Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Onstabiel landen ligt aan het formaat (nogal klein), maar vooral omdat hem dikwijls niet in de landing land, maar veel verder.
Dat is gewoon gewenning want hij rijdt niet slecht :).

Als je vij een mooie jump in de landing land (niet te ver springen) kan je onmiddelijk gas geven en win je terrein.
Dit parcours laat dat wel niet overal toe :D.

Ja die grote jump op het rechte stuk vind ik erg moeilijk om op de landing te landen en de triple na de haarspeld bocht vind ik ook lastig, omdat ik dan net uit een bocht kom. Ook met mijn b4.1 vind ik die lastig.

Met een beetje afstelwerk met je dempers/veren en ophanging kan je zelfs op een vlakke ondergrond je wagen stabiel laten landen eh Stewie... Dus gewoon beetje proberen...

Zou alvast beginnen met een andere band.

Setje 1/10de schuim bandjes of tc velgen met sst rallyblock erop erop.

Vindt persoonlijk dat deze micro's makkelijker te landen/springen zijn tegen over de 1/10des.

Zal met afstelling idd een pak beter kunnen ja.
Of het echt stabiel wordt met een kleine wagen weet ik niet, nog nooit met dat formaat gereden.

De cougar (1/10de 2wd) dempte zeer goed en daar ging het mee.
Vind het wel een tof autotje dat redelijk hard gaat :cool:.

Ik heb inmiddels een nieuw kapje gespoten in de kleuren van meerdere van mijn auto's.

Daarnaast heb ik er 3 racing velgjes/bandjes opgedaan, origineel gemaakt voor de Mini Inferno, maar met de bijgeleverde wielhexes pastte het goed.

391080_153500528090363_100002912513870_227218_35992700_n.jpg

381930_153500701423679_100002912513870_227222_1699924748_n.jpg

ja dat zwart geel is ook wel mooi, alleen vond het wat minder opvallen, vandaar nu blauw wit, naast het feit dat ik uiteindelijk al mijn offroadautos in die kleuren wil hebben.

2011-12-17%25252013.28.29.jpg

Ziet er echt mooi uit hoor :)
Vind de kleuren combi mooi heb zelf pas een kap gespoten in lichtblauwig kleurtje, combineert zeker mooi met wit..
Het zwart geel is ook gwn mooi, maar voor mij persoonlijk doet dit er niet echt voor onder :P
Grts

wow ik heb verknocht in een zin gebruikt? Damn i am good...

Ik heb laatst ook in de dex201 eewn hele vette kleurschemea gezien, gewoon ALLES fluor geel... raak hem dan nog maar eens kwijt:)

wow ik heb verknocht in een zin gebruikt? Damn i am good...

Ik heb laatst ook in de dex201 eewn hele vette kleurschemea gezien, gewoon ALLES fluor geel... raak hem dan nog maar eens kwijt:)

flourgeel is ook gaaf, alleen mijn ervaring met fluorkleuren is dat de verf wat sneller los laat dan met andere kleuren, nu moet ik wel zeggen dat de laatste keer dat ik een kap met fluor kleuren heb gespoten zo'n 13 jaar geleden was, wellicht zijn de tamiya spuitbusjes wat dat betreft ook al weer vooruit gegaan.

Die witte velgen + banden (kyosho mini inferno bandjes) werkte niet echt lekker op tapijt (teveel grip, griproll en een beetje een bouncerig effect bij landen).

Dus daarom weer terug naar de originele bandjes daar gaat het nog best lekker mee, vooral met de andere vleugel.

Heb een mooie carbon batteryplate gekocht en aluminium wielmeenemers. Die aluminium wielmeenemers zijn wel mooi, scheelt weer speling.

Volgende aankoop wordt waarschijnlijk een carbon topdek ;-)

Hier weer wat foototjes.. zijn er nog andere Losi Mini 8ight rijders die inmiddels al wat aan hun Losi verbouwd hebben of ben ik tegen mijzelf aan het praten ;-)

2012-01-03%25252019.02.05.jpg

2012-01-03%25252019.02.36.jpg

tja dan moet je nog ffe wachten he.. een mini eight is niet zo heel duur hoor ;-) heb het immers over de mini, niet de 1/8 versie

Zoals te zien aan het begin van het filmpje is het denk ik bij MVB Racing in Bergschenhoek :) Zie het filmpje op 5 seconden ongeveer.. :)

Back