Longe range Fpv project.

Maakt niet uit Roni, zolang het maar doet wat het moet doen en liefst zolang mogelijk ;o)

Volgens vele testen die ik al op verschillende forums gelezen heb (waaronder rcgroups) kan je evengoed je geld weggooien. Dat ding is waardeloos volgens de meesten, batterij direct plat, geen verbinding kunnen maken enz.
Heb het zelf nog niet getest maar volgens mijn ervaring is dat na het lezen van zoveel negatieve beoordelingen dat ook meestal zo is

Precies.. ik wilde niet als de negatieve overkomen, maar ook degenen in mijn bekenden kring die die dingen gebruikt en getest hebben... prut.
Of je moet er behoorlijk wat aan veranderen om een betere functionaliteit te krijgen (voeding, betere antenne, etc.)

Als dit een goede oplossing zou zijn, dan had iedereen al gedurende jaren ( dit spul is niet nieuw, alleen nu erg goedkoop) deze oplossing standaard op/in elk modelvliegtuig zitten
(ook in/op niet FPV kisten... daar vliegt ook nog wel eens wat weg/uit zicht).

Laatst bewerkt:
Mijne is ook binnen.

Heb de v1 ooit in de wc binnenshuis op de grond neergelegd met antenne naar beneden en toen kreeg ik toch nog een sms terug.

Nieuwe versie zou ook gemiste oproepen moeten beantwoorden. Dus heeft ie even ontvangst dan krijg je alsnog de melding.

en toch probeer ik het graag voor die 15 euro.
zeker na het fiasco van de afgelopen dagen.

Ga morgen men eerste vlucht doen ,voor alles netjes af te stellen.

Heb gelezen dat de Gps tracker de autopilot kan verstoren als het te dicht bij elkaar staat.Dit tijdens het versturen van de sms..
Zou de Gps tracker ook de Gps van de autopilot kunnen storen?

Het is bij mij wel redelijk dicht bij elkaar geplaatst..

Ja dat klopt , maar wil het voor de zekerheid weten, de tracker staat dan toch heel de tijd aan tijdens de vlucht.
Wil zoveel mogelijk problemen vermijden..
Mss dan toch maar even ergens anders monteren voor de zekerheid.
Ik heb het nu op de vlieglipo geplaatst onder de canopy en op de canopy zit de gps gemonteerd van de autopilot..

s8rm.jpg

Je kunt op eBay ook nog betere 900MHz antennes kopen.
De oude versie had daar een aansluiting voor. Heb er al 1 liggen.
Weet even de connector type niet meer.

Maiden zit erop!
Vliegt super maar zit te knoeien met de failsafe in te stellen icm Fy41ap.
Zodra ik RTL inschakel valt de motor stil , heeft iets te maken met de air speed sensor...
Heb de Ezuhf op 50% Throttle ingesteld en toch zodra ik de RTL schakelaar activeer valt de motor uit.
Airspeed staat ingesteld op 61kmph ... weet niet wat ik verkeerd doe..
Zit ook met diagonaal strepen in het beeld , met de Fy41Ap word de video gevoed van de vlieglipo ...en niet zoals bij de Fy31ap met een losse lipo..

Laatst bewerkt:
Roni, dit wou ik je de vorige keer al even vertellen, maar je airspeed sensor buis zit op de verkeerde plaats, zorg dat het buisje waar de wind ingeblazen word niet beïnvloed word door een valse airflow.

Ofwel zet je deze vooraan op de neus, of op de voorkant van je vleugel, maar het buisje moet vrij naar de voorkant op je vlieger gemonteerd staan.

Dit is trouwens bij de echte vliegers ook zo, kijk het maar is na op enkele fotos.
Tik bij google even pitot tube of pitot buis in, kom je er vanzelf wel uit.

w.

Hier een korte Dvr opname, die horizontale strepen krijg ik op geen enkel manier weg.
Is best storend, heb voor testen de signaal kabel van de vtx en fpv cam in de Fy41ap gestoken en appart gevoed door een losse 3s lipo.
Dan waren de strepen weg maar de osd was nog amper te zien ,dus dat ik ook geen optie..
Lijkt erop dat de power manager het niet goed genoeg filtert...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back