LRP elektro algemeen

Holy f#ck!Dat ding is rete snel zeg!Niet normaal!

Zie je die kleine zwarte en rode draad tussen de grote 2 draden?Daar zit een aansluiting zoals bij de ontvnger.Met een appart meegeleverd kabeltje kun je via die port je program card aansluiten.

Ja dus :)

Ziet er goed uit!! Je durft wel in zon smal straatje, met 2 diepe putten en geparkeerde auto's!!

Wat merk je van de sensorless? Je hebt nu echt een leuke setup man

Je merkt het wel maar dat is meer op de baan. Dan trekt hij geleidelijker op. Ook kom je wat makkelijker de bochten door. Voor bashen zal je dit niet merken

Ja idd wat ruud zegt,als je heel langzaam gaat zie je de auto een klein beetje rijden,even stoppen en dan weer rijden etc. etc. etc.

Over die putten,tja ik had beter iets verderop kunnen gaan staan daar waren geen putten hahaha maar dat is maar een detail :p
En die autos,ach ja ik ben nergens tegen aan gebotst.Maar idd wel een risico.Volgende keer doe ik de speedrun op een industrieterrein op asfalt,of bij de aldi hier :p

Ik ga in de toekomst ook nog een groter pinion monteren,want hij trekt nu zo snel op dat hij bijne 180graden draait als je vol gas geeft.Dan heb ik ook een wat hogere top.
Maar ik weet alleen niet hoe groot ik de pinion zou doen,1 tandje hoger of 2?

Volgens mij gaat er max 23 op.

Je moet nu gaat oefenen op je gasvinger, en op hoge snelheden maar heeeeeeeeeeel lichtjes bijsturen en geen snukken geven aan het stuur. Ik denk dat ik (stel dat ik 50 kmpu rijd) ongeveer maar 1/6 van mijn stuuruitslag gebruik.

Je mag een tandje (misschien wel 2) omhoog zolang de temperaturen van de motor en regelaar niet te warm zijn. Dus koop eerst een tempgun voordat je een grotere pinion koopt. En wat Bram al zei, gewoon wat rustiger optrekken ;).

Hmmmm ja dat is idd wel handig ja.
Ik trek ook wel rustiger op hoor,anders is er niet mee te rijden hahahahaha.

Ps:Bram,heb jij geen filmpje van je twister met je brushless setup?

dat uitbreken is normaal bij optrekken,t'is tenslotte een 2wd dus dat ga je altijd hebben.
Beste is om je regelaar af te stellen dat hij de eerste seconde niet zo hard optrekt en wanneer de auto in beweging is pas volgas geeft.Dat samen met een beheerste gasvinger is een goeie combinatie en vinden je tandwielen ook leuker.
Verder ziet het er wel heel leuk uit,ik blijf echt twijfelen om er ook een twister bij te nemen.
Heb alleen maar 4wd nu en t'is zo lekker tricky rijden met een 2wd als ik die filmpjes zo zie.

Daar zit een leuke gang in. Wat betreft uitbreken, dat is 2WD, heb je met de standaard setup al. Geleidelijker gas geven, en eventueel de slipper iets losser zetten. En wat eerder is gezegd, let op de temperatuur. Het is nu nog fris buiten, dus warmt alles minder op dan wanneer het buiten warmer is.

Ja idd,maar wat kan ik er aan doen als hij te snel warm word dan?Want de motorhuls is helemaal dicht.Hij word nu niet te warm hoor daar niet van.Maar ALS hij te warm word...

Andere vertanding. Temperatuur is een controlemiddel. Houd het in de gaten en doe iets als het te warm word, regelaar en/of motor!!

Ja ik ga binnenkort even op zoek naar een tempgun.
Probleem is alleen dat mijn moeder een beetje boos word over de uitgaven aan dat "beest" van mij hahahaha

Gewoon met je vingers voelen man...

Je weet zelf ongeveer wel wat koud, lauw, handwarm, heet of superheet is toch?

Goed bezig....Foutieve informatie komt rick ver mee ;). Met je vingers voelen werkt gewoon niet. Net zoals een appel schillen met een vork...Dat gaat ook niet ;). Voor 15 euro heb je er al een: RC Hobby parts. Ik gebruik de onderste, werkt perfect.

Ja idd,maar wat kan ik er aan doen als hij te snel warm word dan?Want de motorhuls is helemaal dicht.Hij word nu niet te warm hoor daar niet van.Maar ALS hij te warm word...

Als hij te warm wordt, weer tandje terug met de pinion.

Gewoon met je vingers voelen man...

Je weet zelf ongeveer wel wat koud, lauw, handwarm, heet of superheet is toch?

Als je een laag eelt op je vingers hebt, voel je dat niet echt goed meer. Bovendien ligt de pijngrens bij de een hoger dan bij de ander. Als je wel voldoende gevoelige vingers hebt, dan kan het, maar het is niet voor iedereen een betrouwbare methode. Bovendien ook nog riskant, als iets erg heet is, kan het zijn dat je pas pijn voelt als je huid al aan het verbranden is. Zie je wel eens bij solderen, je voelt de pijn van de hete bout pas, als het te laat is, de eerste paar seconden wordt de pijnprikkel niet doorgegeven.

Back