MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

Oplossing is dan natuurlijk om smeren ook in de electro niet meer te doen, en je bent weer terug bij de charme van het afstellen....

Of zeg ik nu iets raars?

Maar inderdaad Daan, ik had nu ook niet het idee dat smeren het probleem was, er is inderdaad geen race geweest....

Lijkt me inderdaad, als dat spul zo duur is, beter om dat geld in een goede geluidswal te inversteren. Dan komen de 1/8 rijders zoals Daan al zegt wel terug en daarmee ook een knappe brede griplijn... Dat klinkt in mijn oren in ieder geval véél logischer...

Hebben wij geluk dat we bij een vliegveld en circuit zitten:D
Geen echt "gezeik" met geluid problemen.
Nu nog meer nitro rijders scoren zodat de wedstrijden gescheiden gaan worden en we een beter griplijn gaan krijgen:cool:

mvg Roy

Het spul is duur, hoe duur is het dan. (weet je niet, alleen horen zeggen..)
Er is een verlies aan charme, hoe weten jullie dat nou?

Het is gewoon een optie om eens te bekijken, straks is er helemaal geen grip meer. Of er moeten ineens heel veel brandstof rijders komen.

Het spul is duur, hoe duur is het dan. (weet je niet, alleen horen zeggen..)
Er is een verlies aan charme, hoe weten jullie dat nou?

Het is gewoon een optie om eens te bekijken, straks is er helemaal geen grip meer. Of er moeten ineens heel veel brandstof rijders komen.

Ik heb er vorig jaar al naar geïnformeerd. ;)

€39,95 per blik en er zijn 1 a 2 blikken nodig om de baan te behandelen. Zodra het geregend heeft of er een tijd niet is gereden moet deze behandeling opnieuw gebeuren.
Verder is het gebaseerd op alcohol en wordt er geadviseerd niet in de nevel te gaan staan. Ook moet er rekening gehouden worden met de windrichting, dus straks hebben we naast klachten over het geluid ook nog klachten over de stank. :D

Als het net zoveel grip geeft als gesmeerde banden is er zeker een verlies aan charme. Je kan dan insturen hoe laat je wilt en je kan zover naast de lijn zitten als je wilt want de auto stuurt toch wel in. Verder kan je midden in de bocht gewoon vol op het gas zonder dat de auto ook maar een moment zal uitbreken.

Als het net zoveel grip geeft als gesmeerde banden is er zeker een verlies aan charme. Je kan dan insturen hoe laat je wilt en je kan zover naast de lijn zitten als je wilt want de auto stuurt toch wel in. Verder kan je midden in de bocht gewoon vol op het gas zonder dat de auto ook maar een moment zal uitbreken.
Dat is toch mooi, kan je ook eens een paar degelijke rondjes rijden...:D

Het is gewoon een optie om eens te testen, dit geroep voordat er immers ook maar iets geprobeerd is schieten we niks mee op. Misschien is het wel helemaal top!

Sorry voor mijn bericht hier over de plannen... Ik hoop dat de gemoederen een beetje gekoeld blijven :D. Het viel me gewoon op omdat het in dat plan van aanpak stond en nieuwschierig was of het al bekend was bij andere dus sorry voor het plaatsen hier maar aan de andere kant... had het dan maar niet in het verslag gezet als niemand het mocht weten :teacher:

Ik ben niet voor of tegen, er kleven positieve en negatieve kanten aan. Smeren is een goede tuning mogelijkheid bij een pancar dus dat zal met de verhoogde grip echt niet verdwijnen. Gewoon hardere shore banden gebruiken 40sh rondom of zo, smeren en dan rondetijden rijden van 15.5-16 seconden of lager :D

Aangezien gesmeerde banden niet zo goed gaan als je van de rijlijn afgaat heb je een ronde een probleem met een ongespoten circuit. Met dat tractie spul heb je overal mega tractie.

Wat betreft lage grip op de mach. We rijden nu tijdens het NK ook op lage grip banen zoals Gouda en Den Haag en dit gaat redelijk goed als we maar een trainingsdag hebben van te voren. Ik zie lage grip banen dan ook niet als een probleem maar als een uitdaging. van mij mag de mach een lage grip baan blijven... ik weet wel hoe ik tractie moet inbouwen en met een gedoseerde gasvinger is dat best redelijk te rijden en blijven de motoren nog eenss koud ook!;)

Gezien de 1/10 nitro kwa aantal personen in die klasse wel redelijk is zal de grip zoals die nu is wel blijven, of beter gezegt het grip word gaande het jaar langzaam opgebouwd. Vorig jaar werden er nauwelijks 1/8 wedstrijden verreden. Kan dus alleen maar beter worden als die klasse een beetje groeit.

Zoals reeds geschreven ik ben benieuwd wat de uiteindelijke keuze wordt en inderdaad, we kunnen het altijd proberen. :cool:

Excuses zijn nergens voor nodig, ik geef immers ook alleen mijn mening.
Dat spul is alleen voor bepaalde delen van de baan, dus alleen in een griplijn in een bocht. Misschien leuk om voor een wedstrijd, in de brandstof zie je dat mensen kwalificeren met 30/32 shore banden om een voordeel te hebben. Dat hoeft dan niet meer.

;)

Ik heb weer contact met die bodymaker uit Engeland. Heeft wat stil gelegen maar hij had nog wat vragen over de kap en de klasse. Aangezien de begin kosten redelijk zijn wilde hij wat meer weten over de klasse. Wat de plannen waren met deze kap en hoe de klasse is, wordt het nog gereden? Hij wil een redelijke inschatting kunnen maken van de animo nu en voor de toekomst.

Ik heb hem wat gemaild kwa plannen voor de klassen, visie van de klasse, regelement, youtube filmpjes en foto's van de races etc etc. We zullen zien. Hoop dat hij nu wat sneller terug mailed.

Dat is toch mooi, kan je ook eens een paar degelijke rondjes rijden...:D

Ik ben bang dat je met zoveel grip het chassis van je KM elke keer krom trekt zodra je de kantine bocht instuurt. :D

Excuses zijn nergens voor nodig, ik geef immers ook alleen mijn mening.
Dat spul is alleen voor bepaalde delen van de baan, dus alleen in een griplijn in een bocht. Misschien leuk om voor een wedstrijd, in de brandstof zie je dat mensen kwalificeren met 30/32 shore banden om een voordeel te hebben. Dat hoeft dan niet meer.

Voor een keertje is het leuk, ben alleen bang dat het een dure grap (en rotklus) gaat worden om het altijd te doen.

Een keer met een wedstrijd de baan behandelen, truckbody's en anders om rijden. :D

;)

Ik heb weer contact met die bodymaker uit Engeland. Heeft wat stil gelegen maar hij had nog wat vragen over de kap en de klasse. Aangezien de begin kosten redelijk zijn wilde hij wat meer weten over de klasse. Wat de plannen waren met deze kap en hoe de klasse is, wordt het nog gereden? Hij wil een redelijke inschatting kunnen maken van de animo nu en voor de toekomst.

Ik heb hem wat gemaild kwa plannen voor de klassen, visie van de klasse, regelement, youtube filmpjes en foto's van de races etc etc. We zullen zien. Hoop dat hij nu wat sneller terug mailed.

Ik ben zeer benieuwd!!! Zou toch wel erg gaaf zijn als het allemaal zou gaan lukken denk ik.

Zelfs vorig jaar vond ik de MACH nog steeds een hoge-grip baan.
Ik kon nog steeds gewoon de auto met een generieke afstelling op de baan zetten, en ging het gelijk goed.
Vergelijk dat maar eens met Eindhoven :)

Lijkt me overigens wel erg interessant om eens op een geprepareerde baan te rijden! Vol gas door de mickey-mouse!!!! :):)

In kader van "Open Club" maar even een Bump voor de paasraces.

Beste rijders,
Maandag 9 april is het weer zover. Dan worden de jaarlijkse MACH Paasraces verreden.

Hieronder vind je de reglementen voor dit jaar.
De inschrijving is inmiddels geopend op www.MyRCM.CH en is ook te vinden op de Mach-site bij 'inschrijven'

Reglement Open Club Wedstrijd MACH 2012

• [*]Pro-Ten 10.5
Kwalificaties van Pro10 duren 7 minuten. Finales van Pro10 duren 7 minuten.
Er worden 3 kwalificaties verreden en 3 finales.
Accu’s alle klassen hardcased 2S Lipo 7.4 Volt nominaal.
De baan is open vanaf 8.00 uur. De heats starten om 10.00 uur.

Technisch reglement Pro-Ten

Schaalverhouding: 1:10
Maximale breedte 235 mm
Aandrijving: op 2 wielen direct aangedreven met differentieel
Wielbasis 228-280 mm
Alle types 2wd (CCT, Pro-Ten, F103, F104 en Formule 1 worden toegelaten)
Motor: Brushless 10.5 merk vrij.
Gewicht raceklaar is minimaal 1100 gram.
Body’s Pro-Ten: Group-C, GTP, GT, LeMans proto, F1 (Geen brandstofkappen).
Banden: singlestage foam. Smeren is toegestaan mits reukloos.

Algemeen

Let op
Voor de start van elke heat en/of finale worden de lipo-accu’s gecontroleerd op voltage en temperatuur. De lipo’s mogen geen hogere spanning aangeven op de multimeter dan 8,40 Volt (maximale afwijking door meetonnauwkeurigheid van 0,04 Volt). De temperatuur van de lipo mag niet meer dan 5 graden celcius hoger zijn dan de omgevingstemperatuur. Bij geconstateerde overschrijding van een van deze twee regels volgt uitsluiting voor die betreffende heat of finale.
Er moet worden geladen in een lipozak.

PS de eerste ZAC "Open Club" komt er ook al weer langzaam aan. Deze wordt op 21 april verreden.

Be ready, be steady;).

Halewijn

Back