Hier nieuw op het forum en sinds kort in het bezit van een LRP S10 Short Course truck.
- Imax B6AC lader met een Turnigy nanotech 2S2P 40C 4200mAh LiPo
- HobbyWing WP-SC8 met 3400kV 4Pole 3656
- FlySky FS-GT3B zender
Vooralsnog heb ik niet veel geluk met het ding, slechts 2 keer een LiPo leeg kunnen rijden. En toen bleek de Lipo ook nog stuk te zijn, de is vlot door de leverancier omgewisseld gelukkig.
Mijn ervaringen tot nog toe:
- 68 Tands Mod 06. Tandwiel is ovaal, gestript met 20 jaar oude brushed motor.
- Inbus van de achterste centerdriveshaft los, locktite, motorhuis beschadigd
- Inbus van de voorste center driveshaft meenemen los, locktite
- Inbus van de as achter de slipper los, locktite, door wiebel spur gear gestript
- Pennetje aan de voorzijde van de center aandrijfas eruit (2WD), achter verschoven, motor huis beschadigd, nieuwe aandrijfas
- Er komt zand in het achterste diffhuis, regelmatig schoonmaken, (foam over de meenemers?)
- Na een paar keer rijden al flinke scheuren in de kap, dat wordt verstevigen. Een proline F100 Hay Hauler short course body heb ik al op het oog
De 48dp spur gears zijn van merkbaar betere kwaliteit dan de mod 0.6 spurs. Er zijn ook makkelijker aan goede pinions hiervoor te komen. Let wel op dat je de 77 tands spur gear bestelt bij de offroad S10, anders is deze afstand te klein in combinatie met een 17t pinion voor de juiste gearing.
Door deze beperking van de gearing zit de motor erg dicht op de aandrijfas en in de uiterste stand van de motormount. Toen de inbus van de meenemer eruit kwam heeft deze dus een moet in het aluminium motor huis gemaakt. Gelukkig is ie niet door.
Tips:
- Gebruik een 77t spur en 17t pinion voor een ~4,5 overbrenging, dit is een veilige vertanding in combinatie met de 3400kV motor. Hogere kV motoren of 3S moeten lager vertand worden.
- Doe een stukje krimpkous over het uiteinde van de meenemers van de center driveshaft. Je raakt de pinnetjes hiervan niet meer kwijt. Ik heb een plastic busje geprint.
Ik heb met de 3D printer een stofkap gemaakt voor de slipper moer en lager in de motormount om het meeste stof weg te houden. Deze past in de sleuf van het chassis en zit opgesloten onder de top deck.
Daarnaast staan een paar flensen voor over de diff meenemers in de planning om te proberen het zand uit het achterste diff huis te houden. Vooraan is het diffhuis nagenoeg schoon.
Verder staan shock guards voor de draagarmen achter op de planning, daar moet ik nog een ontwerpje voor maken, de schroef van de sway bar kan voor de montage gebruikt worden.
Op dit moment ligt het achter diff uit elkaar om hier 5k diff olie in te stoppen, voorin moet 10k diff olie gaan. Let wel op dat je een nieuwe diff sealing kit besteld. De pakking is van papier, bij de duurdere diffs die ik gezien heb gebruiken ze altijd een siliconen ring, zal een kosten afweging geweest zijn.
Daarnaast ben ik nog wel even aan het sleutelen voordat deze weer in elkaar zit. Vooralsnog 3 keer een beetje gereden en 2 keer een volle accu. Niet de beste score.
Het is een flashback naar het verre verleden (20 jaar) waar ik nog met een Schumacher Cougar mijn rondjes bij Spinning Wheels deed. Altijd stuk.