LC-Racing EMB-1H buggy
Een beetje offtopic, maar kwam dit tegen via het RCtech forum. Er blijkt een chinese fabrikant te zijn (LC-racing) die een soort van kopie van de Losi gemaakt heeft. Lijkt er echt heel erg op.
Na wat mailwisseling met de eigenaar van LC-Racing (Ben Sun) heb ik deze buggy kunnen kopen rechtstreeks van de fabrikant inclusief wat korting en gratis verzendkosten.
Ik wil deze gaan testen en vergelijken met mijn Losi. Ik heb Ben Sun beloofd dat ik een testverslagje zal maken en een kort youtubefilmpje.
zoek de verschillen
Er schijnt ook een kit-versie uit te komen met tuningparts zoals cvd's.
zie quote Ben Sun :
"Kit price of EMB-1HK: USD160.00/set(suggested retail price)Include: metal parts(CVD, lightweight rod), plastic parts, screws, shafts, PC transparent body and winds, servo(necessary), stickers, manualWithout: ESC, battery, charger, controller, receiver, and motor.Please notice that kit of EMB-1H is not just part of RTR, it is with selective parts and more upgrade parts for racers."
Dit is de RTR-versie en daarnaast de Losi let niet op het verschil in grootte, dat ligt aan de foto, volgens mij zijn ze even groot (beide 1/14).
Er schijnt al een winkel te zijn in Zweden die de buggy levert en Hobbypartz.com gaat de buggy waarschijnlijk uitbrengen onder de naam Tacon.
Afijn als het goed is heb ik hem begin van de week. Als het een succes is kan van dit topic wellicht een combi-topic gemaakt worden (Losi Mini 8ight & EMB-1H buggy)

gezien de overeenkomsten.
Wat mij opvalt aan de auto is dat het lijkt alsof de dempers wat sterker zijn en ik zie een soort gearcover erop zitten, want de Losi standaard niet heeft. Daarnaast lijken de suspension mounts van aluminium.
Voor de zekerheid heb ik een screwset en wat reservetandwielen mee laten komen.
Dit is hun website.
http://rccar.com.cn/1-14th-scale-buggy/1-14th-scale-ep-buggy.html
Hier nog een filmpje van de leverancier in Zweden, heb helaas nog niet kunnen ontdekken welke winkel het nou is.