M1 lakemaster reserve accu

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Ltdveeke, 9 jun 2019.

  1. Roy66

    Roy66

    Lid geworden:
    9 jul 2022
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Lelystad
    Bedankt voor je reactie Ernst,dat ben ik ook aan het doen,maar vaak zijn de gebruiksaanwijzingen in het Duits of Engels en als je het vertaald naar het Nederlands wordt de volgorde raar,maar ga gewoon door met zoeken.
    Okk mijn ontvanger heeft maar 1 antenne kabel terwijl ik zie dat de meeste 2 antenne kabels hebben, dus even uitvogelen hoe ik die aan de sma plug vastzet want er zit een antenne op de boot.
    Gr.Roy
     
  2. Roy66

    Roy66

    Lid geworden:
    9 jul 2022
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Lelystad
    Ook heb ik ergens gelezen dat je 1 van de regelaars het rode draadje moet los maken of doorknippen anders gaan de regelaars vechten om het BEC systeem naar de ontvanger, klopt dat.
    Gr.Roy
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dat klopt. Waarbij losnemen en isoleren beter is dan doorknippen. Dat is zo definitief...
     
  4. Roy66

    Roy66

    Lid geworden:
    9 jul 2022
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Lelystad
    Ok,kan je dan dat ene rode draadje makkelijk uit dat stekkertje halen bij 1 regelaar.
     
  5. Roy66

    Roy66

    Lid geworden:
    9 jul 2022
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Lelystad
    € 2,95 36%OFF | 2-20A Hoge Stroom Afstandsbediening Elektronische Schakelaar 3-30V Antenne Model Plant Bescherming Rc Drone Water Pomp Pwm signaal Controle
    https://a.aliexpress.com/_vexZuU
     
  6. Roy66

    Roy66

    Lid geworden:
    9 jul 2022
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Ernst, ik heb voor de zekerheid deze 2 schakelaars besteld voor de voerklepmagneten,ik denk dat ik die grote met nodig heb,maar die heeft ook een stekkertje met 3 draadjes,zou dat ook BEC zijn of juist output zijn om de schakelaar van stroom te voorzien,of moet ik hier ook dat rode draadje loskoppelen.
    Gr.Roy
     
  7. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    De kleine schakelaar lijkt me niet bruikbaar. De voeding komt uit de ontvanger en ik zou die voerklepmagneten (elektromagneten) liever niet via de ontvanger van stroom voorzien. Daarbij komt nog dat je dan maar maximaal 5V kan gebruiken en dat kan wel eens te weinig zijn voor die elektromagneten. Zeker als die 12V nodig hebben kan je die kleine schakelaar niet gebruiken.

    De elektronica van de schakelaar heeft ook voedingsspanning nodig en die komt van de ontvanger, net als bij een servo. Deze schakelaars hebben geen BEC schakeling, de rode draad is de voedingsdraad van de ontvanger naar de schakelaar. Niet losnemen dus!

    Je hebt twee aansluitingen op de print met elk een rode en een zwarte draad. De ene heeft een "mannetje" connector de andere een "vrouwtje". Als ik naar de foto's kijk is de mannetjes connector de aansluiting die aan de accu moet en de vrouwtjes connector is voor de aansluiting van de elektromagneet.

    LET HEEL GOED OP dat je de + en de - niet verwisseld want dan krijg je bijna 100% zeker rooksignalen en dat is het einde van je schakelaar, van een stel draden en in het ergste geval ook van de ontvanger!
     
  8. Roy66

    Roy66

    Lid geworden:
    9 jul 2022
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Ernst,heb de schakelaar binnen, nu heb ik nog wat ontdekt,op mijn zender zitten 4 kanalen maar op mijn ontvanger 6,nu zit er een schakelaar op mijn zender v tail die je op delta en on kunt zetten zodat hij 2 kanalen kan mixen,maar ik heb ergens gelezen als ik daar de snelheidsregelaars op aansluit dat ik dan maximaal 80% van het motorvermogen kan krijgen maar wel met 1 stick kan sturen en gas geven,of de snelheidsregelaars allebei op een aparte kanaal aansluiten en dan met alle twee de sticks moet gas geven om te sturen maar dan wel 100% van het motorvermogen heb.
    Klopt dat een beetje of heb ik het mis.
    Gr.Roy
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Een mixer verandert toch niets aan percentage vermogen volgens mij? Afhankelijk van de bediening kun je toch ook gewoon 100% hebben?
     
  10. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Delta / Vtail is iets voor vliegtuigen, beetje ingewikkeld om hier uit te leggen, gaat om het combineren van richting- en hoogteroer of richting- en rolroer, moet je hier denk ik niet voor gebruiken...
     
  11. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Bart heeft gelijk. Je kan die mixer wel gebruiken maar met de beperkingen die je al aangeeft. Je kunt beter twee zelf programmeerbare mixers gebruiken dan bepaal je zelf hoeveel je mixt en hoeveel uitslag je gebruikt.
     
  12. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik ken het gewoon van een tankaandrijving. Met zo'n vtail mixerdingetje tussen 2 esc's van motors, of 2 kanalen gemixt in de zender. Heb beide al gedaan. Zonder dat het percentage van vermogen anders is voor zover ik weet.
     
  13. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Klopt maar de V-tail/delta mixer limiteerd de uitslag tot 80% zodat er altijd 20% voor het mee gemixte kanaal overblijft. Dat is nodig om te voorkomen dat je niet meer kunt sturen als je volle uitslag geeft op 1 kanaal. Voor een tank of een boot is dat niet nodig maar je kan het niet uitschakelen.
    Een los mixerprintje er tussen geeft dat probleem niet vandaar dat je er niets van hebt gemerkt.
     
  14. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ah zo. Maar ook met louter zender gedaan zonder dat ik echt iets van merkte denk ik. Nu, maakt niet uit. Maar goed om weten
     

Deel Deze Pagina