LRP elektro algemeen

Da's een flink verschil. Dustcover is in die omstandigheden zeker aan te raden. En let op je pinion, dat messing tandwiel gaat er meestal ook snel aan...

aankomende week bestel ik even een nieuwe twisterd, nu ik weet wat ze kunnen ga ik er een sidewinder setje in zetten... deze ligt al klaar :D

Je hebt er weer flink de sokken in, eerst een vintage Ultima, en nu snel wat erbij. Maar wel leuk dat je weer een Twister neemt. Hoeveel T is dat Sidewinder setje? En heb je dan misschien een 21T pinion over? ;)

turns? geen idee...
4600 kv en niet te vergelijken met de gm set die ik had als het goed is..
dit schijnt nog sneller te zijn, ik geloof het niet maar goed. het is een set van 165 euro en ik heb hem gekregen van me maatje dus ik zeg niks verder. ! thnx erevo!

enehmmm

Indooooorrrrr.... ik heb je 21t lrp pinion gevonden ;)

ja hoor past wel in een envelopje. heb jij toevallig nog wat moois van kyosho voor mijn ultima? of een 3.2mm 23tands pinion over?

ik heb hem in huis inmiddels, ik zal eerdaags even wat foto's in je kyosho topic posten.

Pinions ben ik juist een beetje aan het inslaan, als je met motoren gaat experimenteren, dan merk je al snel dat je er weer net eentje tekort komt. Mocht je wat missen bij je Ultima, laat het dan even weten in het Kyosho topic, misschien kan ik helpen, maar ik heb vooral wat onderdelen van de Lazer en Optima, en behalve de schroeven misschien, lijken die 2 weinig met de Ultima gemeen te hebben.

En heb je al een Twister in bestelling staan? ;)

twister is onderweg, aankomend weekend is ie rijklaar. deze keer met de sidewinder v2 set en een 9kg servo. dan ga ik me richten op wendbaarheid. snelheid boeit me niet zo aangezien het hard zat gaat. het optrekken en de voorwielen aan de grond houden daar ga ik mee spelen. nog sneller dan de 3.5t set zegt men dus dat word weer prusten met de slipper, schock oil en veren :D

Nog sneller dan de 3.5T? Ben je dan niet bang dat je de slipper in rook op laat gaan? Bij de 3.5T moest je hem al erg los zetten. Misschien toch eens kijken naar metalen tandwielen voor in de transmissie?

nee hoor gebeurt niks mee... metalen tandwielen is ook overbodig. die slipperpads heb ik nog nooit vervangen in mijn twisters :D ik weet hoe ik er mee om moet gaan inmiddels.
maar het optrekken weet ik niet of dat sneller gaat maar topsnelheid wel. ik dacht dat de sidewinder v2 rond de 12 turns ligt namelijk. 4600kv. das wel ietsje meer dan 3900 dus meer toeren per volt vergeleken bij de 3.5 set maar ach we zien wel. trekkracht heb je al gouw genoeg bij een brushless set.
temparaturen, als de temp goed blijft en hij trekt goed plus een redelijke top dan vind ik het best. 70km/pu haal je toch niet offroad ;)

Los zand is lastig, op enigszins nat zand werken spikes prima, maar als het droog en fijn zand is, tja...

Bij zand denk ik aan dit filmpje:

Laatst bewerkt door een moderator:
ik hier aan

67kZmH8jvBQ

de zandwinning, daar rijden wij altijd vandaar...
zoals je ziet doen de conrad wielen het prima maar die verzendkosten daar word ik altijd zo flauw van en de levering duurt lang

Speed Controller Mounting Plate - S10 Twister
heb ik ook maar even besteld. dan kan ik alles net een beetje netter indelen en gaatjes voor de koeling bovenin de body bij de regelaar maken. altijd goed!

deze twister ga ik ook wel wat zuiniger op zijn hoor, misschien in de toekomst wel de alu parts :D
http://www.lrp.cc/en/news/news/product-news/product-news/?tx_ttnews[tt_news]=7039&cHash=b79a7657f412089e7a27e332de1c5453

http://www.lrp.cc/en/news/news/news/?tx_ttnews[tt_news]=7061&cHash=366f4f87feb7af29e05ffaa256c0f840

ik heb er weer zin an
84004164.jpg

Laatst bewerkt:
Verzendkosten, 2 setjes banden bestellen en een pinion en je bent er al, is verzenden gratis. Nu ook nog 10% korting.

Is die foto van je nieuwe Twister of van je "ex"?

Ik zie dat LRP recent een nieuwe 550 motor heeft uitgebracht die bruikbaar is voor Short Course, de Dynamic10L [2400kv, 3700kv, 4700kv] ..

Heeft iemand toevallig al ervaring met die motoren, en hoe ze zich verhouden tot bv de 540 size Hobbywings (3656SD) ?

Hallo allemaal,

Ik heb een s10 blast tx. Ik heb er altijd goed mee gereden, denk zo'n 3 weken geleden zonder storingen weggezet. Nou pak ik hem gister weer en de transmitter wilde geen contact maken met de auto. Servo gereset, toen lukt het wel. Maar nu volgt het probleem dat als ze verbinding hebben, ik niks doe met de transmitter hij zomaar gaat sturen... Tja hier valt natuurlijk niet mee te rijden want ik ben dan gewoon de macht over het stuur kwijt... Iemand tips? Of hetzelfde probleem gehad?

Met vriendelijke groet,
Bram

Back