LRP elektro algemeen

Als de assen allemaal netjes lopen dan meet de snelheid maar eens, met een gps op de auto gebonden.

Vanavond met de 2 bxen op een fietscrosbaantje hier in de buurt geweest, na 3 min een dogbone gewoon kwijt gereden en met alleen voorwiel aandrijving was er niet veel aan. Gelukkig heeft mijn zoontje met zijn BX lekker een paar accu's leeg kunnen rijden. Thuis een nieuw asje geplaatst met wat schuim er tussen zodat hij wat netter past

Hoe krijg je een dogbone eruit? Hebben de wielen soms veel positief camber?

473394d1350151424-rear-tire-wear-due-negative-camber-wheel-camber.jpg

Dan zit er nog meer speling op de dogbones.

He he resultaten! mooi werk

de twistert tot zover... de rest laat nog op zich wachten... dat spul is nogal aan de prijs ;)

htuu.jpg

Mooi dat hij bevalt, maar wat bedoelt u met de onderstaande zin?

De nieuwigheid van het chassis :D ik ben van het offroad rijden dus dat moest deze ook en tja, daar komen ze meestal niet ongeschonden meer uit.
Dit ding is op 3s zo belachelijk snel dat vol gas bijna niet te doen is

@indoor, de dogbone is toch de aandrijfas of zit ik verkeerd?
Deze was ik kwijtgeraakt, thuis lijkt dat onvoormijdelijk, de rechter achter as kan nogal wat op en neer schuiven en komt in stilstand al bijna uit de meenemer aan de difkant. Dit heb ik opgelost door wat schuimrubber in de meenemers (wiel en dif kant) te doen zodat het asje aan beide kanten evenveel naar binnen valt

Met de Conrad bandjes door de speeltuin, een beetje vochtige ondergrond geeft gelijk een mooi uiterlijk
full

Binnenkant van de regelaars die "echt niet pap" wat water gezien heeft

full

En dan de TC

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Laat het je zoon zelf uitkuisen en droog maken, daar leren ze snel van :D volgende keer ballon over de elektra en alles blijft (meestal) droog.

Kappen zijn ook binnen gekomen, tja zal er niet te veel woorden over vuil maken, ti's maar dat er iets overheen zit zullen we maar zeggen.....

De TC
full

full

Maar eigenlijk passen ze beter op de BX

full

Laatst bewerkt door een moderator:
te lang valt wel mee, veel te breed voor de TC is die wel, maar er zit in ieder geval iets omheen. Ondertussen rondsnuffelen naar een passende body voor weinig, uiterlijk vind ik niet belangrijk. zie het allang gebeuren dat de eerste run op straat met een nieuwe kap eindigt in een enorme buiteling.:razz:

Ik vindt de BX ook wel stoer zo, toch maar eens defintief maken, ligt er nu nog los op. De achterzijde rust op de steuntjes van de spoiler, nog 2 bodymounts maken aan de schokbrekertoren aan de voorkant en dan zit die ook vast. De buggy kap zit er nog gewoon onder dus die houd het meeste vuil tegen.

Vanavond met 3 man op het baantje hier gereden, eerst de TC, ging boven wonder hartstikke goed. Alleen vervormen de achterbanden te veel waardoor de wagen bijna niet vol gas rechtuit te houden is.
Daarna de BX, met grote kap, die heeft zich perfect gehouden met het Absima setje, voorlopig nog snel genoeg om meer stuur ervaring op te doen, Conrad bandjes hielden zich ook perfect, overigens wel weer de spurgear gaar gereden.
Ik vermoed dat er rotzooi tussen de tandwielen is gekomen.

ben je nou nog serieus ook?
een onroad chassis op offroad wielen?
de vering / demping, wieldiameter, onroad en offroad banden gecombineerd en weet ik veel wat nogmeer daar klopt geen zak van. vind je het raar dat de auto niet te houden is? dat komt niet alleen door het vervormen van de achterwielen ;)

Back