LRP elektro algemeen

Net weer gecrossed met mn gruwlijk snelle twister :p
Ik ga eens een bijnaam voor hem verzinnen haha
Maar ik ben toch niet tevreden over de plek van de ESC...net door wat losser terein gereden en er komt toch iets teveel troep naar binnen.
De ESC pastte namelijk niet helemaal goed,er zat een grotere ruimte tussen chassis en body.Dus ik heb jullie een beeeeeetje voorgelogen :p maargoed,terug naar de tekentafel zullen we maar zeggen :D

Zie je ook vaak bij wedstrijdauto's. Scheelt ook gedoe met body-clips, al is dat bij de Twister niet echt van toepassing, omdat de body zonder clips ook prima erop blijft zitten.

Doe ik idd ook. Alleen doe ik op me chassis 3 stukjes en op de body een hele strip. Simpelweg omdat zo'n hele strip sneller los gaat als 3 stukjes. Op de body heb ik daar geen last van. Maar het chassis loopt een beetje bol af dus dan zou dat klittenband makkelijker los gaan.

Kom op heren... Tuurlijk een tempgun is inderdaad beter en nauwkeuriger maar iedereen weet toch hetnverschil tussen handwarm of warm??

En die goedkope temperatuurmeters heb ik echt mijn twijfels bij over de nauwkeurigheid. Voor mijn werk heb ik een geijkte aan moeten schaffen en die zijn toch al gauw zo'n €250 en dat is niet voor niks. Ik weet zeker dat ik met een marge van 5graden een temperatuurschatting kan maken.

Ja mijn vader heeft ook een geeikte weegschaal voor zijn werk,maar kan ik een normale weegschaal niet meer vertrouwen dan?
Tuurlijk heb je betere tempguns,maar dat wil niet zeggen dat die goedkopere onbetrouwbaar zijn.En ik wed dat ze nauwkeuriger zijn dan die 5graden van jouw :p
Maarja op dit moment heb ik hem nog niet perse nodig.

Jullie hebben het over nauwkeurigheid.. Ik denk dat ik misschien met mijn vingertjes nauwkeurig een temperatuur vast kan stellen dat zon ding van €15 ballen... Magoed koop het als je denkt dat je het nodig hebt.. Ikke niet igg

Nauwkeurig zat voor deze hobby. Beter iets dan niets he :) , ookal verschilt het een aantal graden(wat me sterk lijkt maar goed...). Als je aan je tandwielverhouding gaat klooien zou ik wel een tempgun kopen , rick. Zoiezo eentje voordat het zomer wordt, zeker omdat je nog je twijfels heb over de temp van de motor.

Jullie hebben het over nauwkeurigheid.. Ik denk dat ik misschien met mijn vingertjes nauwkeurig een temperatuur vast kan stellen dat zon ding van €15 ballen... Magoed koop het als je denkt dat je het nodig hebt.. Ikke niet igg

Daar zeg je het goed, kan best zijn dat je met jouw vingers dat prima zult kunnen. Maar niet iedereen kan dat. Heb je een laag eelt op je vingers, dan smelt dat eerst weg, en dan voel je bijvoorbeeld pas dat je motor kokend heet was geworden. Je moet een goedkope tempgun niet gebruiken om een wetenschappelijk onderzoek te doen, maar voor de hobby is de nauwkeurigheid wel afdoende. En vaak nauwkeuriger dan de gemiddelde vinger, denk ik.

Ik vind ze behoorlijk nauwkeurig hoor. Laatst checkte wij het op de baan en het was toen gelijk aan wat me iphone en het weerbericht zei. Ja oke, je hebt niet een die op 6 decimalen berekent en er zal gerust 1 of 2 graden verschil in kunnen zitten (wat ik overegens niet denk omdat hij hetzelfde aangaf als me iphone en het weer bericht) maar ik denk niet dat je met je vinger kan zeggen: oke die is dus 47 graden.

Maar even alles op een rijtje, je hebt nu een brushless setje gekocht. Dan moet je denk ik wel de vertanding veranderen. Of had je dat al gedaan?

Rick gebruikt het standaard 21 tands tandwiel. Als ik het goed heb onthouden heeft de motor niet een extreem hoog Kv, en mogelijk iets meer koppel, en minder gericht op pure toeren.

Pfffffftttt net weer met de twister gereden,snelheid lag volgens mij wat lager.Maar ik bedenk me net dat dat wel eens aan te strak aangrdraaide wielmoeren kon liggen.Ik had namelijk andere banden gebruikt daarvoor al.Alleen door een f#cking k#t tak(vrij dik) klapte hij over de kop en gleed op zijn spoiler en de achterste gedeelte van de body nog een meter of 4 door!!
Schade:Een geravelde spoiler en een beschadigde body AAAAAAAARRRRGGGGGG!

Duss, boos om een gebruikte body en spoiler?
Die dingen gaan nou eenmaal stuk, je had mijn MERV eens moeten zien, die had geen spoiler meer, kapot gescheurd, en de kap had een aantal scheurtjes en een deuk :)

Misschien een tip, plak je body binnen in vol met ducttape, strak tegen de body, scheurt ie minder snel..

Da's het nadeel van hogere snelheid, meer kans op schade. ;)

Ik krijg het idee dat een 2WD, doordat hij wat lichter is, ook wat sneller op zijn dak schuift. Met de Blast heb ik dat nog niet gehad, ook niet met de Lazer ZX Sport. De ZX-5, die wat lichter is dan de oudere Lazer ZX Sport, heeft wel een keer een flip gemaakt.

Wat een KUT dag vandaag zeg,sorry dat ik het zeg hoor.
Net weer gereden,snelheid viel nog steeds om een of ander reden tegen.Maar nu knal ik tegen een autoband op verdomme,mn eigen schuld natuurlijk.Ik zag in mn ooghoek een fietser naderen en ik met mijn domme kop kijk ernaartoe.Volgende wat ik hoor is BOTS.Tegen die autoband.
Resultaat:Kapje van de schokbreker,olie eruit en nog het ergste het schroefje waarmee hij vastzit aan de voorste schoktower is afgebroken!!En dan is mn wiel ook nog eens finaal van de draagarm losgekomen.

http://img580.imageshack.us/img580/9779/20130306184551.jpg

Dat word voorlopig dus niet rijden voor mij...

Maar nu moet ik een hele nieuwe shock bestellen,want dat schroefje is natuurlijk nergens te verkrijgen verdomme.

Back