Logo 400 v-stabi

Discussie in 'Flybarless' gestart door 666yeti666, 26 jul 2010.

  1. Aaalie

    Aaalie Guest


    De juiste versie voor V-stabi is 181mm lang (art.nr. 4177).

    @ Bas. Dat was nog even een strakke ingeving, ik had daar ook niet aan gedacht ;) .

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  2. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    Het staat nu zoals het hoort. Ik heb 5mm langere stangetjes gebruikt.
    Achteraf was het misschien ook opgelost met (mogelijk in combinatie) links ver uitdraaien, stangetjes servo swash iets uitdraaien/verlengen, gehele swash in vstabi-programma wat omhoog trimmen.
    Nu heb ik niets hoeven trimmen, en alleen de stangen naar de bladhouder wat verlengd.
    Ooorzaak blijft wat duister. Zou het kunnen dat het gat door de as boven waar de kop vastzit wat hoger zit dan normaal ?
    Vandaag tussen de buien geprobeerd. Heb nog wat afstelproblemen (tenminste ik hoop dat het dat is) maar daar ga ik dit draadje niet mee bevuilen.
    Wel een vraag aan 666yeti666 : bij de Set up van de Vstabi, welke waarde heb je bij Cyclic Throw op je Logo 400 met welke bladlengte?
     
  3. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Ik las daarstraks in DIT topic op Helifreak dit zinnetje :

    "Yes, the Logo 400 FBL main shaft is shorter than the 400 FB main shaft so be sure to order the right one."

    Ben niet zo thuis in de 400-onderdelen dus weet niet of het klopt. Maar die richting lijkt me toch het meest voor de hand liggend...
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  4. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    Ik heb de as uit de kit gebruikt. Dan zouden ze de verkeerde as in de kit hebben gedaan. Kan, niet onmogelijk lijkt me. Heb de lengte verder niet gemeten en is wat lastig nu die ingebouwd is.
     
  5. hendrik131

    hendrik131

    Lid geworden:
    8 apr 2009
    Berichten:
    11
    logo 400

    je hebt toch van een padel kop een flybarles kop gemaakt meschien lag het daar aan met die stangetjes
     
  6. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    Ja dat was de bedoeling. Maar ik heb in Venlo een nieuwe FBL-kit gekocht.
    Die met paddels staat nu met gyro maar zonder servo's,motor en regelaar. Ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen. Of vliegklaar maken en ermee vliegen of zo verkopen.
    De heli waar ik het hierboven over heb is betreft de nieuwe fbl-kit.
     
  7. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Zal ik deze week proberen te bekijken voor je.

    Die andere logo400 zou ik gewoon gebruiken voor reserve onderdelen

    Bas
     
  8. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    De volgende dingen heb ik nog steeds last van :
    1- tijdens rechtdoor vliegen dolfijnt hij een beetje (doet hij alleen op nick en niet op roll)

    2- als ik tijdens rechtdoor vliegen, pitch-stoten geef dan nick't hij naar achteren


    De main rotor gyro gain heeft het al vermindert maar nog niet genoeg. Nu kan ik de gain wel nog verder terugschroeven, maar wellicht is er iets anders aan de hand. Ben bezig op het v-stabi forum dus zal hier wel de updates laten weten.
    Ben benieuwd of EC135 hier ook tegenaan gaat lopen ...

    Verder wilde ik gisteren de log file bekijken als de v-stabi niet aangesloten is, en zag dat bij het opstarten alleen de express versie verschijnt en niet de pro versie, na een kijkje op het v-stabi forum blijkt dat je hiervoor een file kunt downloaden die wel de pro versie geeft, hier dus :
    http://www.vstabi.info/de/node/396

    Bas
     
  9. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    He, das fijn. Was ik inderdaad ook tegen aan gelopen. Heb je de Proversie en kun je die nog niet bekijken zonder dat de heli aangesloten was. Bedankt voor de link.

    Bedankt voor de pm. Ik zal daar per pm op terugkomen.

    Heb je #2 alleen tijdens rechtdoorvliegen en niet tijdens pitchstoten vanuit hover? Als je het dan niet hebt weet ik het niet, als je het dan ook hebt zou je de precomp in het promenu van de hoofdrotor wat kunnen verhogen.

    Overigens is het raadsel van de te korte stangen ook deels opgelost.
    De hoofdas had ik niet hard genoeg naar boven getrokken voordat ik die vast heb gezet. nu wel, scheelt weer een mm. Hendrik bedankt
    Daarnaast heb ik gezien dat bij een andere 400, met andere servo's de as iets hoger zit dan bij mijn servo. Die zitten meer naar het midden, dus de hevel staat wat lager (bij 90gr) en das weer een mm of wat.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2010
  10. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    enfin, we zijn weer 2 maandjes verder en ik heb elk weekend kunnen vliegen.

    De problemen zijn nog niet verholpen, regelmatig het v-stabi geraadpleegd en daar worden vragen snel beantwoord.
    De elevator pre-compensation al in stappen verhoogd van 8 naar 16 maar helaas blijft de heli de neus omhoog heffen bij pitch-stoten.

    Het is niet superhinderlijk maar ik wil het wel opgelost hebben. Nu krijg ik van mikado toch het advies om eens naar andere bladen te kijken.
    Ik weet dat de huidige bladen voorloop hebben en erg licht zijn, 2 zaken die kritisch kunnen zijn voor v-stabi. Eens kijken waar ik Edge flybarless kan kopen.

    Verder vliegt v-stabi echt heel erg goed, vooral de volgzaamheid en geen bijwerkingen, ook bij lage toerentallen vind ik erg fijn.
    Ik vlieg meestal maar met 2000rpm en daar kom ik nog heel goed mee uit de voeten, zeker om nieuwe figuren te oefenen.

    Bas
     
  11. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Edge flybarless bladen zijn binnen, nu maar monteren en ermee vliegen, zodra er tijd is en het weer het toelaat ...
    ben heel benieuwd of het "neus omhoog gedrag" daarmee beter is

    Bas
     
  12. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Misschien iets heel stoms, maar loopt de elevator servo+links wel soepel? en is die nog goed? als dat bv een beetje Bind, en dan volgt deze gewoon iets trager, en je kent het wel, dat iets, wordt een groot iets bij fbl...

    , als die blijft hangen/trager is, kanteld de swash naar achter=nose up. vbar wil het niet zien en corrigeerd weer tegen.. dus dan lijkt t alsof er iets fout is in de vbar...

    Hoe ik hier achter ben gekomen: Briljant, ik had t zelfde, maar dan bij aileron...;)
     
  13. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    bedankt voor je opmerking, ja die had ik reeds gecontroleerd, maar ik kan er nog eens naar kijken, wie weet.
    Ik kreeg nog een opmerking van mikado over dat de afstand tusen de balllink en de tuimelschijf anders is dan die van de rollservo's, daarvoor had ik de nieuwe link gekocht en erop gemonteerd, helaas zonder resultaat.
    Dus mijn hoop is nu voornamelijk gevestigd op de bladen ...

    Bas
     
  14. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    elevator servo is gecontroleerd en werkt prima, linkjes lopen ook goed soepel.
    Hopelijk binnenkort een eerste testvlucht met de Edge bladen
     

Deel Deze Pagina