Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Veel glijden, maar wel heel vlot die baan over, heel cool.

MVB's baan is wel erg veranderd sinds ik er het laatst reed. Toch binnenkort weer eens gaan kijken.

De baan was ook erg glad toen.. vooral het moment dat ik een van de eerste keren het rechte stuk op rijd.. toen kreeg ik hem maar niet recht..

onroad deed hij ook netjes (2e helft van het filmpje).. met gemonteerde foambanden erop.

er is er ééntje onderweg naar mij, tweedhands. Superexited! ik dacht nooit meer aan de mini's te beginnen na mijn merv, maar deze ziet er echt degelijk uit.

Ik heb al wat rondgeneusd naar de 'upgrade-puntjes', en blijkt dat de pinion nogal zwak is. Ik zou er één van Robinson willen opsteken. Ik heb gevonden dat het een 16T 0.5module moet zijn, klopt dat?
En welke bore moet ik kiezen, ik vind maar niks terug over de shaft van het motortje.

alvast bedankt.

Heefte er iemand een andere motor inzitten? Ik las dat die wel eens wat te warm wordt?

Hoi ik rijd met het standaard setje. Nog steeds met hetzelfde pinion dus geen problemen mee. Wel kan het spur snel gaan slijten als door grind/zand rijd. Ik rijd meestal op aarde dus geen probleem.

Op het rctech forum zijn 300 paginas geschreven over de mini. Ik ben er erg tevreden over.

Sent from my Galaxy S

Hier weer wat fotootjes van hoe mijn Losi er nu uit ziet.

Inmiddels geupgrade met een carbon bovendek en voor onroad rijden heb ik foambandjes gemonteerd.

Vandaag even gereden bij HFCC Den Haag en dat ging best goed, op het rechte stuk is de snelheid gelijk aan een Tamiya mini, maar de bochtensecties gaan een stuk sneller met de Losi (ivm grip /4wd en brushless power).

2012-05-20%252018.13.32.jpg

2012-05-20%252018.13.03.jpg

vooral dat carbon ziet er professioneel uit ;-) bovendekje vind ik in carbon stuk mooier dan het originele kunststof.. bedrading ook anders gedaan en RPM ballcups gemonteerd.

Daarnaast heb ik er aluminium front suspension mounts opgezet en een T-bone racing rear skidplate/bumper.

Ik heb ook een voorbumper van T-bone racing maar die vond ik bij nader inzien toch wel erg lelijk staan.. Op onderstaande foto heb ik er even geen voorbumper op, de originele breekt zeer snel en heb nog geen leuke/mooie stevige vervanger.

Nu nog een carbon spoiler ofzo.. voor onroad (voor offroad gebruik ik een grote spoiler.)

Hallo,

Ik ben van plan om een losi mini te kopen maar zit met een paar vragen. Ik heb altijd een E-Revo Brushless gehad maar wil nu wat anders.
Mijn grootste vraag is omdat ik vaak op het strand rij of dat met deze 1/14 ook goed te doen is? Heb voor de revo ook een 1/10 gehad en dat was een drama op het stand met het losse zand vooral in de duinen om mooi te kunnen spring...
Waar rijden jullie het meeste op als ondergrond? Lukt het ook om in de sneeuw goed weg te komen? en wat gaat het meeste stuk aan de 1/14 losi?

Heu, als je van de E-revo vindt dat die niet goed voorruit geraakt in het zand, dan weet ik niet wat dan wel kan voldoen aan jouw behoeftes.

Anyway, ik heb een m8ight, en het ding komt niet van het asfalt af. Hij is gewoon te klein om te gaan offroaden. In principe zou je op een hard aangereden dirt-track ook nog wegkomen, maar het grasveldje thuis is al teveel gevraagd.

Dit is echt geen strandwagen

Hallo,

Ik ben van plan om een losi mini te kopen maar zit met een paar vragen. Ik heb altijd een E-Revo Brushless gehad maar wil nu wat anders.
Mijn grootste vraag is omdat ik vaak op het strand rij of dat met deze 1/14 ook goed te doen is? Heb voor de revo ook een 1/10 gehad en dat was een drama op het stand met het losse zand vooral in de duinen om mooi te kunnen spring...
Waar rijden jullie het meeste op als ondergrond? Lukt het ook om in de sneeuw goed weg te komen? en wat gaat het meeste stuk aan de 1/14 losi?

Op het strand rijden met een Mini 8ight zou ik ten zeerste afraden, er komt dan zand tussen je pinion en spur en dan slijten je tandwielen zeer snel. Rijd zelf niet op het strand maar er zijn wel youtubefilmpjes van waarin je ziet dat een mini8ight en strand geen goede combi zijn.

t.o.v. een E-revo is een mini 8ight erg mini hoor.. maar vind het zelf nog steeds een van mijn leukere auto's mits je op de juiste plek er mee rijd en niet de gekste dingen ermee wil doen.

En wat betreft schade. Ik heb mijn bumper nu 2x kapot gereden, maar rijd nu zonder bumper maar met een aluminium suspension mount en dat gaat eigenlijk ook prima. Daarnaast willen de schokdemperbevestiging aan de onderkant wel eens breken (het oogje waar de demper mee vast zit op de draagarm), maar die kan je vervangen door Traxxas parts en die breken nauwelijks.

Zoals Gv288 al zei, een hard aangereden dirt-track, of een klei ondergrond desnoods met laagje dun zand erop rijd prima, zie ook mijn filmpje paar posts hieronder.

en hier een filmpje op ijs en sneeuw

Laatst bewerkt door een moderator:
Op het Oople.com forum zag ik een ombouw naar een mini rally/drifter en dat leek mij wel gaaf.

Dus op de t-bone racing bumpers bodyposts geschroefd en voorste bumper iets verder naar voren gemonteerd en ingekort.

Dit is het resultaat.

2012-06-28%252023.01.44.jpg

2012-06-28%252023.08.25.jpg

2012-06-28%252023.08.13.jpg

2012-06-28%252023.03.58.jpg

vind het zelf wel gaaf gelukt, hij drift leuk met sponsbanden.

net even in een parkeergarage gereden, was nogal stoffig maar des te leuker..

op deze foto is de achterste veerweg nog niet ingezakt op de juiste hoogte.. (omdat ik hem had opgepakt en weer neergezet).

2012-06-29%252006.54.44.jpg

thanks.. inmiddels ook wat meer stickers erop geplakt.. hij ligt nu even uit elkaar want doordat ik te lang niet in de gaten had dat mijn pinion versleten was (en niet mijn spur) was in no time mijn spur voor de 2e keer kapot gereden..

Hier een kleine update:

2012-07-19%252013.56.12.jpg

Vanmiddag lekker bezig geweest met het vullen van de diffs. Op het internet zijn daar verschillende adviezen over te vinden.

De diffs van de Mini 8ight zijn namelijk niet geseald. In veel adviezen (op diverse fora) las ik dat je het beste er Smart Diff grease van Losi in kan stoppen dus dat maar gedaan.

Daarnaast heb ik nieuwe tandwielen besteld, 2 setjes standaard spur's en 2 setjes Novak 0,5 mod. pinion gears.

Hoop dat ze volgende week binnenkomen, dan kan ik verder met bouwen.

Tot die tijd ligt het er even half afgebouwd zo bij...

2012-07-19%252015.25.20.jpg

2012-07-19%252015.24.49.jpg

wordt vervolgd.....

Hoi Damon,

Dat ligt er maar net aan wat je er voor over hebt. Ik heb er een staan, ben er nog steeds heel blij mee dus hij hoeft niet weg. Heb er 2 3s lipo's, 2 body's, 2 sets banden bij en een hoop spare-parts. Voor een goed bod neem ik het in overweging, afhalen kan in Amsterdam. Als je interesse heb hoor ik het graag via een pm.

Groeten,
Dennis

Hey leuk nog een toekomstig eigenaar erbij van een Losi Mini 8ight? Zou mooi zijn als er wat meer rijders zijn met een Mini 8ight dan wordt dit topic ook nog wat drukker ;-)

Inmiddels ben ik ook weer wat verder met mijn Mini.

Ik heb een Driven Products spurgearcover gekocht met een upperdeck. Mijn carbon upperdeck (van Hot Racing )is te koop voor de liefhebbers.

Hier een foto met mijn nieuwe onderdelen van Driven Products en ook meteen aluminium rear hubs gemonteerd (beetje lastig te zien op de foto).

%5BUNSET%5D

Ik ontdekte laatst dat mijn achterplaat van mijn motor los was gekomen, was mijn al 2x gebeurd dus nu eens goed los gemaakt en vast gelijmd, hoop dat het nu niet los meer komt. Immers als die plaat los laat dan gaat je anker vrij heen en weer bewegen wat weer ervoor zorgt dat je spur kapot gaat.

Daarnaast ook draden ingekort.

%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D

Oh mijn standaard regelaar heb ik inmiddels ook eruit gehaald en gewisseld voor een Castle Creations Mamba Mini, werkt erg goed.

Heeft er soms iemand een losi mini 8ight als rolling frame?

Dan kan ik er metteen een mamba instelen.

En welke mamba moet ik er dan juist onder steken?

Heeft er soms iemand een losi mini 8ight als rolling frame?

Dan kan ik er metteen een mamba instelen.

En welke mamba moet ik er dan juist onder steken?

Ik rijd met de Mamba Micro en die werkt perfect met de standaard motor. De normale Mamba (Mamba Max) gaat niet passen want die is tegenwoordig nog groter geworden en is ook overbodig.

Zelf volg ik al een tijdje het topic op het RCTech.net forum over de Losi Mini 8ight, daar zie je veel rijders die een Mamba Micro erin hebben of een Tekin Mini Rage.

Als motor doen veel mensen een HET/AMMO motor in van 6000 kv of 4800kv, ik wil nog wel eens voor die 4800 kv motor gaan, maar voorlopig doet mijn standaard motor het nog goed genoeg (ondanks dat de achterplaat wel eens los gaat).

Ze zijn niet veel 2e hands te koop, als ze 2e hands te koop zijn is het meestal als totale auto.

Op RCtech.net stond er wel eentje te koop, maar geloof dat dat wel een met electronica was.

Ik zou gewoon doorsparen voor een nieuwe, gezien het geringe aanbod van goede 2e handse.

Motor, regelaar en ontvanger zijn best goed. Standaard regelaar stottert iets maar niet superveel en ontvanger is gewoon een spektrum ontvanger dus kan je binden met je SPektrum zender als je die al hebt?.

De originele servo is niet zo goed aangezien deze niet goed naar zijn neutrale punt terugwil gaan (ligt ook deels aan de servosaver) en de originele zender is niet super omdat het bereik tegenvalt (heb ik zelf niet getest want had hem meteen gebind met mijn dx3r, maar wel veel gelezen op fora).

Back