Luchtfoto´s

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Guest, 13 nov 2004.

  1. Conrad.

    Conrad.

    Lid geworden:
    25 jun 2007
    Berichten:
    142
    Locatie:
    Sittard
    Vertel verder.
     
  2. Rogier

    Rogier Guest

    Ik heb de posts over de sleutelhanger camera even in een eigen topic gezet. Kunnen we het hier weer hebben over luchtfoto's. Zie car-keychain-spy-camera
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Arthur P.

    Arthur P. Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  4. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Rutten
    Hebben jullie tips voor mij ik wil graag een camera in mijn easystar plaatsen. De easystar kan al vertikaal dus daar hoef ik niets aan te veranderen.

    Welke camera? mogelijke setup camera in de easystar(foto's)

    Alvast bedankt.
     
  5. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    Beetje zoeken... er zijn diverse Easystars-met-camera getoond op dit forum.
    Wat camera's betreft... de duurdere zijn vaak de betere... maar de meeste mensen gebruiken wat ze toevallig hebben.

    'k Zal je matsen... kijk eens in dit draadje, naar post no. 247 bijvoorbeeld, en 248, en 268, 521...
    Misschien zijn er nog wel meer, mag je zelf vinden!
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2010
  6. Rogier

    Rogier Guest

    Aldert heeft tijd geleden een leuke 'How to' gemaakt. Zie: easystar-om-fotos-mee-te-maken

    Ik weet dat hij inmiddels een andere camera voorin de neus heeft, maar principe is gelijk!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Ik heb camera er ook ongeveer zo in zitten. Tip, maak camera uitschakelbaar op afstandsbediening, dat is iets wat ik mis en wat bij een volgende versie er zker in komt. Dan kun je lens sluiten voor je landing. Afgelopen weken in de sneeuw, of op stoffige ondergrond e.d. heeft dat zeker toegevoegde waarde, dan kun je landen zonder vocht/vuil/stof/sneeuw in je lens te krijgen. Vangen van toestel is natuurlijk een alternatief als je daar mogelijkheid voor hebt.
     
  8. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Rutten
    @ bdoets & rogier,

    Heb het gevonden bedankt.

    De camera onder de vleugel is geen optie meer de easystar zit al verlijmt ik denk eraan om hem of onder het kapje te plaatsen of kapje eraf en daar de camera op.
    Onder welke hoek is ongeveer het beste?
    Ik kwam ook ergens een camera tegen met een of ander printplaatje om ?(foto's te maken) met een stekker naar je ontvanger.

    Misschien eerst dit draadje maar uitspitten voor meer duidelijkheid.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2010
  9. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    Een cameramount die in de plaats van het kapje komt, heeft het voordeel dat je als je dat wil ook nog met een ongeschonden Easystar kan vliegen.
    Ik schat 10-20º omlaag kijkend; als de camera naar voren kijkt, is dat ook afhankelijk van hoe hoog hij staat (je wil de neus van het toestel niet zien).
    Opzij kijkend monteren heeft het nadeel dat je moet uitproberen wanneer de horizon recht staat. (Grofweg kan je stellen dat het stabilo parallel aan de horizon vliegt). Ook moet je dan weer rekening houden met de vleugeltip.
    Ik denk dat vooruit kijkend in de praktijk het makkelijkst is, maar het geeft ook de grootste luchtweerstand (afhankelijk van de gekozen camera).
    Als je er een camera speciaal voor gaat kopen, kies er dan een (behalve klein en licht) met een niet te groot frontaal oppervlak. In aanbiedingen kan je rekenen vanaf 100 euro bruikbare te vinden (het gaat vooral om een goed objectief, kies een bekend merk!)
    De meeste camera's schakelen zichzelf na een tijdje uit als er niks gebeurt; bij sommige kan je dat uitzetten, check of dat kan.

    Ik ben een theoreticus hoor - ik heb nog nooit een camera op een toestel gezet, maar vind het wel heel boeiend, ik weet een boel van camera's en volg dit en andere draadjes zorgvuldig... mijn vrouw heeft een Konica-Minolta XG, mooi klein en licht cameraatje, die vast nog wel eens mee gaat naar boven...
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2010
  10. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Rutten
  11. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
  12. Pieberedmer

    Pieberedmer

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Fryslân
    Inderdaad niet daar kopen. De A480 is op AA-batterijen en de J30 op accu, accu scheelt gewicht en grootte. Bovendien is de fujifilm-lens iets lichtsterker en waarschijnlijk iets beter.

    Maar in deze prijsklasse kan ik je een veel betere camera aanraden, eentje van Panasonic met een Leica lens. Dit is verreweg de beste lens en dus eigenlijk de camera, in deze klasse! (Kijk maar eens op Digital Camera Reviews and News: Digital Photography Review: Forums, Glossary, FAQ voor reviews). Ik zou gaan voor een Panasonic DMC FS-6, FS-7, FS-42 of FS-62. De laatsten (FS-42,62) zijn nieuwer en beter verkrijgbaar. Als je de FS-6 of FS-7 nog ergens voor een mooie prijs kunt krijgen, zeker doen! Ga niet voor een ander FS (bijv, 12 of 4) model, want deze hebben de Lumix-lens, welke een stuk minder is!
     
  13. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik benhet bijna helemaal eens met Pieberedmer (goed geschreven??), ik ben trouwens Panasonic fan, alleen is het niet zo dat de lenzen waar Lumix op staat slechter zijn - volgens mij komen die ook gewoon bij Leica vandaan, zelfs de twee lenzen van mijn G1.

    Enne - dit draadje heet "luchtfoto's"... ik denk dat dit ook zinvolle info is voor wie dat wil doen, net als de voorbeelden van cameramounts... toch? Ik heb het nooit gezien als puur luchtfoto-album.

    O ja - als je een camera koopt die op een accu werkt, meteen een tweede accu erbij kopen, maar via Ebay. Dat scheelt je al gauw 50 tot 60 euro.

    Een goede koophulp is Kieskeurig.nl
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2010
  14. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Rutten
    Bedankt voor alle goede tips ik zal de boel hier verder niet vervuilen dan alleen met foto's als ik het voorelkaar heb.
    Ik kwam hier terecht via google vandaar dat ik het hier plaats ik weet niet eens waar ik het vinden kan op het forum.
     
  15. Pieberedmer

    Pieberedmer

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Fryslân
    bdoets, je schrijft het goed en ik ben het ermee eens.

    De FS-4 en FS-42 hebben echter geen stabilisatie, wat toch wel handig is vaak. Dus kies een van de Panasonic camera's met stabilisatie...

    En idd, koop je camera-accessoires op Ebay. In Nederland wordt bijna alle winst in de camerabusiness uit de verkoop van accessoires gehaald. Camera's worden wel met tot 20% verlies verkocht. Accessoires zit soms een marge op van meer dan 100%! Op Ebay kan dit natuurlijk veel goedkoper. Alleen de geheugenkaartjes zijn niet altijd goedkoper op ebay.
     
  16. Aaalie

    Aaalie Guest

    Foto van vandaag. Het is nog wat heiig, toch is het wel een leuke foto.
    [​IMG]

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat is een mooi plaatje ! het lijkt alsof er een geel helietje in het beeld vliegt .
     
  18. looping

    looping

    Lid geworden:
    5 mei 2005
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Best
    Hier heb ik ook nog een foto die gemaakt is met een medion camera/webcam.
    Nu maak ik foto's met een canon camera en dan zie je toch wel het verschil.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    Jij ziet een auto ambulance van de anwb aan voor een heli je bent wel helemaal chopper mad
     
  20. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey Rene,

    even de foto ingezoomd op de gele heli ;) . Het lijkt een rijdend bord of een soort van sleepwagen zoals Marco ook al zei:
    [​IMG]

    @ Looping,
    het word zoveel leuker als de foto's wat hogere kwaliteit krijgen!

    Groetjes,
    Aldert
     

Deel Deze Pagina