Verslag corona uitstap
Gisteren gaan corona vliegen op een parking. Ging in het begin niet goed omdat ik veel moest trimmen. En uiteindelijk hij veel te zwaar is in de neus, al m'n gewichtjes plakte al op de staart.
Een harde landing halfweg pack nr 1 en de bescherming van de staartrotor vloog eraf (was gelijmd).
Ik was het al beu van met de heli halve packs te vliegen dus maar doorgevlogen en getrimd. Echt veel geluk heb ik er nog niet met gehad, al was zeker niet de fout van de heli. Servo hoorntje verzet dat ik harder naar achtere kon trimmen. Nog een tweede pack gevlogen maar met de klap van daarvoor was er aan de staart iets losgekomen waardoor de tandwielen krakten als de staart pitch bijgaf om te draaien. Dan maar aan stoppen gedacht, nog effe geluk gehad want ik was hem naar de auto aan het hooveren, toen de staart er helemaal mee ophield en met een mooie pirouet geland. :wink: oef.
Thuis al gezien dat er een shaftcollar van de staartas gelost was, maar ik moet nog eens kijken hoe de tanden er uitzien maar misschien valt dat dan best mee.
Is jullie corona ook zo zwaar uit balans. Ik heb nu 3 flybargewichten van de piccolo achteraan de staartbuis en nog hangt hij een 5tal graden naar voor. ik gebruik 7cellen dus niet overdreven.