Heli-User zei:
Joost, leuk om de vorderingen te zien en dat het daadwerkelijk lukt. Het zal je wel een kick geven?
Zeker!
Update:
Vandaag de weerstand die voor een motor stond maar weer verwijderd. Het langzamer remmen zorgde alleen maar voor grotere problemen.
Toen het scriptje dat ik van Erik heb gekregen verwerkt in mijn programma. Dit scriptje zou de poorten 'realtime' moeten aansturen. En het lijkt min of meer te werken!
Deze 'rondjes' gemaakt toen er allerlei programma's open stonden. Winamp, msn, virusscanner etc. en bovendien was ik flink aan het downloaden.
Het 2e rondje van buiten is mét de code die Erik me stuurde getekend, en alle anderen zonder. (bij mij lijkt het ovaler dan dat het is, ligt aan m'n huidige monitor instellingen, teken maar eens een rondje in Paint met shift ingedrukt)
De 2 lijnen zijn in ieder geval in het echt even lang.
Nóg niet helemaal rond, maar dat komt volgens mij vooral door het harder drukken op de fineliner waar ik nou mee getekend heb. Op een gegeven moment werd zelfs het puntje kapot gedrukt, de freesdiepte stond op 2mm i.p.v. 0mm

(Leuk, nieuwe functies inbouwen in je programma..

)
Daarna was het meer een kwastje, en dat geeft niet echt strakke lijnen meer.
Toen een gelpen gepakt, dat gaf mooie dunne lijntjes! Echter kapte die af en toe met schrijven, en boog de pen gewoon door als je er 'iets' druk op zette..
Genoeg getekend, laten we maar gewoon gaan frezen. :wink:
In de huiskamer nog wel, stofzuiger (soort kruimeldief op 230, voor €2 op de kop getikt op een rommelmarkt) erbij en gaan met die

Eindelijk
Kokertje van karton zuigt het stof op. Moet nog gemonteerd worden naast de freeskop.
Na wat gestoei met BOcnc kwam toch eindelijk m'n in rhino getekende design er uit rollen.
Volgende keer iets dieper frezen
Vervelend randje zit er nu nog aan.
Met een keukenmes de rondjes losgeprikt, en in elkaar geschoven. Dus niet geschuurd of afgewerkt o.i.d. Ondanks de kleine afwijking in de maten (de grootte van de freesdiameter waarmee BOcnc de freesbaan berekent komt niet overeen met de maten in mijn programma..) passen de rondjes zeer mooi in elkaar.
to do list:
- Verder testen (ook met de laptop die ik morgen binnen 'krijg'

)
- De cirkels moeten ECHT rond worden
- Misschien mijn programma zelf de freescorectie maar laten berekenen..
- Afzuiginstaltie monteren
- Gaten laten boren in de plank, om een bevestigingssyteem te kunnen monteren
- Programma verder aanpassen aan mijn wensen
- Frees en afzuiginstalatie (op het juiste moment..) door de pc aan en uit laten zetten. (Ja ik ben lui)
- enz.
En verder kom ik vast nog wel problemen tegen
'Helaas' beginnen morgen de educatieve verplichtingen al en dan ben ik alleen nog in het weekend thuis.. maar eens kijken hoeveel tijd er dan nog overblijft om te prutsen..