Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Je hebt hem mooi opgebouwd nu vind ik wesley :)
Toch weer mooier om hem nu zo te zien als buggy met de nieuwe mamba maar de drifter was ook leuk

Ja ik vind beide leuk alleen als drifter vond ik hem nog net wat te langzaam gaan vanwege de kleinere banden/wielen die ik erop had. En er kwamen heel snel steentjes tussen mijn spur maar dat zal nu verholpen zijn met de driven products spur gear cover. Met buggy kap vind ik hem ook wat diverser in te zetten.
Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

LC-Racing EMB-1H buggy

Een beetje offtopic, maar kwam dit tegen via het RCtech forum. Er blijkt een chinese fabrikant te zijn (LC-racing) die een soort van kopie van de Losi gemaakt heeft. Lijkt er echt heel erg op.

Na wat mailwisseling met de eigenaar van LC-Racing (Ben Sun) heb ik deze buggy kunnen kopen rechtstreeks van de fabrikant inclusief wat korting en gratis verzendkosten.

Ik wil deze gaan testen en vergelijken met mijn Losi. Ik heb Ben Sun beloofd dat ik een testverslagje zal maken en een kort youtubefilmpje.

zoek de verschillen :-)

Er schijnt ook een kit-versie uit te komen met tuningparts zoals cvd's.
zie quote Ben Sun : "Kit price of EMB-1HK: USD160.00/set(suggested retail price)Include: metal parts(CVD, lightweight rod), plastic parts, screws, shafts, PC transparent body and winds, servo(necessary), stickers, manualWithout: ESC, battery, charger, controller, receiver, and motor.Please notice that kit of EMB-1H is not just part of RTR, it is with selective parts and more upgrade parts for racers."

Dit is de RTR-versie en daarnaast de Losi let niet op het verschil in grootte, dat ligt aan de foto, volgens mij zijn ze even groot (beide 1/14).

1-14th-scale-ep-buggy-topview.jpg
chassis1.jpg

Er schijnt al een winkel te zijn in Zweden die de buggy levert en Hobbypartz.com gaat de buggy waarschijnlijk uitbrengen onder de naam Tacon.

facebook_-1181892343jpg.jpg

Afijn als het goed is heb ik hem begin van de week. Als het een succes is kan van dit topic wellicht een combi-topic gemaakt worden (Losi Mini 8ight & EMB-1H buggy) :-) :cool: gezien de overeenkomsten.

1-14th-scale-ep-buggy.jpg

Wat mij opvalt aan de auto is dat het lijkt alsof de dempers wat sterker zijn en ik zie een soort gearcover erop zitten, want de Losi standaard niet heeft. Daarnaast lijken de suspension mounts van aluminium.

Voor de zekerheid heb ik een screwset en wat reservetandwielen mee laten komen.

Dit is hun website. http://rccar.com.cn/1-14th-scale-buggy/1-14th-scale-ep-buggy.html

Hier nog een filmpje van de leverancier in Zweden, heb helaas nog niet kunnen ontdekken welke winkel het nou is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die lijken inderdaad erg op elkaar, ikzelf vindt de spoiler op de ( evt ) namaak mooier.
Hij lijkt wat " racegiger "

Ik kijk uit naar uw verslagje :)

Ruud

Die lijken inderdaad erg op elkaar, ikzelf vindt de spoiler op de ( evt ) namaak mooier.
Hij lijkt wat " racegiger "

Ik kijk uit naar uw verslagje :)

Ruud

ja die spoiler zal zeker voor iets meer stabiliteit zorgen. Ik heb met mijn Losi ook wel eens met een grotere spoiler gereden en dat scheelde beduidend.

Hey heel cool vind hem er erg goed uit zien moet ik zeggen :D
Zo vanaf deze fotos ziet hij er voor mij onder de kap beter uit maar met de kap eroverheen weer de losi, maar looks zijn maar looks
ben ook benieuwd naar je bevindingen

Inmiddels ook contact gehad met de Zweedse importeur/winkel. (google maar op Umea RC) zij gaan de auto vanaf december verkopen. Ook de kit gaan ze verkopen. De eigenaar van die winkel had al zo'n 120 acculadingen ermee gereden zonder veel problemen, enkel de voorste c-hubs die tot 2x toe waren gebroken.

Afijn ik wacht het af. Ergens is wel de vrees dat het spul dalijk enkel via Zweden of Hongkong te leveren is, maar als het echt zo goed is verwacht ik later wel ook andere winkels die het zullen leveren en heb hem ook niet voor de hoofdprijs gekocht dus zo erg is het dan ook weer niet.

In het begin maar beetje voorzichtig aan doen. nr.1. auto van de 2 blijft voorlopig de Losi vanwege de betere leverbaarheid van onderdelen.

Ben wel benieuwd naar de motor in de Emb-1h, die ziet er wat steviger uit dan de Losi versie (waar de endbell steeds van los gaat).

Squirrel heeft in de zijne de motor van een MERV zitten schijnt een vrij waardevolle upgrade te zijn (en hij is zoizo bezig met een full on hopup guide voor de MERV)

Ja die Merv upgrade ken ik, maar vind de motor wel erg groot. Ik wil er later wellicht een HET motor inzetten, die schijnen ook erg goed te zijn..

Afijn wat anders.

Vandaag de EMB-1 binnen gekregen. Extraatje van de fabrikant was dat hij zowat een geheel 2e auto in onderdelen erbij heeft gegeven + nog meer extra spares (alles in drievoud zowat).

De Losi zal nu even op de plank blijven staan want ga nu uitgebreid testen met de EMB . Ik heb ook een reservemotor erbij gekregen die zet ik later wellicht in mijn Losi.

Ook heb ik plannen om die reserveauto (die nog in onderdelen ligt) in elkaar te gaan zetten, want volgens mij zitten daar ook wat opties/upgrades bij zoals cvds.

%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D

Het ziet er erg goed uit. Eigenlijk beter dan de losi. Mooiere dempers. Mooie geanodiseerde aluminium parts en de motor ziet er wat steviger uit. Daarnaast ook standaard al cvd's erop.

Ik kreeg een mailtje van de fabrikant, dat hij inderdaad de Kit versie er extra bij heeft gedaan, daar zitten verbeterde onderdelen op.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Het voelt ook wel solide. Ik moet toegeven dat ik wel even zenuwachtig was geworden nadat ik het geld had gekocht.. dacht even oh jeh waar begin ik nu weer aan.. wat voor chineens namaakspul heb ik nu weer gekocht.

Maar het ziet er goed uit. Hopelijk kan ik het snel gaan testen. Ik wacht nog op mijn hobbyking dsm2 ontvanger en moet nog even de accustekkers wisselen naar 4mm goldplugs.

LC-Racing EMB -1h buggy

Hier mijn eerste youtube filmpje van de emb-1h.

Helaas alleen nog in het bos gereden hoop snel ook op mvb te kunnen gaan rijden, mits het weer het toelaat.

Is het nog wel leuk rijden moet dit soort auto's als je ook een 1/8 buggy hebt?

ja zeker hoor, het gaat snel en het is klein en daar zit eigenlijk ook het leuke in, een klein karretje wat een goede wegligging heeft en ook nog eens rap gaat.

Maar het leukste is om ermee op het circuit te rijden dan laat hij goed zien dat het niet alleen een autootje voor de fun is, maar dat het wel degelijk een wedstrijdauto is. Helaas hebben we hier alleen geen 1/14 klasse.

En als je hier een keertje een shocktower van krom rijd kost het je een paar euro, ipv meteen 40/50 euro.

Vorza heeft nu zijn winterslaap veel te vies weer.

Voordeel ook van zo;n klein autootje is dat je het even snel in een tas kan stoppen en dat het allemaal redelijk snel weer schoon te maken is..

Hier mijn eerste youtube filmpje van de emb-1h.

Helaas alleen nog in het bos gereden hoop snel ook op mvb te kunnen gaan rijden, mits het weer het toelaat.

Heb je er al weer met gereden met de emb 1h?

Misschien filmpjes?.:D

Back