LRP elektro algemeen

Ik ben benieuwd of je dat tandwiel nog kan opduiken. Ik wacht geduldig af.

Ik heb eerst de voordempers maar eens een onderhoudsbeurt gegeven, had ik nog niet gedaan. Schoongemaakt, een paar braampjes verwijderd van de onderste afsluitring, opnieuw gevuld met "20" olie van PK Racing (had ik nog staan) en geen pre load clips erop. Voorkant voelt nu een stuk soepeler, dus binnenkort maar weer eens testen. Achter heb ik de 2 dunne pre-load clips vervangen door 1 dikke, deels omdat de achterkant best wel wat doorhangt en de "35 cm drop test" waarschijnlijk niet zou hebben doorstaan, en deels omdat die hele dunne pre load clips uitbuigen als je er 2 op elkaar hebt. Met deze afstelling ga ik een beetje hiervoor: "If one end of the car has slightly heavier damping than the other, then that end will feel as if it has the most consistent traction and the most stable when turning in and exiting corners.
A car with slightly heavier rear damping, or slightly lighter front damping will feel very stable turning into corners on bumps or whoops sections. It won't feel 'touchy' at all."

Welke veren zijn softer dan de standaard Twister veren, maar ook weer niet te soft voor off road? Ik heb niets liggen zo, dus dan wordt het al snel bestellen, bestel dan graag in 1 keer de goede. Ik denk er ook over om de voordempers van de Minion erop te zetten, die zijn erg soft en smooth voor een kunststof demper van een RTR.

En leuk dat je weer een Twister neemt, het blijft toch een leuk karretje. Merk ik zelf ook, na een tijd alleen 4WD te hebben gereden, vooral de Minion en wat Kyosho, is het extra leuk om weer met deze 2WD te rijden.

Da's wel een leuk setje, eens kijken of ik erachter kan komen of de B4/B44 dezelfde diameter dempers heeft als de Twister. Af en toe zitten daar wel verschillen in, had ik begrepen.

Vanochtend even gereden met de Twister met gereviseerde front shocks. Eerste indruk was positief, doordat de achterkant nu iets stugger is, en voor iets softer, reageert de auto beter op het stuur. Ik kon alleen nu niet testen op het terrein met de geverfde lijnen, waar de voorkant in de oude situatie steeds ophoog wipte bij elke lijn.

ik ga er ook weer 1 kopen. net als mijn kef psw 2000 subwoofertje welke ik ooit eens had en verkocht heb en nu terug heb gekocht ga ik weer een twister kopen. ik hou van die karretjes!

Ik ken iemand die er 1 verkoopt.... :D
maar ik denk dat je een kit koopt of niet?

Je hebt het geprobeerd, moet ik gewoon zelf een tandwieltje bijbestellen, als ik een keer iets anders nodig heb.

Bedoel je dat je een Twister zonder electronica zoekt, dus een roller, of dat je juist wel eentje compleet wil hebben?

een roller idd. servo heb ik. motor heb ik, regelaar heb ik. nieuwe zender moet ik ook weer even hebben. dx3 denk ik. en ik ga brushed deze keer!

zie pagina 97

deze motor met de gm racing sx6r (niet de v12 dus)

dsc09922tw.jpg

7198.jpg

een roller idd. servo heb ik. motor heb ik, regelaar heb ik. nieuwe zender moet ik ook weer even hebben. dx3 denk ik. en ik ga brushed deze keer!

zie pagina 97

deze motor met de gm racing sx6r (niet de v12 dus)

dsc09922tw.jpg

7198.jpg

Damn die foto's. Verre herinneringen van een toch niet zo ver verleden als ik het me nu bedenk!! :p

Ik heb idd nog met zo'n motoren gereden. 19turns. Waren heel goe. En we reden toen met de sx6 aangezien een achteruitrijfunctie verboden was tijdens wedstrijden. (Vond ik eigenlijk geen slecht verbod)

Bedoel je dan de "Element" serie? Daar heb ik meer van gehoord.

Vanochtend ook in het bos gereden met de Twister. Was nog wel een beetje stuiteren, maar de auto ging goed vooruit. Na afloop overal troep, maar binnenin mooi schoon. Body thuis onder de kraan afgespoeld, drupje olie op het motorlager (begon weer iets "rauw" te klinken) en als de modder op de banden opgedroogd is, die even met een oude tandenborstel eraf halen, en de auto is weer klaar voor de volgende keer. Lekker makkelijk.

me broertje heeft een week terug een twistee truggy gekocht.
hij maakt nu weer een raar geluid.
als je wegrijd met veel gas maakt die veel toeren met amper snelheid.
wie weet wat dit is en hoe je het kan oplossen.

Bedoel je dan de "Element" serie? Daar heb ik meer van gehoord.

ja dat was idd denk ik de element serie. Als je terug denkt aan die tijd was dat toch een groot verschil qua onderhoud aan motoren. Om de 20 batterijen rotor afdraaien. Om de paar batterijen kijken of uw kooltjes nog goed waren. (heb zo eens een endbell helemaal verbrand)
shimmen enz...
In die tijd was uw motor goed onderhouden heel belangrijk.

me broertje heeft een week terug een twistee truggy gekocht.
hij maakt nu weer een raar geluid.
als je wegrijd met veel gas maakt die veel toeren met amper snelheid.
wie weet wat dit is en hoe je het kan oplossen.

klinkt als een slipper die te los staat. Effen de moer op de veer een halve toer aandraaien en nog eens proberen. Let op dat je hem wel niet te vast zet anders ga je tanden strippen bij het landen na een jump.

klinkt als een slipper die te los staat. Effen de moer op de veer een halve toer aandraaien en nog eens proberen. Let op dat je hem wel niet te vast zet anders ga je tanden strippen bij het landen na een jump.

Dankjewel meteen morgen proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Klinkt mij ook als een te losse slipper. Of de pinion slipt op de motor-as, maar de slipper is veel waarschijnlijker.

Back