MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

dat is dan 2-7 volgens mij wanneer de duitsers met de MOD pro 10 gaan rijden toch? Of is dat dan niet `s avonds? Ik wil proberen om erbij te zijn om te aanschouwen. Het lijkt mij leuk om te doen mod pro10.;):D
4,5 erop en lekker gummen. Even kijken hoe zij de setup goed krijgen met dat vermogen.:yes:

Ik had er al een PB over gehad van Roy.
Ehh, de TC had geen last in de langzamere bochten van de Pro10? Kan ik me wel wat bij voorstellen namelijk.
Maar is voor het geval het moet wel een redelijke oplossing inderdaad.

Daar hadden ze inderdaad nauwelijks hinder van. liep ook gewoon in/uit in de bochten op de tc.

tim kun je wat meer beschrijven? Hoe ging het bij de start bijvoorbeeld en in de bocht einde rechte stuk, op welke plaats begon je de finale etc. ?

Laatst bewerkt:
Nou het ging allemaal prima. Aan het begin werden we even bij elkaar geroepen of we bij elkaar in de heat wilde gaan, maar ieder reed wel gewoon voor zijn eigen klasse! Dus gewoon pro10 en superstock bij elkaar aangezien we dan een beetje baaninzet hadden aan het eind van de heat.
De kwalificaties waren gewoon prima. We hadden van tevoren ook gewoon even met z'n 5en overlegt over hoe we het gingen doen en de TC boys zeiden gewoon dat ze ons er voorbij zouden laten gaan als het kon. Dus bocht eind recht stuk gaat dat wat moeilijk vooral met die harde wind en dus moest je eventjes geduld opbrengen en voor de rijdersstelling erlangs maar dat moet ook geen probleem zijn aangezien iedereen voor een eigen klasse reed! het is een beetje geven en nemen.
Ik startte vanaf de pole position. Dat was ook geen enkel probleem want ik kon gewoon wat wegrijden bij de rest van het veld. Ook ben ik er iedere keer gewoon netjes voorbij gelaten! dat ging helemaal prima en geen klachten over!
De mickey bochten deed ik niet onder voor de toerwagens superstock. Dus dat ging ook allemaal prima.
Wil je nog iets meer weten?

dus bij de start was je net zo snel weg als de TC? Ik dacht altijd dat we wat langzamer weg gingen en dat de kans aanwezig was dat een tc er achterin dook of deden ze wat rustiger met de start?

we gingen van start voor de rijders stelling dus daar kon je al niet eens vol gas weg aangezien die bocht eraan kwam. En de TC ging ook gewoon wat rustiger van start.. gewoon respect voor elkaar.

Tim vergeet nog te melden dat ik de helft van de race op kop gereden heb en dit eigenlijk wel vol had kunnen houden tot het einde...een gevecht is geen goed idee tussen pro10 en tc, vandaar dat ik hem erlangs liet...hahaha;)

Heb overigens een 10.5 besteld, kijken hoe de zaken dan liggen, denk even snel.
Als dat het geval is en de klasses pro10 en tc blijven laag qua opkomst, dan weet je nooit hoe een koe een haas vangt....:cool:

De prostock rijders vinden een 10.5 namelijk ook wel erg gaaf.

En qua puntentelling is het ook allemaal goed geregeld geweest. Er is één finale geteld dus Tim heeft 1 punt en Jan 2 en de mensen die er niet waren krijgen ook maar één keer 50 punten bijgeschreven. De top vier is dus nog steeds spannend in de Pro10...

Ik zelf kwam erachter dat ik op zaterdag nog de helft over moest bouwen én dat ik geen passende kap had voor de nieuwe auto. Voor mij was het te kort tijd om dat nog voor elkaar te krijgen.

nou roy, ik ben benieuwd hoe je dan met de 10.5t gaat. Onthou wel dat tim met zijn 10.5t zonder dynamische vertiming rijd en jij met je 13.5t met dynamische vertiming ;). Dus met je 10.5t zul je ook sneller gaan maar bij Tim zit er ook nog wat marge in als hij zijn GM eens eindelijk terug heeft.

Lijkt me een leuke vergelijking straks! Ik ben wel in voor een uitdaging.:D

ps:
De HW 10.5t zijn nog steeds te koop voor ca 38 EURO:yes:

Laatst bewerkt:
ik ben wellicht van plan om tijdens een training voor de fun een keer modified te rijden op de mach. Zijn er nog meer die een keer snoeihard willen gaan?

Ik wil dan een 5.5 met (lichte) vertiming gaan proberen.

Goed plan, heb er ook al aan zitten denken... is een 3.0T een beetje teveel van het goede? :p
Niels (de Z) heeft ook zijn auto tevoorschijn gehaald en gaat ook met een 5.5 (geloof ik) rijden.

met een 3.0 wordt het moeilijk de juiste rollout te krijgen denk ik. Moet je een hele grote spur rijden en de kleinste pinion en de banden ook vrij klein dan is het wellicht mogelijk maar zeker ben ik er niet van aanegzien je spur dan heel groot is dat je dan niet al te kleine banden kunt rijden.

Heb even nagekeken maar met een 3.5t zul je rond de 26-29mm moeten zitten. Met een 3.0 zul je wellicht 23-26 moeten zitten en goed kijken naar de temperatuur. 5 minuten rijtijd zul je denk ik niet comfortabel halen met 5000-5500 mAh paketten.

Laatst bewerkt:
Nah, ik wacht wel ff af hoe ik het eruit vind zien op de volgende ZAC.
Het moet wel leuk blijven natuurlijk, en ik ben bang dat als er meer mensen MOD gaan rijden, er andere zullen afhaken, en zo groot is de klasse niet, dus kijk daar mee uit.....

nee, was puur bedoeld voor de fun om een keer mee te rijden. Was niet van plan om full time mod te rijden. Daar heb ik de skills en het materiaal niet voor. Ik ben waarschijnlijk net zo snel in mod als met een 10.5t lol.

Nou ik vind het snel genoeg gaan, eerst maar eens vol gas de kantine bocht door komen.
En daarnaast kan ik ook de punch hoger zetten, die staat nu op 1 geloof ik. (niet voor niets natuurlijk)

Back