ongeveer evenveel zijn in Euro denk ik. In België en Nederland vind ik hem ook aan die prijs, maar natuurlijk niet brushless. Dat kost ongeveer 200 Euro meer.

Jeps, de mijne komt van bij de albatros in Mechelen.
Waarom zou je niet bij helihobby bestellen? Ik heb daar al stukken gekocht en dat ging heel goed.
Misschien één optietje dat het overwegen waard is: Bestel hem bij helihobby zonder zender en koop in België een FX-18 of FF7 of dergelijke. Dan ben je ineens veel compatibeler naar de toekomst toe. Een FX-18 zonder servo's of ontvanger moet je echt niet veel meer dan 100€ kosten, en de servo's en ontvanger zitten toch bij de kit.
Wil je dan later naar CP gaan, dan hoef je enkel een nieuwe ontvanger te kopen. Wél effe checken of de ontvanger 27 Mhz is...

Vergeet dan ook niet een pinion te bestellen, anders heb je een kit in huis waar één stukje uit ontbreekt, uitermate frustrerend :?

Is het boodschappenlijstje kompleet ? (Op 35MHz ontvanger en zender na die ik uiteraard hier koop omwille van de frequentie.)

Code:
L1-00123 Corona LMH 120 Bare Bones Helicopter Kit     199.99   199.99
FUTM0809 Futaba GY240 Gyro with Heading Hold          110.00   110.00
HRC31081 HS-81 Hitec Servo (3x)                        17.95    53.85
ASTRO-803HC Astro 020 Brushless Motor / Phoenix 25    174.95   174.95

All prices are in US Dollars
Subtotal                                                       538.79
Shipping                                                        15.50
TOTAL                                                          554.29
Daar nog 150 Euro bij voor zender, ontvanger en batterij... Kan niet veel goedkoper voor een brushless setup denk ik. :?
BTW : Corona heeft nu een aluminium chassis ipv hout.

Ik heb hem ook bij HeliHobby vandaan, maar dat wist je natuurlijk al :) Inderdaad, dollars worden euros.

krislaes zei:
Wil je dan later naar CP gaan, dan hoef je enkel een nieuwe ontvanger te kopen. Wél effe checken of de ontvanger 27 Mhz is...
Verklaar u nader. 8O

'k heb mij vergist, ik was in de war met mijn autootjes... 35 Mhz bedoelde ik natuurlijk.

By the way, vergeet uw pinion gear niet, die ontbreekt volgens mij nog in het lijstje...
Welke zender + ontvanger + batterij wil je kopen voor die 150€?

Ik weet nog niet zeker of ik 'm via internet ga bestellen. Ik twijfel of het prijsverschil wel groot genoeg is incl taks, verzendkosten, ... Je weet niet op voorhand hoeveel dat dat is hé... Als ik alles samentel en er rekening mee houd dat de verzendkosten en taks de voordelige koers van de Dollar te niet doen scheelt het maar 100 Euro. :?

Bij http://www.zwaluwmodelbouw.com/ hebben ze zelfs een vliegklare set voor 629 Euro incl batterij lader en zender. Ik heb hen gevraagd wat de set zou kosten met een FX-18 ipv hun zender, en dat brengt de prijs op 740 Euro zonder batterijlader. Maar wel met een gyro van niks en servo's van hetzelfde denk ik.

Zijn S3101 servo's en G200 gyro geschikt voor deze heli ? Die zitten namelijk in een kit bij de FX-18.

TheRaptor zei:
Zijn S3101 servo's en G200 gyro geschikt voor deze heli ? Die zitten namelijk in een kit bij de FX-18.

De servo's zijn wel goed, de specs zijn vergelijkbaar met de hitec servo's, hoewel voor nick en roll servo's met metalen tandwielen iets crashbestendiger zijn.

De robbe G200 servo is diegene die ik heb, die is eigenlijk verouderd, en ik krijg de staart daarmee in elk geval niet stil. In non-HH mode is die wel goed, maar dan kan je evengoed een nog goedkopere non-HH gyro kopen. Ik zou hem echt niet aanraden.

Back