Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hey wat leuk, ik heb hier ook een HP M307 liggen om eens ooit in te gaan bouwen in een vliegtuig (ook EZ* waarschijnlijk). Ik heb hem alleen wel helemaal uit elkaar gehaald, want ik was wel van plan om de camera zo ver mogelijk te strippen en de voeding uit de accu van het vliegtuig te laten halen (met een afschakeling die tegelijk met een liposaver de spanning uit zet)

ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke brushless motor voor mn easystar, dit omdat ik ook een cameratje mee wil nemen :P
welke setup gebruiken jullie, en past dit direct in de easystar???

mvg

Laatst bewerkt:
Van de week Woonpark Oosterhout vanuit de lucht gefilmd en foto's gemaakt met een modelbouwvliegtuig (ga daar wonen). Easystar + brushless motor (MEGA 16/15/4) + 30A regelaar + 2100 mah lipo + en 6x3 prop.

Heb er een camera inzitten van +- 150 gram, 7 mega pixel, Casio Exilim EX-Z750, kan 't motortje prima aan, ben aan 't overwegen om er een echte video-camera in te zetten, maar die weegt zo'n 300 - 400 gram.

Die MEGA-motortjes zijn wel prijzig (80 euro), maar heb liever dan m'n Easystar genoeg kracht heeft dan dat 't vliegtuig neerstort!

zie voor nog meer foto's en video:
http://woonparkoosterhout.dyndns.org

Succes met de hobby!

Ziet er geslaagd uit!

(super muziek trouwens)

waneer ik mn minimag heb volgd ook nog wel eens een keer zoiets :P)!

gebruikt iemand ook iets anders dan een mega brushless,
want er is toch wel een goedkoper motortje dat genoeg kracht heeft?

gr

Laatst bewerkt:
hallo,

Ik doe ook aan luchtfotografie :D
ben nog niet zo lang bezig met luchtfotografie maar ik vind het zo leuk.
Nu heb ik de flycamone op m'n minimag.
ik maak er filmpjes mee en haal er achteraf aparte foto's uit (daardoor mindere kwaliteit)
Ik ben ook aan het kijken voor Wireless Camera...

Foto's en setup en Video's kan je zien van mij op: http://users.skynet.be/rcvliegen

Greetzz
Florian

He Mr-02, ook geinig gedaan zo met die camera onder het toestel!

Mocht je trouwens een goede wireless set-up gevonden hebben dan hoor ik dat graag.

hmm die link is naar een vliegtuig,niet naar een motor!
ps die servo, 9 gram moet zeer goed voldoen denk ik!5 gram misschien al

mvg sven

okeej, k neem wel een 9 grammetje, weet ik zeker dat hij het doet (wat maakt 4 gram ook uit bij een EZ* :lol: )

link heb ik aangepast :D

@ Sppeed-Ly,
Ik ben momenteelmijn derde EZ aan het opbouwen, met een Typhoon motor.
Ik bouw er nogal wat extra zaken bij op (lees gewicht...... 8) ) totaal bijna 200 gram.(cam/akku/etc etc)
Helemaal geen probleem!!! En idd een stuk goedkoper.
Ik denk alleen dat je aan kwaliteit inboet, maar ik heb tot nog toe geen problemen gehad.
Ik hoop deze zomer ook wat foto's te plaatsen en ben bezig met video, moet alleen nog een goede setup voor vinden, de hardware is er al :yes: !!!!!!
Groetjes

Martin

hallo,

ikke meedoen,

deze foto's zijn genomen boven de gemeente zemst,

met de easystar ( wat anders?) 8 cellen 1050 mah.
fujifilm 215 gram . 1.3 m pixels.

img00021eu3.jpg

img00009sq8.jpg

img00012xe9.jpg

img00029xu7.jpg

img00033rv6.jpg

img00004md3.jpg

Christophe.

morgen eens boven het naakstrand van Bredene gaan vliegen... :mrgreen:

Flink minder kwaiteit. En dat zit 'm niet zozeer in het aantal megapixels maar vooral in de kwaliteit van de lens.
Het kan misschien meevallen, maar als je graag een beetje kwaliteit wil dan moet je beginnen met een camera van een kwaliteitsmerk.

Ik vind het vaak storend met die luchtfoto's als de horizon scheef staat; ook als je de horizon niet in beeld hebt, het klopt gewoon niet.
Ik begrijp dat dat heel moeilijk is om goed te krijgen (vooral als de camera opzij kijkt), maar met een digicam kan je tenminste heel veel foto's maken en dan de scheve gewoon weggooien.

Bart Doets

het gaat me niet om kwaliteits foto's maar lijkt me gewoon wel leuk, en ik heb echt gen zin om onze canon in puin te vliegen

ps: ik vlieg met een easystar, kan ik die camera gewoon met dubbel zijdige tape onder de vleugel hangen?met servo natuur lijk op de camera bevestigt en niet op de easystar

o en die van de blokker zijn digicams maar zonder lcd scherm dus gwn in de pc plugge en zien welke er goe zen

ps: wat is die waas aan de rechterkant van de tweede foto van onder?

tomcat be zei:
ps: wat is die waas aan de rechterkant van de tweede foto van onder?

die waas is het stripje waarmee men fototoestel vasthangt aan het vliegtuigje. het stripje (koolstofbandje) kwam tekort bij de lens
op het veld viel dit niet direct op. enkel als ik thuiskwam had ik het gezien..

Christophe

Back