Lrp twister truggy

De slipper zal toch ongeveer hetzelfde afgesteld worden?
Misschien dat hij iets losser moet met een sterkere motor maar veel zal dit niet schelen denk ik?
Misschien dat de punch control wat zachter zetten ook beter is?

Bij een RTR staat de slipper nog wel eens muurvast gedraaid, vandaar de tip om hem goed af te stellen, en hoe sterker de motor, des te meer dit meespeelt. Met de standaard brushed RTR motor op 6 cell NiMh krijg je de tandwielen waarschijnlijk niet eens stuk met een muurvast zittende slipper, al zou je er je best voor doen.

Ook is de afstelling van de slipper afhankelijk van de ondergrond, bij weinig grip is het nog wel eens handig hem iets losser te zetten, zeker als je een brushless combo hebt die niet erg soepel is in de lage toeren. Heb je wel een zeer soepel regelende combo, en een beheerste gasvinger, en meer grip, dan is een andere afstelling weer beter.

Alleen ga je meestal niet steeds je slipper afstellen als je lekker wilt rondcrossen, en dan is de keuze vaak "laten staan zoals van de fabriek" (=meestal te strak) of een afstelling doen die het overal wel vrij goed doet en verder goed spelen met het gas. Eventueel icm vermogen en punch verlagen als de bestuurder niet iets meer beheerst kan of wil rijden.

zie fotos op deze pagina!
[160734] lrp-elektro-algemeen-206

Zet de moer op de as net in het borg plastick en ga rijden. en als hij dan slipt bij het optrekken van uit stilstaan naar volgas draai dan de moer 2/10 vast en ga je weer rijden. enz enz
net zolang tot het slippen alleen gebeurt in de eerste meter van het optrekken. na die eerste meter moet je de koppeling niet meer kunnen horen.
Doe dit op droog asfalt.

Deze manier van afstellen scheelt banden bestellen (tweak)

zie ook pagina 207

ik heb deze 3 gehad, bx2, tc en de twisters. nu chassis no. nummer 4 en 5 :D ik ben twister addict ;)

http://img.tapatalk.com/d/14/06/26/original/tuqehu2u.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nooit een RTR gehad, dus dat wist ik niet.
Maar dat is dan een slechte zaak, van een RTR mag je toch aannemen dat alles redelijk is.
Helemaal foutloos kan nooit, maar een moertje wat los draaien lijkt mij geen probleem?

En qua ondergrond, dat klopt, maar als de slipper van af de fabriek op een mooi middenpunt is afgesteld dan kun je in iedergeval redelijk rijden..
Volgens mij is vastdraaien totdat de veer strak is, en dan een halve slag tot een 3 kwart slag los een vrij goed uitgangspunt voor meerdere auto?

Maargoed, dat is misschien iets voor een ander topic?

Bij een RTR staat de slipper nog wel eens muurvast gedraaid, vandaar de tip om hem goed af te stellen, en hoe sterker de motor, des te meer dit meespeelt. Met de standaard brushed RTR motor op 6 cell NiMh krijg je de tandwielen waarschijnlijk niet eens stuk met een muurvast zittende slipper, al zou je er je best voor doen.

RTR's zijn er in alle takken van modelbouw omdat dit veel laagdrempeliger is dan welke bouwdoos dan ook. Of het nu om een boot, auto, heli of vliegtuig gaat.

Inmiddels hebben de RTR's de overhand. Echter om de kosten te drukken laat de kwaliteitscontrole soms flink te wensen over. Iets wat geen beginner zal beseffen dat hij eigenlijk het gehele voertuig zal moeten controleren.

Maar goed, teveel off-topic

Back