Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hallo mattiejplane,

Als dit de eerste keer is dat je met deze setup gaat vliegen is het misschien een idee om eerst even met een gewicht te vliegen dan meteen met je camera. In dit geval zal dat ongeveer +/- 250 gram zijn denk ik. Zo kun je alvast een beetje spelen met je CG en vlieg je de eerste keer met camera een stukje veiliger. Kan ook zijn dat je het allemaal al goed hebt hoor. In ieder geval veel succes, aan het weer zal het morgen zeker niet liggen als ik de berichten moet geloven!

gr. Henk

Het zwaartepunt heb ik rekening mee gehouden en de batterij zal eerst een flink stuk naar achteren moeten. En aan het weer zal het zeker niet liggen nee!;)

Het gewicht van de camera met houder en servo is 170 gram!

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Matthijs!
Zorg wel dat je betrouwbare elastieken neemt - post-elastieken, of beter nog geknoopte stukken bungee. Die flutelastiekjes zou ik niet vertrouwen met m'n camera, ook al neem je er tien. Koop een of twee meter bungee van pakweg 3mm dik (ik geloof dat Fahner het wel heeft, op de Havenstraat) en knoop er lussen van.
Succes!

ik heb er nu i.p.v. een blokkercameraattje van 350 pixels een 1.3mp op gezet. ik hoop dit vanavond ff uit te proberen.

Ziet er goed uit Matthijs!
Zorg wel dat je betrouwbare elastieken neemt - post-elastieken, of beter nog geknoopte stukken bungee. Die flutelastiekjes zou ik niet vertrouwen met m'n camera, ook al neem je er tien. Koop een of twee meter bungee van pakweg 3mm dik (ik geloof dat Fahner het wel heeft, op de Havenstraat) en knoop er lussen van.
Succes!

Deze elastiekjes waren nieuw en ik heb ze eerst flink opgerekt om te kijken of ze niet breken ook heb ik ze gecontroleerd op scheurtjes. Elk onderdeel zit vast met 2 elastiekjes waar niet heel erg veel spanning op staat dus ik vertrouw het wel. Ik heb vanmiddag afgesproken met andere bart om te gaan vliegen, 5 uur op de hei dus als je t leuk vind zien we je daar wel!

Geen praatjes maar PLAATJES ;) ,
foto'tje van vandaag:

paterswolde1.jpg

Greetz van Aldert

yeeeeeh

Nou ik heb toenet gevlogen en ....SUPER!!!

Eerst meerdere malen het zwaartepunt gecontroleerd dat was goed. De eerste keer vliegen met een plaatsvervangende fotocamera (lood:p) dit ging ook goed.

Toen het echte werk het ging heel goed alleen een beetje moeite met klimmen maarach hij ging omhoog. even wat fotos genomen en dit was het resultaat.

dscf0582qp8.jpg

dscf0568wv0.jpg

dscf0570ac7.jpg

dscf0580ag9.jpg

dscf0581qw0.jpg

dscf0583gr8.jpg

Ik vind ze persoonlijk erg goed gelukt ze zijn gemaakt op de heide boven hilversum zuid als je goed kijkt kun je in de verte de televisie toren zien staan! De weerspiegeling van de ondergaande zon zie je ook mooi in de loosdrechtse plassen

Zeker mooie foto`s, maar..................

Je zit wel errug dicht bij het vliegveld!!!!
Vandaag was baan 13-31 in gebruik maar met baan 18-36 komen ze recht over je heen.

Ik zou hier wel mee oppassen!!!!!

Klopt hier houden wij ook heel erg rekening mee zodra ze overkomen gaan we niet vliegen of heel laag blijven, toen wij gingen vliegen (rond zonsondergang) was er weinig activiteit meer op het vliegveld alleen een enkele keer parachutisten.

Hier nog de filmpjes: WfNXgtXFNRQ[/media] - Onboard cam heide Hilversum Zuid 1
de kwaliteit is wel erg achteruit gegaan dankzij youtube.
Als je op 'more from' klikt kun je de andere bekijken. De landing was niet erg netjes maar kwam omdat ik op het hoge gras moest landen en ik zwaar was dus sneller binnen kwam.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of je er vaak vliegt maar zo wel dan hoop ik dat je niet dezelfde frequentie gebruikt als de monteurs die wel eens op het veld modelvliegen aan het einde van de dag :roll:

Het leukste vind ik nog dat stukje waar-ie landt, en dan komen jullie aanlopen en jij doet de band van je zender over je hoofd... :-)

Berto, ik vlieg daar ook wel eens, alleen met schuim, bijvoorkeur niet als het circuit daaroverheen komt, maar je hoort ze toch duidelijk komen, en als je dan onder een meter of 20 of 30 blijft dan kan er weinig mis gaan lijkt me...
Een andere vraag is of het mág; nou ja, andere mensen fietsen door als het licht op rood staat, en dat doe ík dan weer nooit...

En je kan natuurlijk niet verwachten dat er iemand rekening houdt met de mogelijkheid dat er OP het vliegveld iemand met modelvliegtuigen bezig is.... want DAT mag natuurlijk helemaal niet... :-)

Ik weet niet of je er vaak vliegt maar zo wel dan hoop ik dat je niet dezelfde frequentie gebruikt als de monteurs die wel eens op het veld modelvliegen aan het einde van de dag :roll:

Dat hoop ik ook niet maar tot dusver heb ik hier nog geen problemen van gehad. Wel weet ik dat er meerdere mensen op deze hei vliegen en hiervan weet ik iedereen zijn kanaal.

Es even weer on topic:
Ik heb Matthijs' foto's ook op een groter formaat gezien, en het is duidelijk dat ze trillings-onscherpte hebben. Matthijs zegt ook dat het minder is bij de prenten waar hij de motor zachtjes heeft laten draaien.
Hoe doen andere luchtfotografen in dit draadje dat? Aldert, en anderen die briljante foto's laten zien - nooit last van bewegingsonscherpte?

Ik heb wel enkele foto's die behoorlijk scherp zijn maar foto's waarbij ik een bocht draai of dichtbij de grond vlieg is duidelijk de snelheid te zien dus dit moet volgende keer even anders worden ingesteld.

Werken sommige mensen ook met rubbers om de trillingen te absorberen?

......................... het is te hopen dat die monteurs niet dezelfde frequentie gebruiken als de modelvliegers die wel eens op de hei ...........

'k Wil niet een oordeel vellen over wie er de meeste rechten hebben bij het wildvliegen.

;)

Back