losi brushless conversion ansmann virus !! UPDATE 5

Denk maar niet dat je wheeleis met ene buggy trekt, dat is ONMOGELIJK.

Ligt veels te laag aan de grond + een centerdiff verdeelt de krachten voor/achter.

Verder had ik niet de Losi kit gekocht. Combo's tot 4s produceren veel meer hitte dan ''koude'' 5/6s set-ups;)

Komt omdat er dan veel meer A. doorgaat terwijl je voltage laag is..

ps, de spammer heb ik al reported, gewoon negeren;)

Greetz,
Joram

Denk maar niet dat je wheeleis met ene buggy trekt, dat is ONMOGELIJK.
Kom eens naar de mollekensstraat in Dilbeek en 'make my day'.
Géén wheelies?
Losi 8ight + 1700KV + 5S LiPo = 100% wheelies

Verder had ik niet de Losi kit gekocht. Combo's tot 4s produceren veel meer hitte dan ''koude'' 5/6s set-ups;)
Losi 8ight is naar mijn inziens de beste 1/8 electro wagen (1700KV/4S of 1300KV/5S).

Laatst bewerkt:
De 8ight wagen ja, maar ik heb het over de combo's, lezen is ook een vak.....

Het is ene feit dat hoe hoger het voltage de motoren koeler blijven en er minder A. word gevraagd.
Mijn Savöx 4570 motor vroeg maar 50A. De losi 100A. Dat is een heleboel meer wat meestal in warmte wordt omgezet;)

Greetz,
Joram

@Joram: gewoon een vraagje maar hoe kom je aan die 100A van de losi combo?

En dan rij ik tog gewoon op 5s als dan dan een probleem zou worden;)

grtzzzz

Nu ik heb wel gezien dat de motor continue meer dan 100A trekt dan moet ik dus ook een lipo hebben die echt continue meer als 100A aankan niet??

Ben je dat alweer vergeten????

Ik zou op 5S gaan rijden, echt niet lager...

Zobieso ben ik geen fan van de Losi xcelorin 1:8 motoren, op RC-Monster gaan de nodige verhalen van kapotte motoren...

Alhoewel de 1:10 xcelorin motor me wel erg goed beviel:p

PS, ik heb een 5S 3300mah lipo te koop. kan Max 162 A. leveren, en die zou prima voor jou zijn!

Greetz,
Joram

okee sorry, had ik wel gelezen, ik vroeg me alleen af waar je het getalletje 100 haalde;)

maar ik ben nog ff afwachtend op de combo en dan zoek ik een lipo, ik hoe je op de hoogte!

grtzzzz

Met 4s heb je meer dan voldoende power. Ik ken zelf mensen die op 3s rijden met een losi.

De losi combo doet meer dan voldoende zijn werk, ken enkel maar goede verhalen over deze. Heb zelf de 2100kv versie. Dat bewijst oa de uitslagen van de electro neo09.

Nu weet ik helemaal niet meer met hoeveel cellen ik ga rijden;)

Maar wie kent er een beetje een praktishe opbouw van het chassis? de stuursero zou ik laten zitten.
Maar de rest kan volledig omgegooit worden. Ook dat de kabels een beetje ordelijk en mooi liggen.

morgen maak ik normaal de motorsteun(zonder de bevestigingsgaten) al! updatjes;)

grtzzzz

Mijn Savöx 4570 motor vroeg maar 50A. De losi 100A. Dat is een heleboel meer wat meestal in warmte wordt omgezet;)

Greetz,
Joram

weet je dat zeker? hoe heb je dat gemeten?
50ampere op 5s = 925watt....
Dan zou jou zware FLM savage maar 925 watt vermogen hebben gehad. Ik denk niet dat ie daarmee zou hard was gegaan.

Ik denk dat mijn Muggy ongeveer even zwaar was als jou Savage en ik meet pieken van 2500-3000watt (zelfs een keer 400owatt gemeten). Als je 2500watt met een 5s setup wilt bereiken heb je al pieken van 135amp nodig.

Laatst bewerkt:
:ontopic:
en met een buggy kun je trouwens wel wheelies maken hoor! check youtube maar eens;)

maar nu naar de conversion:)

Ok, je kan er wheelies mee maken met een sterke vertanding, maar of dat nou fun is...

Een buggy moet aan de weg kleven, geen wheelies maken in mijn opzicht:p

Zorg dat je de accu aan 1 kant doet, en de motor, regelaar aan de andere kant!

Eerst alles los neerleggen wat je goed lijkt, voordat je definitief gaat boren in het chassis voor bevestigingen;)

Ik zou toch op 5S gaan rijden, scheelt veel!

De motor vroeg anders helemaal niet veel A. Ik kon 20 min. uitrijden op 3300Mah, terwijl hij ''zogenaamd'' veel A. trekt volgens jou. Als hij echt zoveel A. trok was me accu VEEL eerder leeg..

Maar nu weer lkker ON-Topic:D

Greetz,
Joram

De motor vroeg anders helemaal niet veel A. Ik kon 20 min. uitrijden op 3300Mah, terwijl hij ''zogenaamd'' veel A. trekt volgens jou. Als hij echt zoveel A. trok was me accu VEEL eerder leeg..

Ik haal ook 20 minuten runs op 3300mah. De pieken liggen dan op 3000watt en het gemiddelde ligt op 170watt. De motor trekt alleen veel amps in de pieken (tijdens hard optrekken).

ok bedankt! morge is de combo er plus een update ik kan niet wachten!
de indeling zal ik dan volgens Joram doen;)

grtzzz!

Ik denk net aan iets, de bevestigingsgaten van de motor zijn dit weer engelse maten, zoals veel bij losi gebruikt wordt?

En zouden er schroeven bijgeleverd worden ofniet?

grtzzz

Hoe bedoel je engelse maten. Motor heeft gewoon standaard maten hoor!
iig de 1:10 motor van me had dat gewoon:)

Ik weet niet of er schroefjes bij komen, bij sommigen is dat zo..

Greetz,
Joram

ok alles is binnen en ziet er netjes uit! update volgt straks!

Alleen bij het programeren loopt het fout, de cd is geinstaleerd maar de esc word niet herkend:( iemand??

Ook moet ik de draden nog aan de motor solderen, heeft iemand hier tips voor?

grtzzz

heb net proberen te solderen en het lukt gewoon NIET:(, de draad kan je er zo terug afhalen zonder moeite.
De tin smelt mooi maar hecht niet, ik gebruik een 60W bout en gewone tin(zonder harskern)

grtzzz

Back