B
BigBoat
Guest
Linkje http://5128.rapidforum.com/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Yep, de kracht van dit aanstuurprinciepe zit hem in de software.. ga ik schrijven in VB (zoals ook in de beginpost is te lezen)Airbus zei:Hoe ga je die sofware ontwikkelen??? volgens mij is dat het moeilijks?
Nee hoor, 2BigBoat zei:Je hebt maar 1 (plastic) geleider in verticalerichting zie ik, niet een beetje weinig ?
Elke motoraanstuur IC (zie ook eerder in dit topic) heeft 2 ingangs lijnen. Maak je de ene hoog, draait de motor linksom. Maak je de andere hoog, draait de motor rechtsom. Beide laag, gebeurt er niets, beide hoog, wordt de motor geremd. De printerpoort stuurt de IC's aan.KOEZE zei:Hoe stuur je je stuurprints aan. Puls/dir of geef je een picje een opdracht en zorgt deze voor de rest.
Moet mijn programma wel Gcode aankunnen. In eerste instantie wil ik Plt files uitkunnen lezen. Is het makkelijkst namelijk. Gcode komt daarna nog wel.KOEZE zei:Werk je met puls/dir dan kun je printjes frezen vanuit Eagle. Je kunt daar dmv een macro en gcode bestand creeeren waarmee je isolatitiegleufjes (mooi woord) kunt frezen. Je freest dan gewoon een kanaaltje om je printbaan heen, rest blijft staan.
Alleen kan TurboCNC vast niet met mijn hardware overweg. Denk ik. Dit programma moet dan immers pulsen op bepaalde printerpoort pinnen kunnen vertalen in een locatie. En daarna op bovenstaande manier de motoren aansturen.KOEZE zei:Gcode bestand kun je bijvoorbeeld met TurboCNC frezen.
Inderdaad het overwegen waard.. het 14-15 cm Z-as bereik zal ik toch nog niet nodig hebben.. De hefboom is zo inderdaad vrij groot.KOEZE zei:Als ik jou was zou ik de weg van mijn Z-as (hoogte) verkleinen. Dit verkleint de belasting op de hele machine behoorlijk. Daar je met een vrij slappe constructie werkt zal de doorbuiging een veel belangrijker deel van je nauwkeurigheid worden dan bijvoorbeeld speling.
CD-Rom spelersDr.Evil zei::lol: :lol: Joost gebruikt oude floppy-drives als stapelblokken :lol:
Ik weet wat je bedoelt ja. Is niet onmogelijk volgens mij.. echter kan BOCNC dxf/dwg files importeren, de freescorrectie uitrekenen, en het ontwerp daarna exporteren als .plt ; wat ik dan weer in mijn programma wil laden.Dr.Evil zei:Waar je in je programma rekening mee moet houden is de dikte van je frees. Dat is waarschijnlijk het lastigste om te programeren. Het pad dat de frees beschrijft is dus op een afstand gelijk aan de straal van de frees. Hmmm, beetje lastig om te omschrijven 8O , maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel
een prutsprojectje waar ik hopelijk wat aan heb.