Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Net gewogen , 142 gram , prima gewicht dus, accu is nog aan het laden, misschien dat ik nog een foto'tje kan schieten voordat ik moet werken, maar ik vrees....

Oke, dan ga ik toch misschien kijken naar een easystar, van natterer heb je hem voor 60 euro in huis! dus dat valt reuze mee, dan setupje úút hongkong... Ik zal er eens over na denken!

Hmwa, ik dacht eerder ruimgeschreven 1 vliegtuig voor luchtfotografie (dus de easyglider of de easystar, maar dat word dus de easystar...

Opzicht ook wel leuk, met een beetje handigheid stijg je misschien wel tussen de huizen op en land op de parkeerplaats tussen de huizen... Ik wil nu een model waarmee ik de straat op kan lopen en de lucht in gooien, maar de easystar kan makkelijk boven de huizen vliegen denk ik zo als je tussen de huizen opstijgt... Keuzes zijn nou eenmaal moeilijk, en blijkbaar vooral voor mij. (omdat ik gewoon niet weet wat ik wil en er zo veel is :P)

Opzicht ook wel leuk, met een beetje handigheid stijg je misschien wel tussen de huizen op en land op de parkeerplaats tussen de huizen... Ik wil nu een model waarmee ik de straat op kan lopen en de lucht in gooien, maar de easystar kan makkelijk boven de huizen vliegen denk ik zo als je tussen de huizen opstijgt... Keuzes zijn nou eenmaal moeilijk, en blijkbaar vooral voor mij. (omdat ik gewoon niet weet wat ik wil en er zo veel is :P)

Let wel, dit mag eigenlijk alleen als je de nodige vergunningen hiervoor hebt. Volgens de nieuwe luchtvaartwet mogen we niet boven bebouwing of een verzameling van mensen vliegen.

Wil je toch bij jou in de straat vliegen koop dan een x-twin...........

hey allemaall

voor de wendbaarheid van mn easystar heb ik er nu rolroeren in zitten. foto's maken gaat nu een stuk makkelijker hoop ik.

Als dat niet gaat word het iig een shockflyer of een epp vliegtuig voor in de buurt... Misschien een outdoor shock...

Hallo allemaal,

Het onderwerp vergunningen is dacht ik al eens vaker beschreven,kan alleen niet meer vinden waar...........
Kort door de bocht:
Wie weet welke vergunningen je allemaal nodig hebt, om luchtfotografie legaal te maken???
(Theo Coenen schreef iets over boven publiek....., is er nog meer waar op te letten??)
De plaats????
Ik zie namelijk veel foto's hier voorbij komen die mijns inziens wel of erg boven bebouwde kom is, of bedrijventerrein.........
Dit om mijn nieuwsgierigheid nog eens wat te prikkelen (en die van anderen....)

Groetjes

Martin

Dat moet je niet prikkelen, als mensen er over na gaan denken komen er alleen maar problemen van, dan ziet met in hoe gevaarlijk het is en komen er controles en regels. Lekker laten fotograferen dus en verder niet bemoeien;)(mijn mening) Om het vandaag de dag legaal te maken , is al bijna niet meer mogelijk, er is altijd wel een regeltje dat minder in achting genomen moet worden. En vergunningen krijg je ook niet meer zonder zeer goede reden. Het beste blijft natuurlijk gewoon op een club foto's maken.

Dat moet je niet prikkelen, als mensen er over na gaan denken komen er alleen maar problemen van, dan ziet met in hoe gevaarlijk het is en komen er controles en regels. Lekker laten fotograferen dus en verder niet bemoeien;)(mijn mening) Om het vandaag de dag legaal te maken , is al bijna niet meer mogelijk, er is altijd wel een regeltje dat minder in achting genomen moet worden. En vergunningen krijg je ook niet meer zonder zeer goede reden. Het beste blijft natuurlijk gewoon op een club foto's maken.
En alleen daarvoor ga ik geen 100 euro uitgeven:rolleyes:
Ik ben er uit, geen fotovliegtuig voor mij voorlopig...

Zucht.... ben je ervaringsdeskundige?

Luchtfotografie is tegenwoordig goed te realiseren.
Binnen bepaalde, vaak op gezond verstand gestoelde, regels.
Vergunningen zijn op zich geen probleem, het moet gewoon even geregeld worden.

Hallo allemaal.
De ochtend wandeling die ik maakte op de Hors het zuitpunt van Texel heb ik vanuit mijn model vliegtuig vastgelegd.

Groetjes Ton

Ton,

inderdaad, hele mooie foto's.
Als ik het goed zie is je startpunt bij de Horsmeertjes?

(En niet bij paal 9. Dan zou je na het vliegen nog even een kopje koffie (of wat anders natuurlijk ;) ) kunnen nemen.)

Wim

Back