Dus ik vandaag naar m’n shoppie voor,
Achtung!—————-Kohlefaserrohr.
Met 2 LW printjes mee omdat de witte bak,die vaak door een vertegenwoordiger wordt neergezet nooit de juiste voorraad,of maatvoering heeft.
Ook zijn die stomme stickertjes met maatduiding niet aanwezig,of slecht leesbaar.
En omdat ik met een andere maat nozzle het LW materiaal uitprint zijn de voorgeschreven Seven Up maatvoeringen toch allemaal net ietsjes anders.
Ook geeft de Franse ontwerper aan dat zowel de 3mm alswel de 6mm koolstofbuis van gelijke lengte(780mm)moet zijn ........klopt niet.De 6mm buis moet korter zijn.
Ook is de 6mm van het printstuk zelf géén 6 mm,is net ietsjes ruimer.
Gelukkig past de 3mm wel snug fit.
Ik vind dit niet zo heel erg hoor,het is tenslotte een gratis ontwerp,die daarnaast ook nog ruimte biedt voor eigen oplossingen.
Wel ben ik blij dat ik met Mark overlegd heb dat de FunRacer vleugel(bijna)geen Carbon buisjes(of rietjes)zal herbergen.
We houden voor een groot gedeelte vast aan het ontwerp van Andrey.
Waarbij de(dichte)liggers in de lengterichting uitgetekend zijn,en de vleugeldelen door de slicer ook nog eens in tweeën gedeeld kunnen worden en hierbij een surrogaat vormen van een aantal verlijmde ribben.
Hierbij eventueel nog de verlijmde plaatjes van cijfers of letters er bij,en de vleugel zal ongeveer net zo sterk en flexibel zijn als de originele FunRacer vleugel.(pagina 2)
Uiteraard biedt de breedte van de batterij opslag in het cockpit gedeelte genoeg ruimte voor eventuele aanpassingen.
Dit alles maakt de 3D geprinte FunRacer vleugel niet te duur en relatief snel opbouwbaar.
Tenzij je zoals ikke vanmiddag met de koolstof buisjes met 100+ kilometer per uur terug naar huis veurt.
Waarbij ik enigszins in gedachten toch nog achter het talud van het viaduct zo’n grijskleurig “fotogravenbusje” zag staan.
Ik reed,volgens mij,na mijn zelfbedachte correctie zo’n 110 km per uur......(hoop ik)
Groet:Robin
CO2,wat moet je er mee!