Losi 1/10 Desert Truck

Ik heb de 5.5T nog nooit weten coggen, zelfs niet op lage snelheden, dus daar zit je wel goed :D

Een wheeliebar is inderdaad wel handig, maar als je gaat jumpen is de kans groot dat je het stuk springt...

Ik weet niet meteen met welke brushed ik hem zou moeten vergelijken, de 'zwaarste ' brushed motor die ik heb is een 14T kali motor, maar die stelt niet voor in vergelijking met de 5.5T eZrun :D Met de 5.5T zal de Desert Truck een 60 km/h gaan.

mooi zo, lekkere snelheid.

maar nu rijd hij niet omdat ik 1 moertje kwijt ben van de stuurinrinchting:evil:
dat wordt dus maar even bestellen. Maar wat voor andere reserve delen raden jullie aan? ik zit zelf te denken aan:
*een hele zooi schroefjes/moertjes/boutjes
*wheelybar
*draagarmen voor?
*front kickplate?
*rear pivot plate?

nog andere dingen die redelijk snel stuk gaan?

Volgens mij is Sitmark best wel TOUGH :D voor zijn auto en hij gaf me het advies voor:
-camber links, LOSA6074.
-EA pivot plate.

En uiteraard is secondenlijm "man's best friend" :mrgreen:
Ik had mijn Tamiya Mad Bull met een LRP 550 bigblock 12T binnen no time in stukken liggen. Secondenlijm en verstevigende alu plaatjes waren mijn beste vriend.
Bij nader inzien lag het waarschijnlijk aan mijn belabberde rijkunsten bij 40-50 km/h

tja... de Mad Bull is geloof ik ook een van de goedkoopste tamiya auto's die je kunt kopen. als je daar een 12T brushed motor in zet, kun je verwachten dat dat niet helemaal goed gaat denk ik. :p

De gearbox hield het wel nog aardig lang uit trouwens....
Die starre achteras kon 2 meter hoge jumps niet zo goed aan;)
Ding ging wel als een dolle met de standaard tandwieloverbrenging.

mooi zo, lekkere snelheid.

maar nu rijd hij niet omdat ik 1 moertje kwijt ben van de stuurinrinchting:evil:
dat wordt dus maar even bestellen. Maar wat voor andere reserve delen raden jullie aan? ik zit zelf te denken aan:
*een hele zooi schroefjes/moertjes/boutjes
*wheelybar
*draagarmen voor?
*front kickplate?
*rear pivot plate?

nog andere dingen die redelijk snel stuk gaan?

Wat Beefy zei, de camber links en rear pivot plate(in EA3) reserve hebben is geen slecht idee.

Ik was de voorste draagarmpjes vergeten, je doet er niet slecht aan deze ook op reserve te hebben (ook best in EA3, weet partnr niet zometeen).

Van loskomende schroeven of moertjes heb ik nog geen last gehad, maar ik heb de auto dan wel al meerdere malen uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken en vastgezet met locktite.

Voor de rest heb ik al velgjes beschadigd en mijn kap, maar de shocktower wordt redelijk goed beschermd door de rollcage :D

Een wheeliebar heb ik niet omdat ik liever niet vanachter heb hangen als ik ga jumpen, ik ben bang dat het snel stuk zal zijn, je kan de wagen perfect controleren terwijl hij wheelies doet als je niet TE veel gas ineens geeft ;)

Als je vorige wagen een mad bull was en nu een Desert truck zal zijn, zal je nogal verbaasd zijn ;)

Beetje offtopic maar ik waag het erop :-)
@sitmark: kan je me wat meer uitleg verschaffen over die locktite techniek van jou? Als ik het goed begrijp gebruik je op de meeste schroeven locktite om ze goed vast te zetten.
Vragen daarbij:
-Hoe krijg je de schroeven dan zonder schade weer los?
-Welke secondelijm precies gebruik je dan? Merk (laat me gokken: Loctite by Henkel:-)), type?

Beetje offtopic maar ik waag het erop :-)
@sitmark: kan je me wat meer uitleg verschaffen over die locktite techniek van jou? Als ik het goed begrijp gebruik je op de meeste schroeven locktite om ze goed vast te zetten.
Vragen daarbij:
-Hoe krijg je de schroeven dan zonder schade weer los?
-Welke secondelijm precies gebruik je dan? Merk (laat me gokken: Loctite by Henkel:-)), type?

Ik noem het loctite, maar eigenlijk is het 'blauw spul dat ze in de modelbouwshop loctite noemen' met dezelfde werking. denk niet dat het merk,type veel uit maakt. Gewoon even op passen dat het niet tussen lagertjes of andere bewegende delen kan lopen. ;)
Gewoon een minidruppel op elk vijsje doen dat je vast draait, krijg je ook gewoon zo terug los, mits je niet te enthousiast veel 'loctite' op je vijsje hebt gedaan.

Ik d8 dat iedereen dit deed? Al mijn vijsjes zouden anders elke keer opnieuw vastgezegt moeten worden :D

Ik heb de Desert truck dit weekend eens getest op een 1/8 off road circuit, en hij ging supergoed, maar met die 3.5T motor gaat hij toch te snel, Ik ga er terug de 5.5 in steken denk ik :D

Misschien is het ook interessant om hem van voor wat te verzwaren of een downforce lip aan de voorkant te maken want door al die power stijgt hij bijna op en heeft hij bijna geen stuur als je volop op trekt :D

Ik wil me trouwens een losse 60A esc van EZRUN bestellen (cheap in Duitsland en geen douane) en kies voor een motortje van Savöx: BLS-3650 7 turns.
De motor trekt max. 60A.
Nu ga ik de set gebruiken op een nieuwe Intellect 4600 8.4V stick.
Zou een hoger voltage dan ook betekenen dat je meer Ampere trekt.
Ik wil nl. niet dat de EZrun plop zegt.....

Ik wil me trouwens een losse 60A esc van EZRUN bestellen (cheap in Duitsland en geen douane) en kies voor een motortje van Savöx: BLS-3650 7 turns.
De motor trekt max. 60A.
Nu ga ik de set gebruiken op een nieuwe Intellect 4600 8.4V stick.
Zou een hoger voltage dan ook betekenen dat je meer Ampere trekt.
Ik wil nl. niet dat de EZrun plop zegt.....

8.4V zou geen nekel probleem mogen zijn, aangezien een volledig opgeloaden LiPo 8.44V is ;)

maar waarom een 8.4stickpack en geen lipo?

Jah.....die stickpack heb ik 1 jaar geleden al gekocht met het oog op een toekomstige deserttruck. Daarnaast heb ik een ultramat 8 liggen welke geloof ik niet écht "da shizzle" is voor LIPO.
De auto moet gewoon een wheely kunnen trekken vanuit stilstand met vol gas en lekker zo tegen de 40 km/h gaan met lekker veel torque.

ik wil weer rijden maar mijn onderdelen zijn nog niet binnen:(

Ik ga ook maar de ezrun 5.5t bestellen en dan nog wat goudcontacten voor de motor:p

een potje locktite ga ik ook maar eens halen:p

ik wil weer rijden maar mijn onderdelen zijn nog niet binnen:(

Ik ga ook maar de ezrun 5.5t bestellen en dan nog wat goudcontacten voor de motor:p

een potje locktite ga ik ook maar eens halen:p

waar ga je die ezrun halen? Ik wil er ook wel een! (ik heb geen DT)

mvg bram

ik denk via ebay uit hongkong. daar is hij te koop voor een slordige €80.

eindelijk kan hij weer rijden :D

vrijdag besteld en nu al binnen wat een service

Back