LRP elektro algemeen

Met lijm kan je nooit meer je regelaar fatsoenlijk los krijgen. Gewoon dubbelzijdig tape of klittenband gebruiken. Doe het al een aantal jaar met dubbelzijdig tape en nog nooit problemen gehad.
 
Met lijm kan je nooit meer je regelaar fatsoenlijk los krijgen. Gewoon dubbelzijdig tape of klittenband gebruiken. Doe het al een aantal jaar met dubbelzijdig tape en nog nooit problemen gehad.

Doe ik ook altijd zo,lijmresten krijg je er trouwens niet of moeilijk af,zowel van chassis als regelaar en met dubbelzijdige tape kan je die gewoon proper verwijderen.Mocht je de auto ooit verkopen is het altijd leuker als het een proper chassis is ipv een met lijmresten overal.Komt de prijs zeker nog ten goede.
 
zoo nou ik ben gister nog even wezen spelen en euhmmm de boel word met dit weer toch echt veeeeel te warm.
even kijke hoe ik dat op ga lossen
ik kan nog de 23tands proberen en de 26 tands. ik heb zo'n vermoeden dat de 23 tand het beter zal doen

ik ga eerst mijn oude brushless set vergelijken in toeren met de set die ik nu heb en dan weet ik misschien meer... deze castle motor mag 100.000 toeren maken dus dat moet het probleem niet zijn.
die regelaar, sidewinder v2 heeft geen koelfan en de vorige regelaar had dat wel.
dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
zo zag de wagen er gister uit btw...



Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
Kijk, zo horen ze eruit te zien ;)
Ik zou eerst een 23T pinion proberen inderdaad, en anders de 26T meenemen?
Dat is wel te vervangen toch, qua werk?
100.000 toeren lijkt mij erg veel, ook al zegt Castle het zelf.
Zelfs NEU, een van de betere motor fabrikanten die nog met de hand gebouwd en gebalanceerd worden, adviseert niet meer dan 60.000 toeren..
 
zover kom ik niet

4600 x 7.4 = 34040 toch?
onbelast...
ik zit achterthuis met een biertje naast me en vervang de pinions en dat is echt geen probleem.
ik heb het idee dat het door slippende wielen komt.
continu full power en daarom zal de regelaar heet worden, denk ik.
het kas best zijn dat die regelaar teheet word omdat hij totaal geen tegendruk heeft omdat de wagen geen grip kan krijgen door de power.
nu heb ik wel een slip koppeling om te voorkomen dan ik continu op de achter wielen rijdt maar die word ook zo giga heet dat is niet meer leuk...

maar daarvoor heb ik een nieuw topic geopend:

motor-en-esc-temperaturen

ik ga het vanavond testen. 23 en 26t.
op gras. lekker veel grip dus met de minipins.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deftig testen denk ik niet dat nu zal lukken,omgevingstemperatuur is gewoon TE warm.
Als je alles nu gaat afstellen op deze temperaturen dan kan je binnen 3 weken terug opnieuw beginnen denk ik.
 
Bedoelde eigenlijk ook een beetje dat alles nu met dit weer altijd wel heet zal worden.
Je zal het misschien een beetje kunnen intomen maar heet zal het blijven.
 
maar nu niet meer ;) morgen even een mooi stukje asfalt opzoeken denk ik en even lekker tot het uiterste gaan op onroad bandjes :D
spelen met de vertanding en de castle link totdat het naar mijn zin is. opties genoeg open
 
ja heb ik gedaan. staat op 20 en de motor is ook niet meer zo zenuwachtig met stapvoets rijden.
het resultaat was weer een fijne middag crossen zonder problemen :D

 
Laatst bewerkt door een moderator:
alles nog heel en banden ook nog niet versleten indoor.
ik heb nog altijd de zelfde sets als met de eerste twister.
er is "nog" niks weer bij gekomen
er zijn btw weinig lrp rijders geloof ik of wat?
 
Zelf vandaag even gereden met de Twister. Ik wilde eens kijken of meten met de GPS dezelfde resultaten geeft als met de stopwatch. Helaas kreeg de GPS door de hoge bomen, bewolking en hoge gebouwen bij de plek waar ik het wilde proberen, geen goede fix, dus geen meting kunnen doen. Maar de Twister reed wel als vanouds, stil en toch vrij vlot.
 
iphone erop gezet ofzo?

hoe doe je die meting? ik bedoel wat voor apparatuur?

laatst stond er bij mij zo'n paal in de straat die registreert en laat zien hoe hard je rijdt. deze meet zelfs je snelheid als je er langs wandeld. ik liep laatst 5km

als ik er weer 1 zie zal ik het met de twister proberen als er niet teveel wagen voor de sensor staan:D



Uploaded with ImageShack.us
 
iphone erop gezet ofzo?

hoe doe je die meting? ik bedoel wat voor apparatuur?

Ik zou eerst mijn (nou ja, van mijn vrouw geleende omdat ze hem nu niet nodig heeft) smartphone erop zetten met een gratis GPS app, maar toen kwam ik een netjes geprijsde Garmin GPS horloge tegen (ForeRunner 201) dus die gekocht. Zit een armband met klittenband om, waarmee het ding meestal goed is vast te zetten aan de auto, wat met een losse telefoon meestal lastiger is. Zie verder ook %5Bdiscussie%5D-gehaalde-snelheden-met-de-rc-auto-en-de-methode-4


Net nog even gereden met de Twister, en nu wel goede ontvangst. Geklokt op 37,5 km/u terwijl ik met stopwatch op 38,3 was gekomen. Dat vind ik niet verkeerd, best wel nauwkeurig. Zeker als je bedenkt dat je gewicht toevoegt, en ik heb gereden zonder kap, dus ook iets meer luchtweerstand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wil dus in principe zeggen dat je met de stopwatch even juist was als met de gps volgens mij.Gps geeft de wagen meer gewicht dus rijd die iets trager,logisch :)
 
Is ook mijn voorlopige conclusie. Ik ga nog een paar auto's meten, en vergelijken, maar als de afwijking zo laag blijft, dan kies ik voor het gemak van GPS meten. Geen afstand afmeten, strepen trekken, timen, opschrijven, uitschieters eruit halen, gemiddelde berekenen (gaat wel automatisch via Excel, maar toch) en dan op hetzelfde uitkomen als GPS erop "plakken" en gewoon maar een minuut heen en weer rijden, en aflezen.
 
herinnert u zich deze nog??

888203d1330843683-kyosho-rb5-sp2-wc-roller-rb5-bottom-r-large-.jpg

pagina 3
 
Back
Top