Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Auto-G, 15 sep 2011.

  1. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik reed later nog ffe zonder tegelijkertijd te filmen en had hem toen ffe flink over scheefliggende stoeptegels/putjes etc laten vliegen en dat ving hij allemaal behoorlijk goed op..

    Enige mini- luxeprobleem wat ik nu heb, is dat mijn schoonmaakkwast en schoonmaaktandenborstel te groot zijn :-s.

    Heb mij nog niet echt verdiept in de spareparts. Tja en wat betreft het rijtje auto's, het waren er eerst nog zo'n 4 meer (Losi xxx4G, Losi XXX bk2, HPI wheelyking, Tamiya rising fighter), maar heb flink geruimd aangezien ik er toch nauwelijks mee reed. Had mij dan ook voorgenomen om een paar maanden niks 2ehands te kopen om weer eens door te sparen voor een spiksplinternieuwe auto en dat is dus de Losi Mini geworden.

    Ik heb mij vanmiddag nog ffe verdiept in de servosaver/servo, ik las ergens op een forum dat men de servosaver vervangt of zelfs ook de servo.. De hitec 225mg met een kimbrough servosaver schijnt DE combinatie te zijn..

    Voorlopig eerst maar weer ffe sparen.
     
  2. dennnuz

    dennnuz

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Amsterdam, NL
    Ik heb inmiddels een paar accus leeg gereden met met mijn mini 8ight, ik moet zeggen dat het echt een leuk autootje is met een prima wegligging (stukken beter dan de mini e-revo).
    De 3s lipo's passen er ook goed in als je het accu houdertje eruit laat, en met een stukje schuimrubber blijft de lipo ook goed op zijn plek.
    Ik ben er wel achtergekomen dat 3s misschien een beetje teveel van het goede is, mijn bandjes zijn na 8 ritten al bijna kaal en ik heb al 3x een oververhitte regelaar gehad, maar de wheelies zijn dan wel weer leuk ;). De rijtijd op een 3s 1600mah accu is zo'n 20min.

    Hieronder 2 foto's, een van de lipo en een foto van de ingekorte kabels.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Verder hoop ik wel dat de onderdelen in de verschillende webshops snel op voorraad komen. Ik heb nu namelijk al 2 schokdemper houders kapot gereden, beide doordat er aan de onderkant een steentje tegenaan tikt (ze steken namelijk een beetje uit).
    Dus als iemand een goede webshop weet, let me know.
     
  3. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag

    Ik zie dat bij jou de regelaar ook flink scheef geplakt was, dat heb ik meteen recht geplakt, kan dat nooit zo goed aanzien.. Heb er zelf nog weinig mee gereden door griep etc.. Ik hoop hem snel in Haarlem of Bergschenhoek te kunnen uitlaten. 3s zal ik zelf niet gebruiken, wordt mij te heftig.

    Ik zag dat Liquidrc.com al een en ander op voorraad heb, koop daar al mijn associated onderdelen en ben daar altijd wel tevreden over de verzendtijd en verzendkosten (0,99 cent).
     
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hey dennuz, blijft jouw losi netjes rechtuit rijden, bij mij gaat hij soms niet helemaal naar neutraal. Komt door de slechte servosaver/servo. Volgende maand, wellicht nieuwe servo erin. Hitec 225mg
     
  5. dekeizer

    dekeizer

    Lid geworden:
    14 jan 2008
    Berichten:
    57
    Heb deze auto ook zins vorige week maar nog niet echt kunnen testen.
    Bij mcmracing.nl hebben ze wel onderdelen nog wel pre oxer maar toch.
    Kan ook nergens vinden of je er reserve schroeven voor kunt kopen lijkt me wel handig (srew set)
     
  6. dekeizer

    dekeizer

    Lid geworden:
    14 jan 2008
    Berichten:
    57
    Pre order
     
  7. dennnuz

    dennnuz

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Amsterdam, NL
    Ja klopt, maar heb momenteel even geen tape, anders had 'ie al lang recht gezeten.
    Die van mij blijft redelijk goed recht rijden, maar ik moet mijn stuur wel vasthouden zegmaar. Het ideale midden is er niet echt, ook vind ik de servo ietwat langzaam.

    Op liquidrc zie ik de onderdelen die ik nodig heb dan weer net niet staan, bij mcm staan ze inderdaad op de site, maar daar konden ze me niks vertellen over de levertijden, kon 3 dagen zijn kon 3 maanden zijn. Pkracing hetzelfde verhaal.

    Wat 3s betreft, ik wil altijd wel weten de max is. Met mijn e-revo doe ik backflips vanuit stilstand op 6s en dat blijft toch wel erg leuk...
     
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Denk dat liquidrc over een tijdje wel met meer onderdelen zal komen. Levertijd is altijd iets van 5 dagen tot een week.

    Tja bij mij is de afwijking op zich ook te verwaarlozen, bij vrijrijden bashen zal ik er ook geen last van hebben, maar denk op een indoorbaan wel.
     
  9. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
  10. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Vandaag Apex models gemaild, had carbon shocktowers besteld, kreeg vandaag mail terug dat ze de towers nog niet op voorraad hebben...

    Grrr vind het altijd zo irritant als winkels wel artikelen op hun website zetten en het vervolgens niet op voorraad is..
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag

    Er is een aparte Losi Hardware set voor de Mini 8. :)
     
  12. savagegarden

    savagegarden

    Lid geworden:
    30 nov 2006
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Belgiƫ
    vandaag ook de losi aangeschaft en ben zeer onder de indruk.
    Ik vindt het wel raar dat als ik weinig gas geef hij zo hapert????
    is dit normaal??? wie heeft er nog last van of ....
    thx
     
  13. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Dat haperen heb ik ook bij heel langzaam wegrijden, als ik buiten rijd heb ik er geen last van omdat ik dan al wat meer gas geef. Als ik er op een indoorbaan veel last van ga krijgen, ga ik de regelaar wellicht vervangen door een Mini mamba, Hobbywing 25a esc of sidewinder mini regelaar.

    Ik houd ook de Engelse en Amerikaanse fora in de gaten en daar verwisselen sommige mensen hun esc.
     
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    indoor filmpje

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Als de set sensorloos is, is het schokken zeer normaal hoor...
     
  16. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Inderdaad heb je bij de ene sensorless set het meer als bij de andere. Als je dit echt niet graag hebt moet je maar investeren in een sensored motor/regelaar :)

    Hobbywing/speedpassion regelaars hebben naar mijn ervaring hier zeer weinig last mee.
     
  17. sleenad

    sleenad

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Olen, Belgiƫ
    Vind hem nogal onstabiel landen.
     
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Op zich land hij best stabiel. Ik had alleen tussendoor ook met mijn b4.1 gereden en als je dan met zo'n klein 1/14 autootje rijd dan is het ffe wennen daarnaast was het best druk zo tussen de 1/10's. Ik had wel last van griprolls maar dat was later op de avond al minder geworden (nadat ik het toplaagje van mijn banden had afgesleten). Al met al ben ik erg tevreden.
     
  19. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Onstabiel landen ligt aan het formaat (nogal klein), maar vooral omdat hem dikwijls niet in de landing land, maar veel verder.
    Dat is gewoon gewenning want hij rijdt niet slecht :).

    Als je vij een mooie jump in de landing land (niet te ver springen) kan je onmiddelijk gas geven en win je terrein.
    Dit parcours laat dat wel niet overal toe :D.
     
  20. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Leuk dat je een baan hebt om ermee te rijden, ziet er zeker leuk uit :)
    Dat het wat moeilijker is met zon kleine wagen spreekt opzich wel voor zich misschien.. je levert meer in aan grootte dan aan snelheid denk ik en dan zal het vanzelf moeilijker worden
     

Deel Deze Pagina