MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

Als we mod gaan rijden dan zal ik ook even me camera meenemen.. dan kan iemand het even filmen en kunnen we het nog even nakijken :)

Was dat het oprook moment van vorig jaar??

Joost heeft trouwens ervaring hoe het is om modified snelheden te rijden ;).

Bij een zac moet hij met zijn 10.5t zo'n 130km/u op het rechte stuk hebben gereden. Halverwege het rechte stuk liet hij al het gas los om niet in het hek te knallen om dan met 90 tot 100km/u door de speedtrap te rollen haha. Was echt zoiets van holy shit! En het geluid van de motor leek wel of die ging opstijgen haha. Helaas was het van korte duur maar was zeker gaaf om te zien. Jammer dat daar geen filmje van is gemaakt. :rolleyes:

ja... de motor was iets van 150 graden toen die plofte . Kon die blijkbaar niet goed tegen :D

Laatst bewerkt:
Yups, dat was een gaaf moment ja haha... Wat ging dat ding af zeg!!! Tja, 150° was echt iets te veel op dat moment maar wel gaaf!!!

Ik zal ook eens kijken of ik ergens een 5.5 op de kop kan tikken, lijkt me ook wel gaaf om eens te doen...

Roy reed gisteren met een 10.5 in zijn TC, was nog wel zoeken naar de juiste setup.

Gisteren nog 12 rondjes gereden, met een lege accu.
Maar wat is die auto ineens rustig nu dat hij 235mm is, ook veel meer stuur, moest veel stuur op de zender terug nemen.:yes:

Aanstaande vrijdag, nog maar wat rondjes doen om de juiste afstelling te vinden.

instelling kan die zo van mij krijgen en daar zijn FDR op aanpassen...beetje tweaken hier en daar en klaar. Hij komt gemiddeld zo'n 10-15km/u te kort maar dat kan ook de toerwagen zijn die uit zichzelf langzamer is dan een direct aangedreven auto.

Laatst bewerkt:
ook veel meer stuur, moest veel stuur op de zender terug nemen.:yes:

Ik rij met maximaal stuuruitslag op mijn auto. Eigenlijk raad ik je ook aan dit ook te doen en er aan te wennen, dan heb je tenminste veel stuur als je het eens nodig hebt....

Hoe zit het eigenlijk tijdens de zac aankomende zaterdag, rijden we dan samen of apart van de rclemans. en of rijden de 10.5 en modified apart?

war ik op myrcm zie is dat er verschillende heats zijn van 10.5t en modified. Maar voor de zekerheid kun je beter even mailen/bellen naar de mach

Ik denk toch voor een 95% dat RClemans apart rijd van ons hoor...

We hebben inmiddels best een leuk rijdersveld aankomende zaterdag dus...

Gister ZAC 5 gereden met een erg leuke groep in de Pro10 10.5

De RCLeMans was ook van de partij en die gingen weer heerlijk hard door de kantine bocht. Bij ons in de 10.5 was het ook erg gaaf. In de kwali's een aantal erg gave en mooie momenten waarbij er een stuk of 4 Pro10's met nagenoeg gelijke snelheden in "treintje" achter elkaar over de baan gingen. Een erg mooi gezicht al zeg ik het zelf...

De eerste finale was wat rommelig maar ook daar zaten weer erg goede stukken in, de tweede finale reden we helaas met twee man minder door uitval maar ook in die finale zag je weer regelmatig een paar mooie momenten met auto's die kort op elkaar strak over de baan gingen.

Al met al een erg gezellige en leuke middag/avond gehad en met nog één ZAC te gaan kunnen we ons denk ik op gaan maken om terug te kijken op een mooi Pro10 seizoen waarbij we hopelijk weer wat rijders hebben aangetrokken voor volgend jaar...

:mrgreen:

De 2de finale van de lemans series was erg mooi om te zien. Blijkbaar hadden de meeste (afgezien van een paar rijders) eindelijk hun setup gevonden toen.

De reactie van een mod rijder dat hij vrijdag tijdens de training schrok van de snelheid van de 10.5t toen iemand hem inhaalde op het rechte stuk was meesterlijk:mrgreen:

De kwalificaties waren onzettend goed. Heel veel rondetijden in de 16 seconden. Dit met lage downforce kappen zoals Peugeot MD en nissan's P35. mwa...niet slecht :D.

Jammer van mijn voorste motor lager die kapot ging tijdens de 1ste finale en zeker ook jammer van het uitvallen van Martin. Hij ging echt ontzettend goed!! Laagste ronde tijd van 16.4 geloof ik.

Het was idd heel gave om de baan vol te zien met pro10. Ik heb erg genoten van de races en idd jammer dat er 2 uitgevallen zijn.

Op naar de volgense race! 

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was zeker een erg gave race. En de volgende ZAC hebben we Halewijn en Jitse er ook bij dus dan kunnen we (als we dezelfde groep hebben als gister) mooi afsluiten voor het seizoen 2011 met een mooi vol rijdersveld in de Pro10...

Zal dan dezelfde hoeveelheid rijders zijn aangezien er waarschijnlijk 2 niet kunnen komen bij de volgende zac. Dus komt goed uit.

Jammer van mijn voorste motor lager die kapot ging tijdens de 1ste finale

Mja, dan weet je wel waardoor die raar deed, net als bij mij, daar was ook wel duidelijk waarom die niet meer reed. :p

Over je voorlager, ik zag je bericht op RcTech, maar ik raad je aan voor al je lagers eens te kijken op avidrc.com.

Ik heb ook genoten jongens, maar zo foutloos als ik meestal rij, ging ik toch de mist in met de 1e finale, wellicht schrok ik van Alexander zijn start, want dat deed ie beter dan ik... hahaha :wink:

Iets te hard de kantinebocht in, met 2 wielen over de curbs, tja de rest in geschiedenis. Ik was zelf net te laat met waarschuwen dat ik overdwars stond, ach, ging ook allemaal zo rap.... Alexander heeft de foto's :mrgreen:

Ik wilde met een dot gas het gras in maar dit deed hij niet, achteraf weet ik dat de firmware die ik gebruik de motor niet goed aanstuurt, als deze achteruit rolt. Normaal geen probleem natuurlijk maar nu had het wel handig geweest!

Ik heb cherry een berichtje gestuurd maar zal inderdaad eens kijken naar avidrc.

Bij mij scheelde het ook niet veel of ik kon waarschijnlijk mijn hele auto afschrijven tijdens de eerste finale. Toen mijn lager kapot ging ben ik heel langzaam nog wat rondjes blijven rijden maar ging natuurlijk niet goed waardoor ik halverwege het rechte stuk aan de buitenkant stil stond om andere auto's voorbij te laten.

Mathijs reed met volle snelheid op mijn auto af maar schamde net mijn kap aan de achterzijde. Ik hoorde "ptoing" op de rijderstelling van de lexaan achtervleugel dat hij raakte, 2 cm meer naar rechts en hij had me met 95-100 km/h geraakt in de zijkant. :schrik:

Daarna toch maar zeer snel van het circuit afgegaan, das 1 keer en nooooit weer. :oops:

foto volgt vanavond ;)

Back