LRP elektro algemeen

Deze wil ik!
0-06.jpg

LRP Motor Fan (30x30mm) + Aluminium Mounting Clamp 82515 :: Accessories-Coolers etc. :: Accessory for Cars etc. :: The Border Online RC Shop
je zou zeggen dat ie met 6 euro wel betaald zou zijn...

Ik maak wel wat van een oude heatsink.

Moet volgens mij perfect te doen zijn!
Nu weet ik eigenlijk niet wat beter zou zijn.
Een grote heatsink die gekoeld wordt en zo een groter deel van de motor zelf koelt,of zoals hier de fan rechtstreeks op de motor gericht,motor kan zijn warmte kwijt in de lucht...

Het lastige is dat ik geen rijwind op de motor heb. Er zit wel een gat in de bodem onder de motor maar die wil ik dicht maken i.v.m. Steentjes in de overbrenging. Ik zat te denken om ergens een luchthapper op de body te maken en deze lucht met een slangetje of iets naar de motor brengen.

afa444a535b0e012c45daa89dba910e3.jpg

Als ik eerst een heatsink monteer en dan een fan dan pakt de air flow maar een paar spijtjes en word de flow afgeremd.
als ik de open heatsink pak en dan een fan zal de airflow beter om de motor gaan.
als ik een fan op de motor zet zonder heat sink dan lijkt me de airflow stukken beter omdat deze om een groter oppervlak draait.

76f0f826402b7a7c49407de4e52f79fe.jpg
328c10e8a5fdb32436077da9d8e7565c.jpg
fc6d6f369c22e2a5da85007654a7c28a.jpg
3520c1c8cad46e6c5556d812b7f4e2cf.jpg

Het is een hoekje uit een bakje van een kant en klaarmaaltijd.
Ik vind hem wel goed gevonden al zeg ik het zelf
Ik denk dat ik de boel maar dicht moet maken met gaas van een aantal 100 micron en dan een lucht inlaat boven de motor op de body maken.
zonder fan.

Of ik smeer zoveel vaseline aan het afdekkapje van de spur gear dat er gewoon niks meer door komt.
Iemand anders nog een idee?
Herinnert u zich deze nog?
home-made-upgrades-trx-slash-4x4-3
Ik heb nog helemaal niet gereden :D eerdaags maar even de slipper afstellen naar het optrekken van de motor... Op asfalt :D
Ik ben zeer benieuwd naar het verschil tussen de Sidewinder 2 en de Mamba Max Pro.
En het veschil tussen de traxxas 5600 25c en de hobbywing 5000 20C. de hobbywing deed het de laatste keer in de twister beter maar ik kan ook in de war zijn geweest dat het zo leek omdat ik toen (100% zeker weten doe ik het niet) de slipper aan heb gedraaid en of andere wielen heb gemonteerd... we gaan het zien...

Laatst bewerkt door een moderator:
Of van het voorste raampje een gaasje maken [emoji6]
Dan komt er wind doorheen en komt het vanzelf langs de motor.
Dan is een heatsink met fan erop erg handig.
Op mijn erevo bleef de motor ook een stuk koeler met de optionele heatsink. En reed alleen in het zand, dus niet heel hard.
Het werkt dus wel ;)

Bij mij gaat het juist om hoge snelheid en veel remmen.
Bedankt voor de tip maar het voorraam slopen vind ik zonde, ik wil het bescheiden houden

welke olie zit er in de shocks van de s10 twister

Wat ik me afvroeg voordat ik andere olie erin doe welke zit er eigenlijk fabriek af in?

Staat in de handleiding
LRP 40wt staat er, dat kan niet kloppen. gewoon alles af vullen met 25 en je hebt gegarandeerd succes
met de zoekfunctie ook even ByTheWay

Laatst bewerkt:
Gister avond even een testdrive gemaakt.
Ging super. De koppeling stond nog wel ietjes te los maar wat denkt u?
Niks geen hoge temperaturen! Louw, ik kon het voelen maar het was niet veel hoger dan lichaams temp.
Het heeft hem denk ik in die sidewinder v2 gezeten, de mamba max pro doet het prima!
Die fan kan ik dus eerst met dit 25t tandwieltje wel achterwege laten.
Morgen nog even de 27 tands erop en dan gaan we zondag weer even op asfalt de wagen testen en lekker 'raggen'.
Ik ben zeer benieuwd wat de temperaturen dan zijn maar ik vermoed dat het prima zal verlopen.
Er komt eerst geen fan op maar ik zei al de koppeling stond losjes dus de motor had weinig weerstand dus dan zal de temp ook niet gouw oplopen
Misschien zondag wel met een strakke koppeling... we gaan het zien, ik zal kijken als ik nog even een filmpie kan schieten ;)

Hoe gaat het bij jullie?

Poebe met mijn twister gaat het goed al zo in 1 week zo 15 accu's leeg gereden en gisteren maar mijn voorste lagers vervangen waren echt toe naar vernieuwing binnenkort de achterste ook maar doen (hoeveel ritten rijden jullie eigelijk met de lagers?)maar het rijd al een stuk beter.

Niet zo gek lang maar zorg er voor dat er geen ontvettende middelen op komen of wd40, kruipolie enz. ik heb gelukkig het één en ander op de plank
543d45b4cc920f186eeeea5fa1851240.jpg

Back