LUA Scripting voor o.a. Taranis

Ja op de SH-Little wel ja, en ik gebruikte ook SBus bij de andere QAV500 icm de T10CG maar dan uiteraard met een Futaba rx, ok dan gaan we straks even een ontvanger wisselen en de Naza V2 even opnieuw instellen en controleren, het wordt echt steeds mooier zo, een topzender en topscripts die hier tot leven komen!!:proost:

En versie 0.1 voor naza beschikbaar op :
http://www.richardoe.nl/sdcard.zip

bovenin het script nu
-- local simulation= 1
-- local simulation= 0
Als je die op 1 hebt staan dan kan je in companion alles zien werken. rudder en throttle faken dat je vliegt dus hoe meer gas hoe verder weg de naza is in companion. Niet vergeten weer op 0 te zetten als je hem plaatst op zender anders valse data :-)

Script voor naze32 nog steeds in post 17.
Post 17

Ik heb je script net geprobeerd met een NAZA V2 en zaggometry. Ik heb eea aangepast omdat mijn flightmodes op andere switches zitten. Ik krijg alleen de accu-voltage niet werkend. In de standaard telemetry screen van de Taranis wordt VFAS wel weergegeven. Moet ik nog iets aanpassen?

De X8R zit er op en deEzUHF is er af, het omzetten van PPM naar SBus was al voldoende, alle schakelaars werkten eigenlijk precies hetzelfde en voor de zekerheid heb ik alleen de sticks nogmaals gekalibreerd in de software.

Verder is mijn zaggometry interface al vanuit Duitsland onderweg, dus volgende week kan hij aangesloten worden, dan zijn we weer helemaal happy.;)

Aanpassen in enkel telem1 zoals hieronder?

Laatst bewerkt:
ja dat zou voldoende moeten zijn. Men blijft die 2 door elkaar gebruiken. Snap nog niet het verschil, ene keer is het Vfas en dan weer cell-sum. Maar goed als het werkt, werkt het :-)

Ik heb de aangepaste file klaar staan, ik zet hem er dan wel in als de rest uit Duitsland er ook is, mooi dat het nu in ieder geval dan wel werkt. :yes:

Wow het kan dus wel ja.

ik vraag me altijd wel af waarom ik dat zou willen, de d4r is kleiner en goedkoper vs x8r, dus waarom zou ik een x4r of x8r willen ombouwen met alle risico's en afhankelijkheid van een forked firmware.
Wel mooi dat dit gedaanwordt, wie weet op de rev6 van de naze :-)

ik heb nog een x8r liggen(kwam bij de taranis) die ik wel graag zou willen gebruiken hiervoor, maar ga hem niet ombouwen hiervoor(ga wel even kijken of ik niet gewoon een inverter erachter kan zetten).
het het script voor de naza werkend, even de switches aangepast voor de flightmodes naar hoe het hier werkt, ook het script aangepast zodat 6S ook werkt. van de week even de hoek van de gimbal vervangen voor de heading en dan voorlopig tevreden, dank voor het uploaden, ziet er mooi uit en werkt goed!

X8r te ruil/koop zetten zpu ik doen. Ook ivm ppm

Mail me dat script even als je wilt, dan zet ik die 6s er standaard in. Bijn naza zie je dat vaker inderdaad dan bij naze richard@hetnet.nl. Ik wist die waardes niet voor 6s

Beste Heren,
Ik probeer de besproken script op de taranis werkend te krijgen,echter als ik deze wil selecteren verschijnt er op display : "No scripts on sd card" terwijl ik die er met de computer op heb gezet ???
Wat doe ik fout ?
Ik hoor graag van jullie
Groeten Dennis

@Dennis Waar selecteer je die dan? Normaal is het lang page indrukken als je in startscherm zit. Deze melding krijg je dan niet. Je kerijgt of een een leeg scherm of werkend scherm of je merkt niets als je de naam niet goed hebt.
Naam modelname folder moet exact gelijk zijn aan je modelnaam in je zender. En in sdcard staan in folder SCRIPTS dus bijv \SCRIPTS\Flip\telem1.lua

Heb je de juiste directory structuur in hoofdletters aangemaakt?
Ga ik gelijk checken

@Dennis Waar selecteer je die dan? Normaal is het lang page indrukken als je in startscherm zit. Deze melding krijg je dan niet. Je kerijgt of een een leeg scherm of werkend scherm of je merkt niets als je de naam niet goed hebt.
Naam modelname folder moet exact gelijk zijn aan je modelnaam in je zender. En in sdcard staan in folder SCRIPTS
Ga ik ook kontroleren, maar als ik de zender op startscherm heb en page indruk dan zie ik het een "oud" telemetryscherm met 2 voltages

Als ik via menu lang indrukken naar radio setup ga
en dan naar 2e pagina zie ik netjes de map SCRIPTS staan
alsook de mappen BMP,Firmware,MODELS en SOUNDS

als ik SCRIPTS enter zie ik BMP map.en mijn modellen in eigen map
ga ik naar het bewuste model zie ik : telem1.lua.txt

klopt dat laatste ???

Back