Lockheed C-130 Hercules 100" van Palmer Plans

Trouble in paradise.

De lagering van een actuator en de draadeinden waarmee de neuspoot bestuurd moet worden,
zitten elkaar in de weg . . . :hammer:

75479a4714a261e.jpg

En nou heb ik :bad-words: nog griep ook!

jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit stond er een tijdje geleden ook al . . . :(

Misschien toch goed om te melden dat ik bezig ben afscheid te nemen van de C-130 Hercules.

Het is voor mij (gezien de beschikbare tijd) te veel werk, en ik ben er niet handig genoeg voor om echt serieuze voortgang te boeken.

En ik moet nu eindelijk eens beseffen dat ik meer iemand ben voor kleinere, eenvoudige modelletjes, en niet van die megaprojecten op de schop moet nemen.

Uiteindelijk kan het natuurlijk wel een schitterend model worden! :P


jan.


Ik moet saneren, opruiming houden.

Nu 475 euro voor alles:

de romp zover als die is, twee sets van auxiliary brandstoftanks, de tekening van Palmer, de grotere geplotte CAD-tekeningen, freeswerk, retracts, valve ‘deluxe’, grote luchtfles, servo in de neus, buizen voor vleugel, kogellagers voor de RSB's, foto's en ander materiaal, etc.etc.

En de Thomson gear controller!

Ik hoor van je.


jan.
 
Laatst bewerkt:
Zoals je al wist ben ik nog te onervaren om dit project over te nemen.

zonde dat je ermee gaat stoppen maar ik kan me er iets bij voorstellen.

groet Femmo
 
Voor de mensen die vergeten waren wat we in de aanbieding hebben, even een klein overzicht.

7548e5196c3ed9f.jpg


Let niet op het stof!


7548e5196d01d4f.jpg


Basis van de (afneembare) cockpit.


7548e5196d7e531.jpg


Een servo voor de besturing, twee voor de aansturing van de deuren


7548e519995afd4.jpg


De staart (daar komt nog ongeveer een halve meter vliegtuig achteraan . . .)


7548e519989814c.jpg


Tussen neus en vleugelophanging.


7548e51998db6fa.jpg


Vleugelophanging en retracts . . .


7548e519cac26b5.jpg


Neus (nog een beetje aan slijpen . . .)


7548e519cb1f939.jpg


Retracting side boards, buizen en spanten.


7548e519cb744b4.jpg


Min of meer idem.


7548e519e225328.jpg


Een werkbank vol en een feest om aan te werken . . . :)


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Herkules is van hangar gewisselt .

Denk niet dat de maiden nog 5 jaar gaat duren.

Maar eerst moeten er nog andere projekten gedaan worden.

Mvg Johan
 
Heb al genoeg echte gebouwd Han

Maar een Herky in deze maat stond al langer op de lijst.

Zit nu te denken aan een paar plaatjes Hanskin.
Heeft Manfred nog iets te doen bij jouw ? :D

Mvg Johan
 
Er is nog wel wat HS voor je.
Kom maar halen.:yes:
Gezellig effe OH en zo.
Kun je gelijk de beech effe zien etc etc.

Han.
 
Full-scale working gear doors (front and mains), working load-ramp, all the navigation en andere ligths, fowler flaps: volgend jaar klaar en vliegend. :confused:

Go Johan, go!

Ik wens je veel succes. :yes:

(Maar ik heb er vannacht (was een beetje koortsig) nog veel aan gedacht . . . :shock:)


jan.
 
Het word een mooie kist Jan met alles der op en der aan.

Maar of hij al volgend jaar op Oss vliegend is weet ik niet .

Heb weer veel modellen in opdracht te repareren of nieuw bouwen.;)

Mvg Johan
 
Back
Top