Mach indoor Haarlem OPEN !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen, even een klein vraagje, zijn er nog Carson Cup Machines te verkrijgen op de indoorbaan?? Ik heb alleen nog maar gare motoren liggen namelijk :-(

Kan ook wel een nieuwe CupMachine gebruiken, mooi om te weten dat ze op voorraad zijn bij Koe.
Nog aanbevelingen voor een regelaar en wat gaat die kosten.

Mijn TT-01 is een fractie van een seconde dood na een tik van mederijder of boarding. Effect wordt minder als de boel warmgereden is.

Verdenk de LRP regelaar hiervan.

Zit nu een ander blok en regelaar in, binnenkort even testen of het stilval probleem is opgelost. Zoniet is het de SR-300 ontvanger volgens mij.

Laatst bewerkt:
Hoe kleiner hoe beter maar ligt aan het grip wat er is. Wat ik me ik me kan herinneren begon ik met 54mm of zo. Dat ging toen wel ok om mee te beginnen. Bij 53-52mm begon het pas echt goed te gaan.

Okidoki... Thanx! Kan ik thuis even kijken wat ik nog heb liggen en wat bruikbaar is na afdraaien en gelijk trekken... :D

Auto aan de achterzijde zijdelings slap maken. Hierdoor ga je met drie wielen door de bocht. Zul je wat meer stuur moeten inbouwen maar ging op de mach indoorbaan in ieder geval het beste. Je moet dan wel zorgen dat je in sweepers het gas erop houd (nano seconde liften en pulserend gas geven door de bocht) anders ging de auto in de bocht in één keer scherper sturen en zat je tegen de binnenbalk aan. Wellicht zijn er ook andere manieren die beter/sneller gaan maar bovenstaande ging erg goed en snel en griprollen heb ik noiit gehad hiermee.

Binnen voorwiel van Koen Geurds hing centimeters in de lucht in scherpe bochten maar ging als een jecko rond :schrik:. Hij gebruikte ook een dunne lipo met weinig mah voor minder cog en gewicht.

Ik zal er een 2s shorty lipo in gaan leggen, aangezien op Mol de WGT met een 13.5 2S gereden wordt (boosted) ipv de 17.5 op de MACH indoor. Wordt knallen dus haha... :D

leuk, mol is volgens mij wat ik zo zie op de foto's wat groter dan de mach dus zal daar wat beter gaan. Acceleratie en snelheid was op de mach inderdaad een beetje te veel van het goede. Knipperen met je ogen was er niet bij.:schrik:

Was wel leuk en uitdagend zo op het limiet rijden maar ik moest naderhand altijd weer even bijkomen van de spanning.:)

Succes op Mol.

Om even op de vraag van Joost terug te komen,over diameter van de banden.
Rijd je dan ook met verschil in diameter voor en achter of gewoon gelijk.

Mvg Mathieu.

Auto aan de achterzijde zijdelings slap maken. Hierdoor ga je met drie wielen door de bocht. Zul je wat meer stuur moeten inbouwen maar ging op de mach indoorbaan in ieder geval het beste. Je moet dan wel zorgen dat je in sweepers het gas erop houd (nano seconde liften en pulserend gas geven door de bocht) anders ging de auto in de bocht in één keer scherper sturen en zat je tegen de binnenbalk aan. Wellicht zijn er ook andere manieren die beter/sneller gaan maar bovenstaande ging erg goed en snel en griprollen heb ik noiit gehad hiermee.

Binnen voorwiel van Koen Geurds hing centimeters in de lucht in scherpe bochten maar ging als een jecko rond :schrik:. Hij gebruikte ook een dunne lipo met weinig mah voor minder cog en gewicht.

Wut? U shure? ff serieus, maar op Sipotech werd ik er gek van dat ik op 3 wielen door de bocht ga, immers, keer op keer als ik op mijn apex was, en ik gas wilde geven, hoorde je mijn wiel spinnen en mijn diff naar de knoppen gaan. Juist als je op 3 wielen rijdt verlies je heel veel snelheid bocht uit.
Daarbij komt ook dat juist om het 'opligten van het achterwiel' tegen te gaan je de auto zijdelings zachter maakt. Terwijl als je hem harder maakt, het alleen maar erger wordt.
Op de Mach rijdt ik mijn auto zijdelings echt extreem zacht om juist heel veel stuur te krijgen, maar toch ook de wielen aan de grond te houden.

leuk, mol is volgens mij wat ik zo zie op de foto's wat groter dan de mach dus zal daar wat beter gaan. Acceleratie en snelheid was op de mach inderdaad een beetje te veel van het goede. Knipperen met je ogen was er niet bij.:schrik:

Was wel leuk en uitdagend zo op het limiet rijden maar ik moest naderhand altijd weer even bijkomen van de spanning.:)

Succes op Mol.

Mol is inderdaad een aardige klap groter dan Mach, ik denk dat je wel bijna 2 keer zo groot bent. Inmiddels hebben ze nieuw tapijt waar ik nog niet op gereden heb, maar het oude tapijt gaf al erg goede grip (tegen erg veel griprollen aan).

Om even op de vraag van Joost terug te komen,over diameter van de banden.
Rijd je dan ook met verschil in diameter voor en achter of gewoon gelijk.

Mvg Mathieu.

Dit is een afstel mogelijkheid. rustige auto = grote split, agresieve auto = kleine split. Mensen die lui zijn (zoals ik) is gewoon pakken wat je in de doos hebt....
Dit doet heel weinig, het is een afstel mogelijkheid, maar geen agresieve afstel mogelijkheid. Ik rijd meestal op Mach met een hele kleine split, omdat je hier gewoon veel stuur nodig hebt.

Groet Robert

Klopt, we bedoelen hetzelfde denk ik. Zachter achter blijft de achterwielen op degrond als het binnenste voorwiel wordt opgetild. Dus geen griprol of uitdiffen. Hoe harder je de zijverig maakt hoe eerder je griprol krijgt. De buitenste voorwiel zet zich door de grp vast op het tapijt en het chassis gaat kantelen en neemt binnenste voorwiel mee omhoog, hoe harder de zijveren hoe eerder het chassis wordt gestopt met kantelen maar door het momentum neemt het chasis de achterpod mee en je gaat griprollen of binnenste achterwiel wordt gelift. Omdat het binnenste voorwiel gaat liften krijg je wat minder stuur. Zachter voorveertje of iets met de centershock doen oid zou dan wat helpen dat is wat ik bedoel met meer stuur inbouwen. Gas los en het binnenste voorwielgaat naar beneden waarbij je in1 keer meer stuur krijgt ende auto tegen de binnenbalk knalt dus gasblijven geven tot de volgende bocht, gas los en vol insturen. Met andere soort banden zou het anders kunnen zijn maar dit werkte met lilacs enhoge grip zoals op de mach en dit deden de meeste auto's van de snellere rijders.

Laatst bewerkt:
Zo, was lekker druk vanmiddag op de baan. File rijden? :-)
38 auto's, en allemaal in dezelfde minuut

Overigens goed nieuws dat het nu werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back