Logo 400 v-stabi

Discussie in 'Flybarless' gestart door 666yeti666, 26 jul 2010.

  1. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Iedereen bedankt voor de tips, maar het bleek gewoon om de "main rotor gyrogain" te gaan die wat te hoog stond. Na verlaging van 60 naar 55 was het tijdens hooveren al bijna weg.
    Hopelijk morgen even tijd om het op het veld goed uit te proberen en wat verder te tunen.

    Bas
     
  2. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    Even een vraagje aan 666yeti666:

    Ik heb een logo400 ook met vstabi. 1e vlucht moet nog.
    Nu heb ik de servohevels "recht" staan dus haaks op de servo bij midstick. Alle links op de maat van de bouwbeschrijving en heb ik het probleem dat ik -20 negatief heb en vol +pitch geeft op de bladen maar 0graden.
    Had jij dat ook ? Hoe opgelost?
    Of de as is te lang, de gehele kop mag wat naar beneden, of ik moet alle links uitdraaien maar dat wordt dan wel erg ver uitdraaien (hadden er langere stangetjes in de kit mogen zitten). Uittrimmen via de Vstabi lukt niet vanwege dat het niet toereikend is en bovendien staan de servohevels dan niet meer zoals ze horen.
     
  3. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Linkjes van zowel de swash en de bladegrips uitdraaien zou moeten werken..
     
  4. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    Ja, dat werkt wel maar niet genoeg. Ik zou zo minimaal 10 graden moeten kunnen wegdraaien. Om het probleem op te lossen zou het stangetje dan langer moeten zijn. De link maar 1 mm indraaien is wel erg weinig.
    Bovendien waarom vermelden ze dan deze maatvoering in de handleiding?
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2010
  5. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Vreemd, heb ik geen last van gehad.
    Plaats eens wat foto's

    Bas
     
  6. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    hier klopt iets niet...
    je hebt bij stick laag -20 en bij stick hoog 0.
    Dan moet je bij midstick -10 hebben..toch..
    0 en 20 is dus gelijk aan 10- en 10+.
    Als je de heveltjes even van je servo's afhaald en ze er onder 90 graden terug opzet bij midstick en 0 gr. pitch..
    Dan moet je -10 en +10 graden pitch krijgen.
    Klopt dit?

    Grt,
    Eric
     
  7. Aaalie

    Aaalie Guest

    Heb je misschien de servo's verkeerd om? De uitgaande as v.d. servo zit niet in het midden, je moet de servo's zo plaatsen dat de uitgaande as v.d. servo zo dicht mogelijk bij de tuimelschijf zit. Volgens mij kloppen de maatvoeringen van alle links/stangen in de handleiding exact! Want zoals Eric ook al aangaf, de travel v.d. tuimelschijf klopt namelijk wel, het geheel zit gewoon te laag.

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  8. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Yup, daar dacht ik ook aan Aldert, servo's ondersteboven gemonteerd, lijkt me de enige logische reden als de servohevels op 90° staan...
     
  9. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    Ja stom probleem he ! Ik snap het zelf ook niet. Feit is dat ik het niet weg krijg met het uitdraaien van de links.

    Nee, de servo's zitten goed. Als ik ze omdraai wordt het erger.

    Ja klopt, vol negatief is -20gr, midstick is -10gr, vol positief geeft 0gr.
    Bij midstick staan de servohevels haaks op de servo.

    Bladhouders omdraaien kan het ook niet zijn.

    Ik zet er fijn de stangetjes van de 500 of 600 op. Die zijn wat langer en kan ik het oplossen zonder de links heel ver uit te draaien en bij te trimmen zodat de servohevels bij midstick haaks op de servo staan en 0gr pitch geven.
     
  10. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Nu, je bent geen beginner, maar uit veiligheid opper ik het toch maar :

    je bent zeker dat de jesusbolt door de mainshaft zit ? Ik heb geen Logo400, maar ik neem aan dat de rotorkop op dezelfde manier als bij een 500 bevestigd wordt, met een jesusbolt door kop en as en 2 extra schroefjes om 'm vast te zetten.

    Als je nu de rotorkop erop zet en de schroef ligt op de as ipv door het gaatje staat de rotorkop te hoog. Dit kan ervoor zorgen dat je pitch te laag is.
     
  11. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Maak anders eens wat foto's, want het zou gewoon goed moeten zitten.....
     
  12. jappie911

    jappie911

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    115
    Heren,

    Sorry dat ik hier even in breek, maar ik heb gisteren via e-bay (of eigenlijk via rchelifan.de) een LOGO 400-v stabi "gewonnen"...

    Een Logo 400, met v-stabi (groot), 3x 9350, bls451, en hacker motor A40 turbine.

    Ik heb dus nog een regelaar nodig, ik kon de Jive 100 overnemen, maar dat vond ik net wat te duur, iemand een goed alternatief ?

    En ik ben geen beginner, dus wil wel graag een fel beestje krijgen..

    Lukt dat met de Hacker A40 turbine ??

    Enne.. zo'n mooi "verlaagd" wit onderstel zoals voor de 5, en 600 te krijgen is, is er niet voor de 400 ?

    Grt,

    Jasper
     
  13. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    jazz 80-6-18 gebruik ik zelf, super regelaar ! is nu misschien wat goedkoper geworden

    verlaagd onderstel bestaat niet voor de 400, hij is overigens wel wit ....

    Bas
     
  14. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    bedenk ik me ineens dat je er wel eens een te lange mainshaft op hebt zitten, dus van een logo10 ipv een 400, die is te lang
     
  15. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    BLS451 is geen tailservo, bedoel je niet de 251 ? 451 is in feite een goeie swashservo maar dan fullsize.

    En qua regelaar is een Jive of een Jazz inderdaad perfect, maar icm een Hacker moet je wel mode 10 vliegen ipv mode 4 of 11. Iets met de timing...
     
  16. jappie911

    jappie911

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    115
    bls251 bedoel ik, klopt !

    En ik ga op zoek naar een jazz 80-6-18.
     
  17. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Die Jazz vheb ik op mijn Protos 500 en doet het super ! Goeie keuze !
     
  18. Tribal69

    Tribal69

    Lid geworden:
    1 nov 2009
    Berichten:
    376
    Locatie:
    België
    Hier ook op mijn Protos Jazz LV 80A op mode 11 werkt perfect in combinatie met de Scorpion 3026-1400 een pak power !!!
     
  19. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    "je bent zeker dat de jesusbolt door de mainshaft zit ? " Haha, die fout heb ik 1x gemaakt doordat ik gestoord werd tijdens opbouw en toen ik weer verder ging dacht dat ik het al gedaan had. Die fout maak je dan niet nogeens.

    Een te lange as....had ik ook aan gedacht. Ik heb er nog 2, zal die er eens naast houden, stug als ze allemaal te lang zijn, dan zal het wel de goede zijn. Inkorten zie ik niet zitten.

    Andere stangen zijn besteld. Zag bij Mikado dat ze zelf verschillende lengtes hebben bij de onderdelen. met sprongen van 5 mm langer. Dus waarschijnlijk hebben er meer mensen last van, of is de lengte van de as niet altijd gelijk, of ....verzin maar wat, maar "normaal" vind ik het niet.
     
  20. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Mja, het lijkt er in ieder geval op dat ofwel je servoarmpjes te laag zitten ofwel je rotorkop te hoog...als geen van beide het geval is dan worden het idd andere linkjes. Toxh vreemd. Post het eens in de Mikado-rubriek op Helifreak ?
     

Deel Deze Pagina