LRP elektro algemeen

Zijn het niet gewoon pin tyres die door het draaien op staggered ribs lijken?

En wat betreft de looks van die oude buggies, daar ben ik het natuurlijk mee eens. De Twister ziet er ook wel gelikt uit, maar zo'n oude kap heeft toch wat meer "stoerheid". Misschien dat daarom nieuwere auto's weer wat hoekiger kappen hebben, zoals de Blast 2, alleen is de "canopy" dan wel meer naar voren gezet, om ruimte te maken voor de "toren" die hedendaagse brushless ESCs vaak hebben, voor de koeling.

handig gemaakt :cry:, spur ziet er nog redelijk uit overigens, zal hem ff laten staan totdat de nieuwe tandwielen binnen zijn.

Wel heb ik dus zo'n adapter gekocht om gewone spurgears te monteren, zal dan dus ook het hele zaakje voor uit elkaar moeten. Alleen begrijp ik niet waar die boutjes voor zijn, moet je dan de spur vastschroeven op die adapter?

Jippie de tandwielen van Conrad zijn binnen! Die van Carson zijn onderweg, op mp gekocht voor een paar euro. Alleen de spurgear staat in backorder, dus huidige een beetje opgekalefaterd en gassen met die BX, voor ff dan want nu is de spur tandeloos :cool:
Viel me wel op dat die zo een bak herrie meer maakt.

De Blast is niet 1 van de stilste auto's, door de metalen diffs, maar inderdaad, met een versleten spur en/of pinion doet het geluid er nog een stapje bovenop. Wat ook extra herrie kan maken is een versleten diff cup vóór, waar de blauwe cardan-as in het diff steekt. Die cup kan uitlubberen en dan kan de cardan gaan slingeren en extra rammelen.

Zoals indoorvlieger al zegt hierboven is de Blast inderdaad niet 1 van de stilste auto's.
Wij zijn ongeveer gelijktijdig bezig geweest met hem stiller te krijgen.Bij mij hielp het heel erg om de optionele gearcover erop te zetten bij de TX,rubberen ringetjes in de cups te doen waar de middenas zit (ook bij de tc gedaan),en toen begonnen de tandwielen te slijten en weer herrie te maken dus die ook terug vervangen en dat ging al een heel stuk beter.Plots een pak stiller die Blast!
Heb hem ook wel een keertje open gemaakt en gesmeerd met eigen vet dus dat zal vast ook geholpen hebben,alleen heb ik dat toen niet getest dus... :)Ik mis hem misschien toch wel een beetje eerlijk gezegd.

jup! en mijn twister is btw echt stil nu.
dat gezoem met optrekken enzo lag echt aan de 3.5t motor. nu hoor je enkel nog de banden hoe hard ik ook rij met de wagen

jup! en mijn twister is btw echt stil nu.
dat gezoem met optrekken enzo lag echt aan de 3.5t motor. nu hoor je enkel nog de banden hoe hard ik ook rij met de wagen

Het is vaker gezegd, maar inderdaad, de Twister is een erg stille auto. Ik hoor ook vooral de banden, net als bij de Optima Mid. Misschien is de Twister zelfs wel stiller.

Vandaag de TC ook voorzien van een stalen pinion, in het begin klonk het mooi, helaas veranderde dat best snel, maar hij doet het er prima op, wel ook bij deze de linker achter dogbone kwijt gereden, gelukkig vond de jongste die nog terug. Heeft ie ook weer wat credit opgebouwd na de laatste waterschade :p
Terug gemonteerd met een beetje verpakkingsschuim in de meenemers, werkt perfect!

:p ondertussen een ander regelaartje gevonden, een lrp runner Reverse Ai dingetje ter vervanging van de waterschade regelaar, is voor in de Stinger. Hier zaten 2 motortjes bij, 1 blind dat is dus helemaal een vraagteken en een Carson Poison ding [URL="http://http://www.henimo.de/Motoren-Ritzel/Elektro-Motoren/Carson-E-Motor-Poison-Truck-6500-U-min::5513.html"[/URL]
Geen idee wat ik ermee moet, maar zal hem wel eens een keer monteren eens kijken wat die in een Blast doet.

Ook minder nieuws: Conrad heeft de levertijd van de spurgear opgeschoven, zaterdag misschien ff langs Wouters rijden en een te dure halen :(

Als het inderdaad die Carson motor is, dan is die puur voor in een crawler of op zij best een monster truck. 6500 toeren per minuut is veel te weinig om een beetje snelheid te halen met een buggy.

oo maar dan kan ik er dus gerust nog 1 bij kopen, er staan er nu in totaal 6 :rolleyes:

zo'n brushless setje vreet toch geen brood, zou ik mooi als reserve op voorraad houden als ik jou was. 2de hands levert het ook niet veel op.
Laatst dus de TC met setje gekocht voor 50euro en ben nu bezig met een sidewinder setje voor weinig :p

Klopt, het vreet geen brood maar is wel een goed excuus natuurlijk voor als je ergens een leuke roller tegenkomt :D
Aan de andere kant was ik ook al wel eens aan het denken om mijn ezrun setjes weg te doen en voor castle te gaan.

ik wil wel eens specificaties van die regelaars van castle zien.
weet iemand hoe ik daar aan kom?

ik heb de v2 in de wagen

de amps wat ie doorgeeft daar gat het me het meest om

edit

The old version of the Sidewinder was rated at 55 amps and Castle claim the V2 handles 40% more

55 + 40% = 77 amps

Cheers

das dus nie veul vergeleken bij mijn vorige set maar wel lekker zuinig en meer power :D

Back