Lockheed C-130 Hercules 100" van Palmer Plans

Dank voor de lovende woorden. :oops:

Het heeft even geduurd, maar ik snap nu wat de methode is, welke stapen in welke volgorde je moet doen,
om de zaak 'goed' te krijgen. :cool:

Andersom (op de kop): lijkt ook redelijk / goed, maar ik ga nu eerst de constructie wat verder uitwerken.

Op een aantal plaatsen M 1,2 boutjes vervangen door M 1,4, betere lagering voor de assen aanbrengen, met busjes etc. ervoor zorgen dat de zaken mooi uitgelijnd zitten, etc.etc. :)

Nog een paar plaatjes.

Beetje gatenkaas geworden . . .

dec_2007_088_%28Medium%29.jpg

De tapset is ook gearriveerd:

dec_2007_097_%28Medium%29.jpg

Overzicht, zodat ik weet wat waar en hoe zit:

dec_2007_096_%28Medium%29.jpg

En vanavond ook maar eens lucht op de retract zetten, en kijken of dingen elkaar niet in de weg zitten. :hammer:

En de gear controller bestellen! :p

jan.

Mooi hoor, Jan.. zeker geen uil, maar nog wel een hoop werk te doen!

Ik zou ook proberen het mechaniek zoveel mogelijk zo te houden, het is gewoon een mooi mechaniek..

Maar nu de grote vraag.................

Hoe houdt die precieze afstelling het als er een kist van 12 (?) kilo het op het gras waar het stuitert en hobbelt.
Is het daar voldoende stevig voor?

Verder een schitterend stukje werk :worship:

Hoe houdt die precieze afstelling het als er een kist van 12 (?) kilo het op het gras waar het stuitert en hobbelt.
Is het daar voldoende stevig voor?
Tja . . . :?

Ik was van plan om in principe gewoon op de wielen te landen, en niet op de deuren . . . ;)

Als het uiteindelijk allemaal goed ingebouwd zit is het denk ik best vrij stevig. :cool:

We zullen zien. :|

Ooit . . .

jan.

Het gaat mij niet om het "op de deuren landen" maar om het trillen tijdens taxien en start en landing.

Wij ondervinden bij onze kisten meer schade door het trillen van alle ophangingen dan door die verschrikkelijke landingen die leerlingen soms maken.

Het gaat mij niet om het "op de deuren landen" maar om het trillen tijdens taxien en start en landing.

Wij ondervinden bij onze kisten meer schade door het trillen van alle ophangingen dan door die verschrikkelijke landingen die leerlingen soms maken.

Wij hebben nooit schade door trillingen.
Ons veld is als een golfbaan.:D

Daar voor krijgen ze wel de modellen kapot door te crashen.

Of ze proberen een bepaald punt op de baan te treffen.:rolling:
(zoiets deden de japaners ook in de oorlog)

Mvg Johan

Wij hebben nooit schade door trillingen.
Ons veld is als een golfbaan.
Mhh, tijdens de schaalmeeting heb ik dat toch als anders ervaren (mits jij niet op Oss vliegt).

Het veld is zeker mooi maar toch kunnen bepaalde hobbels en de daaruti onstane trillingen etc. het toch zeer nauwluisterende systeem van Jan doen ontzetten.

Misschien vliegt Jan van beton maar ik broeg me gewoon af of het bestand er tegen zou zijn.

Denk persoonlijk dat alleen de praktijk zal uitwijzen of het systeem zal voldoen. Hoop het voor Jan.

Je hebt wel gelijk hoor Berto, het systeem ziet er prachtig maar een beetje teder uit.

Stevo

Wie herinnert zich deze post nog? :confused:

(Moest alleen even de leidingen van het neuswiel omwisselen, anders was dat in terwijl de rest uit was, en andersom. Da's een beetje slordig bij het landen . . . )
Vanavond de luchttank weer even aangesloten en onder druk gezet. :cool:

Eerst wilden de wielen van het hoofdlandingsgestel helemaal niet bewegen. :confused:

Daarna eentje wel, en met wat 'hulp' :bad-words: nummer twee ook.

En wat zie ik ??? :shock:

Als het neuswiel in is, zijn de hoofdwielen uit, en andersom.

En ik ben er niet aangeweest!!! :nooo:

Dat KAN toch niet? :infinity:

Anyway. :|

We prutsen rustig verder . . . :)

:sleepy:

jan.

Dag Jan,

Dit vraagt om een diepgaand onderzoek :teacher: dit is iets wat we niet kunnen gebruiken. Ben benieuwd of je de oorzaak kunt vinden.

Was al eens langs dit draadje gegaan, maar zie dat het toch nog eens helemaal gelezen moet worden. Ben geabonneerd in elk geval.

Succes met trouble shooting.

Bert :x-mas:

Wie herinnert zich deze post nog? :confused:

Eerst wilden de wielen van het hoofdlandingsgestel helemaal niet bewegen. :confused:

Daarna eentje wel, en met wat 'hulp' :bad-words: nummer twee ook.

En wat zie ik ??? :shock:

Als het neuswiel in is, zijn de hoofdwielen uit, en andersom.

En ik ben er niet aangeweest!!! :nooo:

Dat KAN toch niet? :infinity:

Anyway. :|

We prutsen rustig verder . . . :)

:sleepy:

jan.

hoi jan ,

soms kabouters in je hobby ruimte die `s nachts stiekem een beetje meehelpen????????????????????:rolleyes:

gr jacques

Had je misschien de vorige keer je luchttank per ongeluk niet vol,maar vacuum gepompt?

Tja . . . :oops:

De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ik de eerste keer niet goed gekeken heb. :nooo:

(Eerste keer werken met retracts en lucht, romp staat op de kop, geen wielen die in en uit gaan, maar alleen een constructie die beweegt . . . :mrgreen: )

Of kabouters bestaan, of ik heb me (destijds?) vergist . . . :(

Zal het laatste wel weer zijn. :D

Morgen verder! :p

jan.

De mensen die met smart op een filmpje met in- en uitgaande wielen met deuren en al zitten te wachten zullen nog even (?) geduld moeten hebben . . . :(

Ten eerste omdat ik geen filmpjes kan plaatsen, en ten tweede omdat Shamrock geen landing gear controller op voorraad had. :evil:

Dat kan dus wel even duren . . . :???:

Ondertussen zijn de twee servo's wel bijna ingebouwd, daar kan ik nog even mee vooruit.

Asjes maken, aansturing maken, afstellen en afregelen, V-kabel d'r aan, delay modules eraan?, etc.etc. :p

Vooralsnog alvast fijne dagen gewenst! :xmas:

jan.

Laatst bewerkt:
Zo! :twisted:

Trouble in paradise.

Gisteravond is bij het monteren van eea. een M1.4 bout !@#$%^&*!! afgebroken, en de resten zaten in en de deur en een actuator.

Die krijg je er niet uit . . . :nooo:

Dat betekent dat ik en een nieuwe achterdeur en twee nieuwe actuators moet gaan maken. :???:

Übung macht den Meister; dit geeft me wel de kans een paar tekortkomingen uit de eerste versies te herstellen. :p

"Ieder nadeel hep z'n voordeel". :teacher:

En zo ploeteren we voort. :???:

Wordt vervolgd. ;-)

jan.

Back